Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2dc04c99-21f5-4600-9f17-da3f08c7991e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A NER nagyhatalmú múzeumi potentátja szerint Majka a független szórakoztatóművész komfortos köpenyébe bújt.","shortLead":"A NER nagyhatalmú múzeumi potentátja szerint Majka a független szórakoztatóművész komfortos köpenyébe bújt.","id":"20250122_Demeter-Szilard-az-Indexen-egyszerre-szallt-bele-Majkaba-Kornis-Mihalyba-es-Magyar-Peterbe","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2dc04c99-21f5-4600-9f17-da3f08c7991e.jpg","index":0,"item":"48609bd0-e162-4343-ba13-9fe0bc60c61c","keywords":null,"link":"/elet/20250122_Demeter-Szilard-az-Indexen-egyszerre-szallt-bele-Majkaba-Kornis-Mihalyba-es-Magyar-Peterbe","timestamp":"2025. január. 22. 11:27","title":"Demeter Szilárd egyszerre száll bele az Indexen Majkába, Kornis Mihályba és Magyar Péterbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"356faff1-c563-48d9-b3b1-e2a574487d93","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Munkaerőpiaci szempontok alapján sem oda kellett volna telepíteni az államilag kiemelt nagyberuházásokat, ahol végül megvalósulnak – állapította meg a GKI, amely megnézte, van-e szabad munkaerő ezeken a helyeken, és nem talált ilyet. Nem csoda, hogy arra jutottak: a nagyberuházások szétverik a helyi munkaerőpiacot.","shortLead":"Munkaerőpiaci szempontok alapján sem oda kellett volna telepíteni az államilag kiemelt nagyberuházásokat, ahol végül...","id":"20250121_allamilag-kiemelt-beruhazasok-munkaeropiac-vallalkozas-gyarepites-gki-gazdasagkutato-elemzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/356faff1-c563-48d9-b3b1-e2a574487d93.jpg","index":0,"item":"0c720acb-91d5-495f-8379-a8b87d56535c","keywords":null,"link":"/kkv/20250121_allamilag-kiemelt-beruhazasok-munkaeropiac-vallalkozas-gyarepites-gki-gazdasagkutato-elemzes","timestamp":"2025. január. 21. 10:48","title":"Akkugyárak országa: a GKI szerint óriási hibát követett el a kormány a helyszínek kiválasztásával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a530b5f0-0419-46bb-bb1a-2d6f35cf6272","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"360","description":"Az Európai Unió 34 úgynevezett kritikus fontosságú nyersanyagot tart nyilván, amelyek fontos összetevői a termelésnek. Ezeknek a túlnyomó többségét importálni kell, ezért Brüsszelben egyre nagyobb figyelmet szentelnek Dél-Amerikának, ahol viszont a szükséges nyersanyagok közül 24 fellelhető. A baj csak az, hogy ez másnak is eszébe jutott.","shortLead":"Az Európai Unió 34 úgynevezett kritikus fontosságú nyersanyagot tart nyilván, amelyek fontos összetevői a termelésnek...","id":"20250121_nyersanyagok_latin-amerika_versenykepesseg-eu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a530b5f0-0419-46bb-bb1a-2d6f35cf6272.jpg","index":0,"item":"ee08140e-fa86-4472-a79d-6e4093209ea5","keywords":null,"link":"/360/20250121_nyersanyagok_latin-amerika_versenykepesseg-eu","timestamp":"2025. január. 21. 16:25","title":"Az EU is beszállt a versenybe a dél-amerikai ásványkincsekért – épp csak az USA-t és Kínát kellene beelőznie","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f7752b2-754a-476e-abc9-da9ae2a498a6","c_author":"Para-Kovács Imre","category":"360","description":"Magam is hajlamos vagyok némi kritikával illetni a NER működését, de elérésem mértéke meg sem közelíti Majkáét – ad műelemzést Para-Kovács Imre.","shortLead":"Magam is hajlamos vagyok némi kritikával illetni a NER működését, de elérésem mértéke meg sem közelíti Majkáét – ad...","id":"20250121_Para-Kovacs-Imre-Majka-szamolt-a-kovetkezmenyekkel-Csurran-cseppen-klip-video-slager-popzene-Orban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f7752b2-754a-476e-abc9-da9ae2a498a6.jpg","index":0,"item":"1d115be9-fc34-4d8b-b926-2cb52935be2b","keywords":null,"link":"/360/20250121_Para-Kovacs-Imre-Majka-szamolt-a-kovetkezmenyekkel-Csurran-cseppen-klip-video-slager-popzene-Orban","timestamp":"2025. január. 21. 14:24","title":"Para-Kovács Imre: Majka számolt a következményekkel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d697f564-1850-418b-9571-33783a7e4875","c_author":"MTI","category":"elet","description":"A hegymászást sem kerüli el az áremelkedés, több mint 35 százalékkal növelik az engedélyek díját. ","shortLead":"A hegymászást sem kerüli el az áremelkedés, több mint 35 százalékkal növelik az engedélyek díját. ","id":"20250122_Nepal-jelentosen-emeli-a-Mount-Everestre-kiadott-maszasi-engedely-dijat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d697f564-1850-418b-9571-33783a7e4875.jpg","index":0,"item":"2b3a4810-c84d-4dda-92fd-0ba70818d3f7","keywords":null,"link":"/elet/20250122_Nepal-jelentosen-emeli-a-Mount-Everestre-kiadott-maszasi-engedely-dijat","timestamp":"2025. január. 22. 09:00","title":"Drágulnak az engedélyek, hatmillió forintot kell fizetniük azoknak, akik meg akarják mászni az Mount Everestet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d949d133-65df-4326-827b-c6d2769f56b1","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"Egy meglepetésdöntetlen, egy sokgólos győzelem és egy lélekemelő siker után a középdöntőben folytatja a magyar férfi kézilabda-válogatott a világbajnokságon. A továbbjutás akkor lenne a legegyszerűbb, ha kedd este sikerülne felülkerekedni a franciákon, akiket 2012 óta nem tudtak legyőzni, de akkor sem lehetetlen, ha nem jön össze a bravúr.","shortLead":"Egy meglepetésdöntetlen, egy sokgólos győzelem és egy lélekemelő siker után a középdöntőben folytatja a magyar férfi...","id":"20250121_magyar-ferfi-kezilabda-valogatott-vilagbajnoksag-kozepdonto-ellenfelek-eselyek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d949d133-65df-4326-827b-c6d2769f56b1.jpg","index":0,"item":"76d44af8-55f3-4f8a-b17e-65a82ea4d4e4","keywords":null,"link":"/sport/20250121_magyar-ferfi-kezilabda-valogatott-vilagbajnoksag-kozepdonto-ellenfelek-eselyek","timestamp":"2025. január. 21. 11:46","title":"Kézilabda-vb: jó úton jár a válogatott, de a java még csak most következik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3ddb9294-6ccf-4eee-8d84-b274751f46ba","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nincs még meg a jó válasz az elektromos Type R kérdésre. ","shortLead":"Nincs még meg a jó válasz az elektromos Type R kérdésre. ","id":"20250122_Probalkozik-a-Honda-az-elektromos-Civc-Type-R-rel-de-szerintuk-sem-konnyu-a-feladat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3ddb9294-6ccf-4eee-8d84-b274751f46ba.jpg","index":0,"item":"78fe0d4c-3e2e-4009-9140-25ad71ed5127","keywords":null,"link":"/cegauto/20250122_Probalkozik-a-Honda-az-elektromos-Civc-Type-R-rel-de-szerintuk-sem-konnyu-a-feladat","timestamp":"2025. január. 22. 08:44","title":"Próbálkozik a Honda az elektromos Civic Type R-rel, de szerintük sem könnyű a feladat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2a5c2abf-71ea-4e23-8d64-aa1a1851e7e7","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Ez lenne a sportközvetítések jövője?","shortLead":"Ez lenne a sportközvetítések jövője?","id":"20250121_tenisz-australian-open-kozvetites-youtube-wii-sports-nhl-nfl","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2a5c2abf-71ea-4e23-8d64-aa1a1851e7e7.jpg","index":0,"item":"a0b9dcd7-fb70-49db-9100-11dfe87befc4","keywords":null,"link":"/sport/20250121_tenisz-australian-open-kozvetites-youtube-wii-sports-nhl-nfl","timestamp":"2025. január. 21. 16:14","title":"Van valami furcsaság az Australian Open youtube-os közvetítéseiben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Magyarországon minden harmadik eladott kompakt egyterű hétszemélyes.
Magyarországon minden harmadik eladott kompakt egyterű hétszemélyes. A Peugeot-nál 120-at szeretnének itthon eladni az öt- és hétszemélyes változatból, a sochaux-i gyár kapacitása 100 ezer autó, a terv ennél szerényebb, 2010-ben 80 ezer 5008 gyártása a cél. Az egyterű bevezetése tavaly októberben indult Németországban, a roncsprémium miatt sokat el is adtak belőle.
További képek a galériában. Kattintson a képre
am
Az 5008 utasai tágas és világos belső térben utazhatnak. Az 1,7 négyzetméteres szélvédő hatalmas panoráma üvegtetőben folytatódik (1,69 négyzetméter), az üvegfelület így eléri az 5,77 négyzetmétert. A Nógrád megyei menetpróbán a hetedik ülésen ülő 1,85 centis kollégám boldogan tanulmányozta az álmából felriasztott egerésző ölyv menekülését a panorámatetőn át. Bármilyen meglepő, de nem kényszerítette senki, hogy ott utazzon, tetszett neki a helyzet, csak a nagyobb hukkanókon verte be fejét a tetőbe. A hátra beszállás a moduláris ülések mozgatásával nem egy hókuszpók, ám a kiszállásnál jobb, ha megvárjuk a segítséget, legalább az ajtónyitást, mert könnyedén úgy járhatunk, mint kollégám, aki kis híján kiesett az autóból nagy igyekezetében.
A második üléssor három egyforma szélességű ülésből áll, amelyek az ideális üléshelyzet érdekében hosszanti állítást (130 milliméter) és a dőlésszög állítását teszik lehetővé. Külön-külön a padlóba süllyeszthetők, így teljesen sík felület alakítható ki a rakodóküszöbbel egy vonalban. Az első utasülés vízszintesen lehajtható, ami lehetővé teszi hosszú tárgyak, akár 2,76 méteresek szállítását. A harmadik sor két teljes értékű ülése külön rejthető el a padlóban.
Csomagtartója a négyszögletes formáknak köszönhetően jól pakolható. Impozáns méretű, a csúsztatható ülések pozíciójától függően a kalaptartó alatti víztérfogat 758 és 823 liter között mozog (illetve 579 és 678 köbdeciméter a VDA-szabvány szerint), amikor a harmadik sor üléseit elrejtik. Ha a tető alatti teret is kihasználjuk, 1247 liter víztérfogattal számolhatunk, ami akár 2506 literre (1754 liter VDA szerint) növelhető a második sor üléseinek elrejtésével, igaz vizet ritkán szállítunk autóban, legfeljebb csendes és buborékos palackosat.
am
A vakációra induló családoknak nem kell helyhiánnyal küzdeniük, mert az utastérben (összességében 48 liternyi) többféle rakodóhelyet alakítottak ki a különböző tárgyak tárolására. Az ötüléses változatban a csomagtér-padló alatt 60 literes tároló található.
A műszaki és technikai arzenál a 3008-asból lehet ismerős: hasznos a műszerfal felső részébe épített vetített kijelző (Head Up Display), amely egy átlátszó lemezen keresztül a vezető elé vetíti a legfontosabb információkat (sebesség, sebességhatároló/tempomat és követési távolság jelzés). Alapfelszerelés az ESP és a hat légzsák, a hétszemélyes változatban a függönylégzsákok teljes hosszban védenek.
Az 5008 induló motorválasztékban kétféle benzinmotor és négyféle dízelmotor szerepel: • 1.6 l VTi: 88 kW 120LE BVM5 Euro 5 ötfokozatú mechanikus váltó – 7,3 l/100km és 169 g/km szén-dioxid vegyes ciklusban • 1.6 l THP: 115 kW 156LE BVM6 Euro 5 hatfokozatú mechanikus váltó - 7,1 l/100km és 167 g/km szén-dioxid vegyes ciklusban • 2.0 l HDi FAP: 110 kW 150LE BVM6 Euro 5 hatfokozatú mechanikus váltó – 5,8 l/100km és 151 g/km szén-dioxid vegyes ciklusban • 2.0 l HDi FAP: 120 kW 163LE BVA6 Euro 5 hatfokozatú automata váltó – 6,8 l/100km és 178 g/km szén-dioxid vegyes ciklusban • 1.6 l HDi FAP: 80 kW 110LE BVM6 hatfokozatú mechanikus váltó – 5,3 l/100 km és 140 g/km szén-dioxid vegyes ciklusban • 1.6 l HDi FAP: 80 kW 110LE BMP6 robotizált automata váltó – 5,1 l/100km és 135 g/km szén-dioxid vegyes ciklusban
am
A menetpróbán a BMW-PSA fejlesztésű 156 lovas, 1,6 literes turbós motorral, kézi hatsebességes váltóval, valamint az Euro 4-es, 110 lovas 1,6 HDi motorral és roboltizált 2-Tronic váltóval szerelt változatokat vezettem, az előbbi nagyon tetszett, fogyasztása 7,5 liter körül alakult. A robotizált manuális váltót szokni kell, a bólogatása nagyon zavaró. Ezt csak akkor tudjuk elkerülni, ha nagy odafigyeléssel kitaláljuk, mikor fog váltani, olyankor meg levesszük lábunkat a gázról, de akkor minek automata? Köztes megoldásként bevált, hogy a kormány mögötti pillangókapcsolókkal váltottam, és a váltás előtt elvettem a gázt, így megúsztam a bólogatást. Fogyasztásban egy literrel vert a dízel a benzinesre. Az erős benzinmotorral könnyebb volt az előzés is az M2-esen, a takarékos vezetésre sebességváltásra figyelmeztető jelzés ösztönöz. Az 1,6-os dízel Euro 5-ös változatban is választható kézi váltóval, 112 lóerővel.
Az 5008-as indulóára 5,265 millió forint, ez tartalmazza a 120 lovas BMW-PSA fejlesztésű 1,6-os benzinmotort, hat légzsákot, ESP-t, intelligens ASR kipörgésgátlót, elektromos kéziféket lejtőn való elindulást segítővel, isofix-rögzítést, elektromos ablakokat elöl, valamint elektromos tükröket, lehajtható asztalkákat az ülések háttámláján, mp3-as zenelejátszót hat hangszóróval. A legolcsóbb dízel 5,955 millió forint, a robotizált váltós változat 6,595 millió forint. Van hagyományos automata is áprilisi gyártástól, kétliteres dízelhez választható, prémium felszereltséggel 7,425 millió forint.
B. Cs.
[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]
További képek a galériában
am
Peugeot 5008 1,6 THP/ 1,6 HDi 2-Tronic, 7 személyes