Pásztor Anna a zaklatással vádolt színitanodai tanárról: "Majdnem egymásnak mentünk"

8 perc

2022.04.25. 11:30

Az Anna and the Barbies együttes frontembere a Gór Nagy Mária Színitanodában dolgozott együtt azzal a tanárral, akit 24 volt tanítványa megalázásokkal, hatalommal való visszaéléssel és szexuális jellegű határátlépésekkel vádol. Pásztor Anna a hvg360-nak azt mondta: az egyik összecsapásuk majdnem tettlegességig fajult.

"Mivel erőteljesebb egyéniség voltam, határozott, karakán véleményem volt, Gyöngyösi Tamás úgy gondolta, én nem vagyok a nők közé sorolható.

Ennek úgy adott nyomatékot, hogy mindig öcsinek vagy öcsisajtnak szólított. Ezt általában nem vettem komolyan, de egyszer mégis lett belőle egy összeütközésünk, ami nagyon elharapózott, majdnem egymásnak mentünk” – emlékszik vissza az Anna and the Barbies együttes frontembere, Pásztor Anna 30 éves korára, amikor a Gór Nagy Mária Színitanodában (GNM) tanult és tanított, a korábbi cikkünkben 24 volt tanítvány által megengedhetetlen bánásmóddal megvádolt Gyöngyösi Tamás kaszkadőr-mozgástanár akkori munkahelyén.

„Olyan jó csaj, miért nem markolod meg a seggét?" - Egy pesti színiakadémia súlyos titkai

Nyilvános „fenéklöttyedtség-mérésről", a testsúly miatti folyamatos megalázásról, ennek következményeként anorexiáról és elmaradt menstruációról, kötelező ölbe ülésekről, ágyékhoz szorított térdekről és titkos chatüzenetekről számol be az egyik budapesti színitanoda húsznál is több volt tanulója. A megvádolt tanár és az iskola vezetése mindent tagad.

Pásztor Anna a zenélés mellett képzett táncos, koreográfus és előadó-művész is; a GNM-be már a kortárs táncvilág egyik legjobb iskolája, a New York-i Alvin Ailey Dance Theater elvégzése után került, hogy a színészetet is kitanulja.

Profi táncosként így a mozgásórákra nem kellett bejárnia – ezeket tartotta Gyöngyösi Tamás –, viszont ő is tanított táncot és koreografált vizsgaelőadásokat, azaz ő korábbi cikkünk megszólalóival ellentétben nem tanítványként, hanem gyakorlatilag kollégaként találkozott Gyöngyösivel. A hvg360-nak azt monda, „ha az óráin nem is vettem részt, akkor is többször láttam, hogy az ő módszere az iszonyatos szigor, a fegyelem, az elrettentés és a megalázás; ezt semmilyen szinten, sem koreográfusként, sem táncosként, sem tanárként nem tartottam elfogadhatónak”.