Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Hosszú évek után a Mol ismét kap Oroszországból vezetéken gázolajat, ami aligha sikerült volna nagypolitikai fejlemények nélkül - írta az Index.
Az egykori katonai csővezeték újraindításához meg kellett állapodnia Ukrajnának és Oroszországnak, természetesen minden szál Vlagyimir Putyinhoz vezet - írta a gázolajszállítás újraindításáról az Index.
A Szamarából induló és Fehéroroszországon, majd Ukrajnán keresztül Tiszaújvárosra érkező csővezeték egykoron az ideiglenesen hazánkban állomásozó orosz harckocsikat látta el kőolaj-származékokkal. A rendszerváltás környékén sokáig rendezetlen volt a sorsa és nem üzemelt.
Az élesedő ukrán-orosz katonai konfliktusok idején, az addig is sok nemzetközi perrel terhelt helyzet teljesen elmérgesedett az orosz és ukrán felek között, és a vezeték leállt. Sok anyag benne is ragadt, de szállítás már nem folyt, a patthelyzetet pedig most sikerült feloldani.
Hosszú éveken át a Hangarn nevű kereskedőcég állt be közvetítőként a szállításokba, ő vette meg a határon az anyagot, majd ő adta el a Molnak. Ez a ciprusi hátterű csoport az orosz Mihail Gucerijev és a magyar Fazakas Imre közös érdekeltsége volt. Később viszont a magyar hátterű MET jött képbe, amely a Hangarn helyére lépett közvetítőként.
A társaságnak is több feladata volt, ők adnak áthidaló finanszírozást, mert a Mol csak szállítás után hajlandó fizetni az anyagért és a MET menedzselte napi szinten az új svájci-ukrán vezeték-tulajdonossal és a Rosznyefttyel az ügyes-bajos dolgokat.
Az Index szerint végül tavaly év végén kitolták a régi, kénes anyagot és március-április fordulóján megindult az anyag a csőben. Ráadásul a régi kénes gázolaj helyett immár európai szabványoknak megfelelő tiszta anyag jön, amit nem is kell tisztítani.
Vlagyimir Putyin ukrán szövetségese, Viktor Medvedcsuk oroszbarát politikus és oligarcha megegyezett az orosz állami vezeték-monopólium, a Transznyefty elnökével, Nyikolaj Tokarevvel. Így hivatalosan svájci, de alighanem valójában ukrán irányítás alá került a vezeték ukrán szakasza.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.