Agybevásárlás: miért költene el egyetlen cégre 22 000 milliárd forintot a Microsoft?
Korábban az operációs rendszer, jelenleg a közösségi oldalak, a jövőben pedig a metaverzum jelentheti a mindennapok számítástechnikai élményének alapját. Logikusnak tűnik tehát abba fektetni. Játékból.
Mit épít a Microsoft? Ez a kérdés foglalkoztatja az iparági elemzőket és szakújságírókat, miután múlt kedden kiderült, hogy a redmondi székhelyű cég – története legnagyobb akvizíciójának keretében – 68,7 milliárd dollárért felvásárolja az Activision Blizzard videójátékos vállalatot. A válasz időben és térben is sokféle utat kínál. A szegmens és a Microsoft történetének ismeretében a találós kérdés legkézenfekvőbb megfejtése az, hogy: monopóliumot. De miben is?
Először is videójátékokban. Az Activision Blizzardnál dolgozók munkájának eredményével szinte mindenki találkozott már. Ők állnak többek között a Call of Duty, a Crash Bandicoot, a Diablo, a Guitar Hero, a Hearthstone, a Skylanders, a Spyro, a StarCraft, a Tony Hawk és a World of Warcraft játéksorozatok mögött. A vállalatcsoporthoz tartozik néhány olyan mobilos alkalmazás is, melyek a magukat nem gamernek valló felhasználókat is behúzták a mindennapi játékosok közé, például a Bubble Witch Saga és a Candy Crush Saga sorozat. A portfólió játékos- és befektetői szemmel nézve is szemrevaló. Érdekességét fokozza, hogy a Call of Duty, a Hearthstone, a StarCraft és a Warcraft szerepelnek a játékot puszta szórakozásból professzionális sporttevékenységgé – és még nagyobb üzletté – alakító e-sport kedvencei között is.