szerző:
hvg.hu

A Budapest-Tatabánya szakasznak őszre, a Tatabánya-Győr szakasznak jövőre lehet építési engedélye.

A Budapest (az M0-s csomópont) és Győr (az M19-es autóút) között kétszer háromsávossá építik majd át az M1-est, amivel párhuzamosan felújítják a burkolatot, szélesítik a műtárgyakat és fejlesztik a pihenőhelyeket. A beruházás megvalósíthatósági tanulmánya és költség-haszon elemzése tavaly készült el.

Az M1-es Győr-Moson-Sopron és Komárom-Esztergom megye határán lévő szakaszán 1995-ben átlagosan napi alig 14 ezer, 2012-ben pedig 35 ezer jármű használta a sztrádát, addig 2017-ben már kis híján 47 ezer. Mindez, egyértelműen indokolja a bővítést, aminek előkészítése már zajlik – írja a Kisalföld.hu

A főváros és a Tatabánya-Újváros közötti 47 kilométeres szakasz tervezését az Utiber Kft. és az Unitef '83 Zrt. alkotta konzorcium nyerte el közbeszerzésen tavaly ősszel nettó 4,3 milliárd forintos ajánlattal. A két cég már benyújtotta a döntés-előkészítő dokumentációt, a közúti biztonsági hatásvizsgálatot, a környezeti hatástanulmányt és a Natura 2000-es területek vizsgálatát, az engedélyezési terveket pedig várhatóan nyár elejére készíti el.

A jogerős építési engedély őszre lehet meg. A Tatabánya-Újvárostól Győrig tartó 46 kilométer tervein a Főmterv Zrt.–Roden Kft. konzorcium dolgozik nettó 3,4 milliárd forintért. Ennél a szakasznál idén ősszel a környezetvédelmi engedélyezési eljárás indítása várható. A környezetvédelmi engedély birtokában 2020 nyarára készülhet el az építési engedélyezési dokumentáció.

A kivitelezés elrendeléséről egyelőre nem született döntés. A NIF Zrt. ugyanakkor hangsúlyozta: a tervezés során figyelembe veszik, hogy az M1-es kiemelt jelentőségű, nagy forgalmú autópálya, így az építési munkálatok során az irányonkénti két-két forgalmi sávot folyamatosan biztosítani kell.

A sztrádán egyébként idén 25 milliárd forintot költenek nagy felületű rekonstrukciós munkálatokra, amelyek gyakran torlódásokkal járnak. Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője a Kisalföldnek azt mondta: Tatabánya térségében hat kilométeren már zajlik a felújítás, ami nyár elejére fejeződik be. Utána kezdődik a következő etap, amely 43 kilométert érint Tatabánya és Budapest között.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
A Pasaréti templomban megmondták a híveknek, hogy kit ne támogassanak a szavazáskor

A Pasaréti templomban megmondták a híveknek, hogy kit ne támogassanak a szavazáskor

Bálint gazda mégis díszpolgár lett

Bálint gazda mégis díszpolgár lett

Pálffy: Most nem volt sorban állás, de 11-ig nem lesznek eredmények

Pálffy: Most nem volt sorban állás, de 11-ig nem lesznek eredmények

Újra lehet Ed Sheeran-jegyet kapni a Szigetre

Újra lehet Ed Sheeran-jegyet kapni a Szigetre

Fucsovics ötszettes csatában kikapott Schwartzmantól

Fucsovics ötszettes csatában kikapott Schwartzmantól

Itt az első vezéráldozat: előrehozott választások jönnek a görögöknél

Itt az első vezéráldozat: előrehozott választások jönnek a görögöknél