szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Minden egyes amerikairól másfél ezer adatot gyűjtött össze saját bevallása szerint az Axciom internetes reklámügynökség.

Minden egyes amerikairól másfél ezer adatot gyűjtött össze saját bevallása szerint az Axciom internetes reklámügynökség. A technika nem új, de a hatalmas adatmennyiség igen – figyelmeztette a minap olvasóit a The New York Times. Az internetes böngészés közben mindmáig sokak előtt észrevétlenül a számítógépre települő sütik (cookie-k), vagyis információkat sűrítő rövid betűhalmazok egyre nagyobbak lehetnek. Más ilyen cégekhez hasonlóan az Axciom például az útjába akadó internetezőkről olyan forrásokat folyat egybe, mint a műszaki cikkeik garanciájának internetes regisztrációja, az újság-előfizetéseik, a róluk szóló anyakönyvi bejegyzések, vagy akár tagságuk a kutyatulajdonosok klubjában. Így aztán olyan megrendeléseknek is sikeresen eleget tudnak tenni, mint egy pénzügyi tanácsadó magazin kérése, hogy szedjék össze 11 nagyvárosból a lehetséges előfizetőket, vagyis azokat, akiknek a háza egymillió dollárnál többet ér, a vagyonuk kétmillió fölött van, a többi gazdag közelében laknak, és előfizettek más üzleti lapokra. Az is lehetséges, hogy az internetes hirdetéseket személyre szabják, például olcsóbb árat ajánlanak azoknak, akik ritkábban vásárolnak, ugyanakkor többet kérnek azoktól, akik úgyis könnyebben szánják rá magukat a megrendelésre. Egy adatvédelemmel is foglalkozó jogászprofesszor úgy kommentálta ezt a New York-i lapnak, hogy az internetezők az ipar és a kereskedelem adatszolgáltató alkalmazottaivá válnak.

510 ordító lóerővel hódít a legújabb Audi RS3

510 ordító lóerővel hódít a legújabb Audi RS3

Súlyos kritikával illették a kereskedők a kormány készpénzhasználatról szóló elképzeléseit

Súlyos kritikával illették a kereskedők a kormány készpénzhasználatról szóló elképzeléseit

Kemenesi Gábor szerint szinte kizárt, hogy kémcsőben rakták össze a Magyarországon terjedő száj- és körömfájásvírust

Kemenesi Gábor szerint szinte kizárt, hogy kémcsőben rakták össze a Magyarországon terjedő száj- és körömfájásvírust

VW-k uralják a német eladási listákat, de nem elektromosak

VW-k uralják a német eladási listákat, de nem elektromosak