Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"46912025-492b-4b06-a31c-da1cbabb498b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az Országgyűlés keddi szavazási dömpingje során átment, hogy a magyar EP-képviselőknek második vagyonnyilatkozatot is kelljen tenniük. A szigorítás EP-képviselők mentelmi jogát is fenyegetheti, amit Magyar Péter esetében eleve feszeget a magyar ügyészség.","shortLead":"Az Országgyűlés keddi szavazási dömpingje során átment, hogy a magyar EP-képviselőknek második vagyonnyilatkozatot is...","id":"20250429_Elfogadtak-a-lex-Magyart-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/46912025-492b-4b06-a31c-da1cbabb498b.jpg","index":0,"item":"ba1478f0-6a9c-496d-9fd3-24ab716b3768","keywords":null,"link":"/itthon/20250429_Elfogadtak-a-lex-Magyart-ebx","timestamp":"2025. április. 29. 12:07","title":"Elfogadták a \"lex Magyart\", amivel Magyar Péter szerint őt akarják ellehetetleníteni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cda74605-942d-4754-b0a5-c42ddfc3c1c7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Alig öt éve jelent meg a piacon. ","shortLead":"Alig öt éve jelent meg a piacon. ","id":"20250429_masodszor-is-megujul-a-Volkswagen-ID3","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cda74605-942d-4754-b0a5-c42ddfc3c1c7.jpg","index":0,"item":"68c724d3-cfbd-4eaa-8458-78782ac414af","keywords":null,"link":"/cegauto/20250429_masodszor-is-megujul-a-Volkswagen-ID3","timestamp":"2025. április. 29. 08:16","title":"Másodszor is megújul a Volkswagen ID.3","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"250be12a-f1aa-4cff-ae70-3d2d79de1dfd","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Minden kerület megdrágult, a legdurvábban éves összevetésben a II., ahol 56 százalékos volt az áremelkedés.","shortLead":"Minden kerület megdrágult, a legdurvábban éves összevetésben a II., ahol 56 százalékos volt az áremelkedés.","id":"20250428_Budapest-ingatlanpiac-ujepitesu-lakasok-millios-negyzetmeterar-atlagar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/250be12a-f1aa-4cff-ae70-3d2d79de1dfd.jpg","index":0,"item":"1b7450ae-4167-4b30-923a-18fe3bafa6a7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250428_Budapest-ingatlanpiac-ujepitesu-lakasok-millios-negyzetmeterar-atlagar","timestamp":"2025. április. 28. 15:50","title":"Milliós négyzetméter-átlagár alatt sehol sincs már új lakás Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"27b41333-d340-42f4-942f-adb508d31283","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A republikánusok több mint 80 százaléka ugyanakkor még mindig úgy véli, hogy Trump „erős vezető”.","shortLead":"A republikánusok több mint 80 százaléka ugyanakkor még mindig úgy véli, hogy Trump „erős vezető”.","id":"20250429_kozvelemeny-kutatas-egyesult-allamok-amerikaiak-tobbseg-donald-trump-veszelyes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27b41333-d340-42f4-942f-adb508d31283.jpg","index":0,"item":"34310faf-4602-45fb-b900-bd109835195b","keywords":null,"link":"/vilag/20250429_kozvelemeny-kutatas-egyesult-allamok-amerikaiak-tobbseg-donald-trump-veszelyes","timestamp":"2025. április. 29. 14:19","title":"Az amerikaiak többsége szerint Trump „veszélyes diktátor”, ezért korlátozni kellene a hatalmát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bfe00106-49b9-46b7-9320-5570f3925b98","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az időszakos kedvezmény 82 hazai töltőállomást érint.","shortLead":"Az időszakos kedvezmény 82 hazai töltőállomást érint.","id":"20250428_Nyari-arakat-vezet-be-a-Mol-a-villanyautotoltoinel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bfe00106-49b9-46b7-9320-5570f3925b98.jpg","index":0,"item":"ece4e754-6bf9-4fd6-b053-00b6235b9311","keywords":null,"link":"/cegauto/20250428_Nyari-arakat-vezet-be-a-Mol-a-villanyautotoltoinel","timestamp":"2025. április. 28. 16:52","title":"Csökkenti az árakat nyárra a Mol a villanyautó-töltőinél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"96fb3efd-6ccb-4274-9e86-9ce09fe154e2","c_author":"Proxelan","category":"brandchannel","description":"Életünk egyik legnagyobb tabuja a szexualitás – és ha annak zavarairól van szó, jellemzően még súlyosabb tagadásba burkolódzunk. Így az esetek túlnyomó többségében a probléma orvoslása, gyógyítása is elmarad, helyette inkább büszkén szenvedünk múlni nem akaró panaszainktól. Sokan csak akkor kérnek segítséget, amikor a helyzet szinte már visszafordíthatatlan. Különösen a férfiak hajlamosak inkább a végsőkig szenvedni, mintsem hogy orvoshoz forduljanak. ","shortLead":"Életünk egyik legnagyobb tabuja a szexualitás – és ha annak zavarairól van szó, jellemzően még súlyosabb tagadásba...","id":"20250430_Szexualis-zavarok-ferfiak-prosztata-proxelan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96fb3efd-6ccb-4274-9e86-9ce09fe154e2.jpg","index":0,"item":"eee11d5f-ae21-4e22-a402-d9e4f864e9ad","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250430_Szexualis-zavarok-ferfiak-prosztata-proxelan","timestamp":"2025. április. 30. 07:30","title":"Szexuális zavarok: amiről nem beszélünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proxelan","c_partnerlogo":"915b242c-ffb1-4467-8f4f-23f087f43ae2","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"b40b2530-88e2-4f1c-9efb-8ebc99de07f5","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Ronen Bart még március végén menesztette Benjamin Netanjahu kormányfő, ám a miniszterelnöki határozat végrehajtását az ország legfelsőbb bírósága felfüggesztette.","shortLead":"Ronen Bart még március végén menesztette Benjamin Netanjahu kormányfő, ám a miniszterelnöki határozat végrehajtását...","id":"20250428_ronen-bar-lemondas-sin-bet-izrael","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b40b2530-88e2-4f1c-9efb-8ebc99de07f5.jpg","index":0,"item":"84fa3700-f806-4e0a-a890-7b6333c1a4d6","keywords":null,"link":"/vilag/20250428_ronen-bar-lemondas-sin-bet-izrael","timestamp":"2025. április. 28. 21:35","title":"Bejelentette lemondását az izraeli belbiztonsági szolgálat vezetője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a18210c4-291d-4ca8-a4d3-86f40d37363d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Lieszkovszky Zalán és négy társa másfél héttel ezelőtt szenvedett balesetet a folyón.","shortLead":"Lieszkovszky Zalán és négy társa másfél héttel ezelőtt szenvedett balesetet a folyón.","id":"20250428_budafok-duna-hajobaleset-lieszkovszky-zalan-holttest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a18210c4-291d-4ca8-a4d3-86f40d37363d.jpg","index":0,"item":"2fb9af9f-5692-405a-8f04-68dd11e8d6a0","keywords":null,"link":"/itthon/20250428_budafok-duna-hajobaleset-lieszkovszky-zalan-holttest","timestamp":"2025. április. 28. 18:30","title":"Megtalálták a budafoki hajóbalesetben eltűnt férfi holttestét a Dunában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hogyan növelheti honlapja látogatottságát hírlevéllel?
Tetszett a cikk?
A honlap tulajdonosok többsége szétküldi ugyan gondosan összeállított hírlevelét, azonban csak kevesen szánnak elég időt kampányuk eredményeinek kiértékelésére. Ha Ön nem a félmegoldások híve, s szeretne eredményessé tenni e-mail marketingjét, akkor olvassa el, hogy melyek a legfontosabb mérőszámok, s mi a szerepük?
Az e-mail marketingben megvan az a lehetőség, hogy gyorsan és hatékonyan kiértékelhető. Meglepő módon azonban, a marketing vezetők egynegyede nem rendelkezik hivatalos mérő rendszerrel - cégen belül .
Ráadásul többségük hibásan úgy véli, hogy a megnyitási ráta a legfontosabb mérőszám az e-mail programjuk letesztelésekor. Egyetlenegy mérőszám ismerete ugyanis nem nyújthat elegendő ismeretet eredményeik javításához.
Az e-mail marketinggel foglalkozó szakemberek alapelmélete: „csak akkor érhető el biztos javulás az e-mail kampányokban, ha valóban szakítunk időt a mérésre”. Vagyis ha nem értékeli ki előző kampányai teljesítményét, akkor búcsút mondhat az e-mail marketing statisztikáiban rejlő hasznos információknak.
Értékelje újra! (Oldaltörés)
A kampányok hatékonysága érdekében minden e-mail marketingeseknek rendszeresen újra kellene értékelnie az alábbi mérőszámokat.
Ahhoz, hogy a fenti mérőszámok birtokába juthasson, mindenekelőtt szüksége leszegy hírlevél kezelő rendszerre. Az e-mailek kézbesíthetőségét folyamatosan ellenőrizni kell. Felmérések szerint, tízből négy e-mail marketinges számára a kézbesíthetőség jelenti a legnagyobb kihívást. Minden valószínűség szerint, az Ön kézbesítési rátája is sokkal alacsonyabb, mint gondolná.
Ha a kézbesített levelek számát úgy kalkulálja, hogy egyszerűen levonja a visszapattant e-maileket az elküldöttek számából, akkor elfelejti figyelembe venni azt a tényt, hogy jelentős számú elektronikus levél marad kézbesítetlen úgy, hogy még vissza sem pattan hála az internet szolgáltatást nyújtó cégeknek.
A levél felbontása bizalmi kérdés (Oldaltörés)
Ők a címzettekkel együtt folyamatosan szigorítják spam szűrőik beállításait, blokkolják, s átirányítják a leveleket, ezért az engedéllyel kiküldött e-mailek közül is egyre kevesebb ér el a címzettekhez. Ráadásul erről nem értesítik a feladót, így fordulhat elő, hogy az e-mail marketingesek egyre több tévesnek titulált, visszapattant - jóllehet szabályosan kiküldött – levéllel találkoznak.
Érdemes tehát alaposan utánajárni a nem kézbesült e-mailek okának, mert ha egyszerűen csak törli az adatbázisból a „rossznak” vélt e-mail címeket, akkor listája előbb-utóbb rohamosan csökkenni fog. A kézbesítési arány javításához érje el címzettjeinél, hogy felvegyék címjegyzékükbe az Ön e-mail címét. Ez ugyanis segíthet listája tisztításában, és kezelheti a spam panaszokat is.
Számos vita zajlik mostanában arról, hogy mit is jelent valójában a megnyitási arány. A MarketingSzoftverek statisztikái szerint a megnyitási arány 30-50 százalék között mozog Magyarországon. A kutatások kimutatták, hogy az elsődleges szempont ami befolyásolja az embereket, hogy megnyissanak-e egy levelet vagy sem, az, hogy ismerik-e a feladót és bíznak-e benne.
A megnyitási arány statisztikái nagyban függnek a HTML elemektől, ugyanis egyre növekszik azon ügyfelek száma, akik egyszerűen kitörlik a HTML tartalmú e-maileket. Jelentősen csökkentve ezáltal a megnyitási arányt.
Tippek a megnyitási arány növeléséhez:
• Kérjen engedélyt a levélküldésre! • Csak lényeges témákról kommunikáljon, megfelelő időközönként! • Tüntesse fel a feladó és a tárgy mezőben a cége nevét!
Ha ennek ellenére is elégedetlen a kampányaiban mért megnyitási ráta nagyságával, akkor itt az ideje, hogy elkezdjen dolgozni márkája imázsának javításán is. Bizonyítsa be a listáján szereplőknek, hogy megéri ajánlatot várni Öntől!
Legfőbb vonzóerő az interaktivitás (Oldaltörés)
Magyarországon az átlagos - mérhető - átkattintási arány 0-10 százalék között van (Marketingszoftverek statisztika), s ha célja nem az, hogy minden egyes kiküldött e-mail után csengjen a pénztárgépe, akkor is elvárhat valamilyen reakciót a címzettektől. Az e-mail marketing legfőbb vonzereje az interaktivitás lehetősége, ami akkor kezdődik, ha a címzett rákattint egy linkre. Számos egyéb összetevő mellett - melyek egy e-mail kampány sikeréhez vezetnek - a relevancia az, ami növelni fogja az átkattintások számát.
Az átkattintás növelhető:
• Személyre szabott tartalommal. • A címzett megszólításával - akár a levél tárgyában. • Olyan ajánlatok kidolgozásával, amelyek geográfiai és demográfiai adatokat, valamint a címzettek előző vásárlási statisztikáit, illetve átkattintási számokat tartalmaznak.
Nem tanácsos viszont túl sok részelemet vagy ajánlatot tenni a levélbe, mert az elterelheti az olvasó figyelmét és csökkentheti a reagálási arányt.
Tippek e-mail megírásához:
• Készítsen egyszerű szövegezésű, direkt és célzott leveleket. • A promóciós üzenetei csak egyetlen fő ajánlatot tartalmazzanak, rövid és impozáns tartalommal körítve. • Gondolja át megfelelően a linkek kinézetét és helyét is. A feltűnően megjelenített hiperlinkek és a nagy „kattintson ide” gombok, amelyek mellé vonzó felhívások társulnak az elvárt cselekvéssel kapcsolatosan, világosan megmutatják a címzettnek, hogy Ön milyen tevékenységre kéri őket. • Helyezzen el levelében sürgősségre utaló szövegrészeket is. Írja le érvekkel alátámasztva az okokat, hogy miért szükséges a címzetteknek gyorsan reagálniuk az ajánlatra (korlátozott mennyiség, az előfizetési időszak lejár, az ajánlat utolsó napja stb.).
Min kell változtatni? (Oldaltörés)
Magyarországon a leiratkozási arány 0-3 százalék között mozog - derül ki a Marketingszoftverek statisztikáiból. Ha kiemelkedően nagy ugrásokat tapasztal a leiratkozók számát megjelenítő statisztikájában, akkor az Ön e-mail rendszere komoly változtatásokra szorul:
• Válassza külön az új címeket a régiektől és vizsgálja meg mindkét listát külön-külön. • Ha az újonnan feliratkozók közül sokan iratkoznak le a listájáról, akkor valószínűleg mégsem nyújtja kielégítően azt, amelyet ígért számukra a regisztrációkor. • Nézze át újra a feliratkozásra ösztönző szöveget, hogy az valóban tükrözi-e, amit a valóságban ajánl. • Ha a régebbi vásárlói iratkoznak le a hírleveléről, akkor ideje felülvizsgálnia korábbi e-maileit: mennyire frissek a reklámjai, elég vonzóak-e az ajánlatai.
A leiratkozási arány csökkenthető:
• Vizsgálja meg, hogy milyen gyakorisággal küld e-mailt listájára. A napi közlemények helyett küldjön inkább heti hírleveleket, így megmenthet jó néhány leiratkozót. • Biztosítson választási lehetőséget a levél témái és ajánlatai közül. Ezzel szintén elősegítheti kapcsolata fennmaradását és erősödését vásárlóival és érdeklődőivel.
Konverziós arány, avagy mennyit ér az ajánlat? (Oldaltörés)
Az e-mail kampányok végső célja, hogy valamilyen tevékenység elvégzésére csábítsák a címzetteket. Lehet ez akár termékvásárlás, feliratkozás egy hírlevélre, vagy egy találkozó beütemezése. A konverziós arány egy nagyon fontos mérőszám, mely azt tükrözi, hogy mennyire értékes az Ön e-mail marketing ajánlata vásárlói számára.
Ahhoz, hogy a címzettek valóban azt tegyék amit Ön szeretne, a legjobb módszer, ha világosan elmagyarázza mit vár el tőlük:
• Írja le egyértelműen, hogy mit kell tenniük, majd biztosítsa, hogy címzettjei ezt a lehető legegyszerűbben teljesíthessék is azt. • Honlapja fogadó oldalainak tervezése során tartsa észben azt a gondolatot, hogy ez az utolsó esélye, hogy címzettjeit cselekvésre ösztönözze. A testre szabott fogadó oldal szövegek, űrlapok és gombok, melyekben visszaköszön az adott kampány megjelenés, vagy fotót, grafikát is tartalmaznak a kampányban ajánlott termékről - segíthetnek meggyőzni a címzetteket. A módszer alkalmazása jelentősen megnövelheti a konverziós arányt! • Fontos, hogy a konverziós folyamat legyen rendkívül egyszerű. Legyen a megrendelési űrlap előre kitöltött, tartalmazza a vásárló nevét, szállítási címét, így a címzettnek már csak pár adattal kell kiegészítenie a rendelés leadásához.
Most talán kissé elveszettnek érzi magát, hisz rengeteg elvégzendő feladatot soroltunk fel. Nem kell azonban megijednie, mert ahogy lenni szokott, most is a kicsi, de biztos lépések vezetnek a kívánt eredményhez. Ha minden hónapban csak egy mérőszámra kezd el fókuszálni, akkor fél év múlva egyre növekvő eredményeket érhet el az e-mail marketing területén.
Csepregi Balázs
Ha a cikkel kapcsolatos kérdése van, tegye fel a hvg.hu fórumán az internet-marketing topic alatt!
Negyedik évfolyamát tapossa a Vegyépszer konszern belső információs lapja. Színes-szagosra tervezett periodika műfaji bizonytalansággal küzd: üzemi lap vagy vállalati prospektus legyen? Az eredmény ásító unalom, ám az ínyenc betűfaló így is csemegékre lelhet.
Előremenekül a német posta: a 2007-es piacnyitásra készülve szélesíti tevékenységi körét, és az utóbbi években felfutott logisztikai üzletágban tör világelsőségre. Most éppen a brit Exel céget veszi meg 5,5 milliárd euróért.
Tavaly júniusban az internetes levélszemetek 22 százaléka volt pornográf tartalmú, azóta folyamatosan csökken ez az arány. Az idén a februári 11 százalékról áprilisra 38 százalékra növekedett a pénzügyi spamek aránya - derül ki a Clearswift által közölt legújabb felmérésből.