szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Jelentősen megváltozott az Opel Astra, mondhatnánk forradalminak is a megújulást, de erről már a nemzetközi és a...

 

am

Jelentősen megváltozott az Opel Astra, mondhatnánk forradalminak is a megújulást, de erről már a nemzetközi és a hazai bemutatón is írtunk. Most azt vizsgáltuk meg, milyen autó a dolgos hétköznapokon az Opel Astra. Ebben egy csúcsfelszereltségű 8,8 milliós, sportos kinézetű, ám páncélja alatt kedves, 1,7 literes, 125 lovas dízel és egy jól felszerelt 6,2 milliós 1,6 literes, 115 lovas benzines volt a segítségünkre. Az előbbi egy különc modell, ép ésszel senki sem rendel pont ilyent, de ugyanakkor megmutatja, mi mindennel csinosíthatjuk az Astrát, ha van pénzünk. Aki ilyen vadul felöltözteti az Astráját, bátran válassza az 1,6 literes, 180 lovas turbómotort, jobban illik hozzá. A benzines Astránk igazi középvezetői cégautó, minden jó van benne: tempomat, Bluetooth, multifunkciós bőrkormány, színes kárpit, kétzónás klíma, nappali fény, állítható futómű, 17 hüvelykes könnyűfém felnik, négy elektromos ablakemelők, ködlámpa, parkoló radarok elöl és hátul, duplapadlós csomagtér, ülésfűtés stb.

További képek a galériában
am

A sportos Astránk 19 hüvelykes felniken futott, éreztük vele az út minden rezdülését, de megfelelő csillapítással. Még sport fokozatban sem volt kellemetlen az autózás, a motor renyhesége miatt ildomos volt ezt a gombot bekapcsolva tartani. Ilyenkor élénkebb a gázpedál, közvetlenebb a kormány és vörösben izzik a műszerfal. Sokkal inkább sportosnak éreztük az autót, előzéskor azonban gyakran imádkoztunk, bárcsak 20-25 lóerővel több lenne benne. A hasonlóan nem túl izmos benzines esetében kevesebbszer kapcsoltuk be a sport fokozatot, sok értelme nem volt, hisz pszichésen nem nyomasztott, nem pörgetett a sportos külalak, benzines Astránk teljesen normál kivitelű volt.

A dízelben bőrborítású sportülések kényeztettek elektromos gerinctámasszal, de a benzines normál üléseire sem volt panaszunk. Nagy melegben érdemes használnunk a klíma komfortfunkcióját: ehhez annyit kell tennünk, hogy végső állásba toljuk el a szellőzőrostélyok szabályzóját. Ekkor a rendszer úgy fújja be a szórtan a hideg levegőt, hogy az lehetőleg elkerülje az arcunkat. A beltérben több a puha, kellemes tapintású műanyag, mint a kopogós, de azért még maradt a régi Astrák emlékéből: ilyen a műszerórák fölötti árnyékoló, a kesztyűtartóm ajtaja, vagy a középkonzol díszítése.

am

A dízel érdes, egyenetlen motorhangját a magyarul kommunikáló DVD 800 navigációs és szórakoztató rendszer minőségi hangszóróival némítottuk el, a benzines változat halkan duruzsolt, igaz, a CD 400-as zenecucc nem szólt valami jól, de legalább a radiotext szöveget megjelenítette kis kijelzőjén. Az előbbi USB-ről is olvas, elvileg az iPodot is felsimeri, de nem mindegyiket, az én új 4 gigás Shuffle-met például nem. Az intelligens (kanyarkövető, napszak- és időjárásfüggő) AFL-fényszórórendszer a xenonfénnyel és a LED-es bumeránggal főként szürkületben és hajnalban óvott meg a vadbalesetektől, ha valamit, akkor ezt az extrát tudom ajánlani mindenkinek, igaz ára 300 ezer forint. Nagyon figyelmes gazdájával az Astra, ha kevés az üzemanyag, nem csupán a megfelelő ikon és visszajelző lámpa villan fel, hanem a navigáció kijelzőjén is megjelenik egy tankolásra felszólító felirat, sőt még a közelben található benzinkutakat is felkínálja.

Az Astra két ponton támadható. Az egyik és legdühítőbb a váltó, amely legyen öt-, vagy hatsebességes, pontatlanul, akadozva, lassan és nehézkesen vált. A dízelben a kettessel gyűlt meg a bajom, a benzinesben az egyessel és a hátramenettel. A csomagtartó mérete olyan adottság, amellyel együtt lehet élni, utazni azonban nehéz egy négytagú családnak vele. Kompromisszumokat kell kötni, de három személlyel már zavartalan a nyaralás. Viszonylag praktikus az Astra, pohártartó van mindenkinek, a dízel könyöktámasza sok apróságot képes elrejteni. A csúcsváltozat elektronikus rögzítő fékjével sem tudtam megbarátkozni, nem volt egyértelmű, hogy mikor rögzít és mikor nem, betegesen figyeltem a piros ikont a műszerfalon kiszállás előtt.

A több mint 850 kilométeres főként országúti tesztelés során 6,2 liter gázolajat fogyasztott a dízel Astra, a 300 kilométeres főként városi használatban 7,1 liter benzint kért az 1,6-os változat.

Biró Csongor

[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]

 

 

További képek a galériában
am
Opel Astra 1,7 CDTi/1,6
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)1686/1598
Környezetvédelmi besorolásEURO 5
Max. teljesítmény lóerő

125 LE 4000-es fordulaton/
115 LE 6000-es fordulaton

Max. nyomaték: Nm280 Nm 2300-as fordulaton
155 Nm 4000-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)2685
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4419/1814/1510
Csomagtér370-1235 liter
Saját tömeg (kg)1550/1455
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)195/188
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h10,7/12,1
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi5,7/8,5
Országúti4,1/5,1
Vegyes4,7/6,3
Tesztfogyasztás6,2/7,1
CO2 kibocsátás (g/km)124/147
LISTAÁRA 5,8 millió Ft/4,95 millió Ft

 


 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!