Tetszett a cikk?

A netezők legtöbb esetben nem cégnévre, hanem termékre vagy szolgáltatásra keresnek rá. A keresők találati oldalai közül kevesen nézik meg a 3. oldalnál hátrébb lévő találatokat. Nem érdemes tehát a véletlenre lehetne bízni cégünk megtalálhatóságát.

Egy keresőbarát weboldal felbecsülhetetlen érték, hiszen segítségével egy vállalkozás azokat a felhasználókat érheti el, akik érdeklődnek a tevékenysége iránt, ráadásul akkor, amikor fogékonyak az információkra. De mégis mire kell odafigyelni ahhoz, hogy egy oldal keresőbarát legyen?

Az átláthatóság kedvéért érdemes kettébontani a keresőkkel kapcsolatos marketing tevékenységet. Az egyik rész a SEO (Search Engine Optimalization) azaz Keresőoptimalizálás, aminek a segítségével egy keresőkre optimalizált weboldal alakítható ki. A másik a SEM (Search Engine Marketing), ami minden olyan reklámtevékenységet magában foglal, ami a keresőkkel kapcsolatos (például a PPC hirdetések). Most kiderül, mikor díjazzák a keresők jobb találati pozícióval díjazzák az elvégzett munkát, vagyis a céges honlapot. A keresőoptimalizálást eszerint a következő 3 elemre érdemes szétbontani:

1. Hogyan válhat láthatóvá a honlap?  – a megfelelő technológia

Alapvetően fontos a helyes technológia használata. Ha körbenézünk a világhálón, láthatjuk, hogy a webszájtok jelentős része komoly látványelemekkel van tarkított, minden animált, a menü beúszik balról, és az egész vállalat boldog, hogy milyen profi lett a vállalati weboldal. Ezeknek a látványos technikáknak viszont van egy nagy hátrányuk. Az úgynevezett Flash technológiával készült oldalakat a keresők nem támogatják, így a keresés alatt a keresőpókok nem akadnak rájuk. A keresőpókok szöveget, illetve linket keresnek, ezek az oldalak pedig képekből épülnek fel, így egy keresőpók számára az ilyen oldal egy olyan ház lesz, aminek nincs ajtaja. Így nem is várható el, hogy a keresők jó találati helyekkel díjazzanak egy olyan oldalt, aminek a tartalmát sem ismerik.

Hasonló a helyzet a Frame, azaz keretes webszájtokkal is, ugyanis a keretben lévő tartalmat a keresőpókok ebben az esetben sem fogják megvizsgálni, tehát rákeresés esetén szintén nem lesz ott a honlap a hatékony találati oldalakon. Persze léteznek olyan fogások, amikkel kijátszható a rendszer, de ezek csak rövidtávon jelentenek megoldást, ha a keresők észreveszik, hogy valaki „illegális” módszerekkel próbálkozik, akkor komoly büntetés várható. Éppen ezért egy webszájt fejlesztésénél sokkal hatékonyabb és kifizetődőbb, ha az ember megmarad a jól bevált HTML és CSS alapokon. Másik fontos érv, hogy a technológia nem feltétlenül függvénye annak, hogy a végeredmény szép és igényes legyen, tehát a látványelemektől sem kell megválni, csak okosan kell használni őket. Egy HTML oldalba is be lehet ágyazni Flash elemeket, így a hatékonyság és a látvány is megmarad.

2. Kulcsszavak helyes használata – a hatékonyság kulcsa

A másik olyan dolog, amire muszáj odafigyelni, ha egy vállalkozás hatékony webes felületet akar, az a megfelelő kulcsszavak használata a megfelelő helyeken. A kulcsszavak megválasztása egy kis kutatást, tesztelést igényel, sok vállalat elköveti azt a hibát, hogy nem azokat a kulcsszavakat használja, amiket a felhasználók, hanem azokat, amiket cégen belül kitalálnak.

Talán ez az a dolog, amihez érdemes szakember segítségét kérni, hiszen ha ezeket a kulcsszavakat egy cég rosszul állapítja meg, akkor a további munkák is elvesztik a hatékonyságukat. Ha 8-10 ilyen szó a rendelkezésre áll, érdemes még szinonímákat is letesztelni, mivel az általános kulcsszavakra egyes esetekben hatalmas verseny lehet, a jó találati helyek száma meg erősen korlátozott. Egy ilyen vizsgálat alatt kiderülhet, hogy bár ezekre kevesebb felhasználó keres rá, viszont a gyenge konkurenciaharc miatt hosszútávon eredményesebbek lesznek.

A másik fontos dolog a kulcsszavakkal kapcsolatban, a helyes használat. Érdemes olyan helyeken használni ezeket, amiket a keresőpókok megnéznek. Ezek között található pár olyan is, ami a felhasználók nem is látnak, de az oldal forráskódjában hatékonyak lehetnek. A hatékonyság érdekében kifizetődő kulcsszavakat használni a címsorban, a szöveg címében (főleg h2), továbbá magában a szövegben, a META tagokban, valamint a kép- és linkaláírásokban. Ezek a helyek egy weboldal üzemeltetőinek a legtöbb esetben nem mondanak sokat, viszont a leírtak alapján egy vállalkozás webfejlesztője hatékonyan meg tudja oldani ezt a problémát.

A webfejlesztő cégek védelmében meg kell jegyezni, hogy amennyiben egy oldalnál rosszul használják a kulcsszavakat, akkor az nem feltétlenül fejlesztési hiba, annyi az egész, hogy egy online marketinggel foglalkozó szakembernek teljesen más a fontos, mint egy webfejlesztőnek. Ezért fontos, hogy az ilyen feladatokra egy vállalkozás olyan partnert válasszon, ahol mindkét szemlélettel tisztában vannak, vagy a munkálatokban mindkét fél részt vegyen.

3. Linkkapcsolatok építése – halászat a potenciális ügyfelekre

A keresőoptimalizálás harmadik fontos pontja, a linkkapcsolatok építése. A keresők működésével kapcsolatban jó tudni, hogy egy keresésnél az is befolyásolja a találati helyezést, hogy egy webszájtot mennyire tart „hasznosnak” egy kereső, azaz hány helyről hivatkoznak rá az interneten. Ha egy oldal sok helyről elérhető, akkor előkelőbb helyen lesz a találati oldalakon, mint azok a társai, akikre senki sem hivatkozik. A linkkapcsolatoknak két csoportját lehet megkülönböztetni.

Az egyirányú linkelés az, amit gyorsan ki lehet építeni, és ami már rövidtávon is látogatókat valamint jobb helyezéseket hozhat. A kapcsolatok kiépítéséhez az adott oldalt be kell regisztrálni a fontosabb katalógusok témába vágó aloldalaiba, például a lap.hu, vagy a linkcenter.hu megfelelő szekcióiba. A relevancia kulcsfontosságú, mivel ha a felhasználók keresnek valamit az adott katalógusokban, és egy olyan oldalra érkeznek, ahol a témával ellentétes tartalmat találnak, akkor az negatív reklám lehet a cégnek, ami az internet korában különösen romboló hatású.

Míg az egyirányú linkelés már rövidtávon is érezteti hatását, addig a kétirányú linkcserék hosszútávon hoznak hasznot, ezért érdemesek arra, hogy egy vállalkozás erre is figyeljen. A megfelelő partnerségek a linkek keresőkre gyakorolt hatása mellett ügyfeleket is hozhatnak, hiszen olyan vállaltokkal épültek ki, akik hasonló dolgokkal foglalkoznak, minőségi szolgáltatást nyúltanak és a felhasználók által kedveltek. Emiatt ezek a partnerségek minőségi látogatókat hoznak az oldalra, ezáltal segítve a már létező ügyfélkör bővülését.

Bogschütz Dániel
Forrás
: http://www.webcomm.hu/

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Vállalkozás

Keresőmarketing: optimalizálás 6 pontban

Ha azt hiszi, hogy már mindent tud a keresőkről, s úgy érzi, hogy nem lehet tovább növelni honlapja látogatottságát, akkor olvassa el az alábbi hat optimalizálási tippet, hátha kiderül: tévedett.

hvg.hu Tech

Arcus Search: nem használják a nagyok a keresőmarketinget

Az Arcus Search „Top 10 hirdető - Top 10 cég Láthatósági Tanulmánya” a legnagyobb magyar cégeknek a Google internetes keresőben való láthatóságáról szól. A kutatási eredmények azt mutatják, hogy a magyarországi médiapiac legnagyobb büdzsét elköltő hirdetői nem, vagy csak kevéssé élnek a nagyobb látogatottságot eredményező keresőmarketing eszközeivel.

Vállalkozás

Nyolc tévhit a keresőmarketingben

Az online-marketingen belül talán az egyik legdivatosabbb részterület a keresőmarketing, mégis sok tévhit él e témával kapcsolatban. Az alábbiakban sorra vesszük és tisztázzuk a leggyakoribb félreértéseket a keresőoptimalizálás legfontosabb technikai részleteinek bemutatásán keresztül.