Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5259a697-e768-4b63-854f-8cb091b94b9a","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"A magyar gazdaság új csodaszere a vendégmunkások bevonása a tervezett nagyberuházások megvalósításába, működtetésébe. A vendégmunkásprogram szabályozása azonban kimódolt és túl szigorú – állítja Hárs Ágnes, a Kopint-Tárki vezető kutatója, aki szerint nem tesz jót a gazdaságnak, ha hangzatos, zavaros célokból kiindulva rángatják.","shortLead":"A magyar gazdaság új csodaszere a vendégmunkások bevonása a tervezett nagyberuházások megvalósításába, működtetésébe...","id":"20250227_hvg-hars-agnes-vendegmunkasok-munkaeropiac-berek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5259a697-e768-4b63-854f-8cb091b94b9a.jpg","index":0,"item":"4a720061-adfe-48a8-b728-a8690f1cc86f","keywords":null,"link":"/360/20250227_hvg-hars-agnes-vendegmunkasok-munkaeropiac-berek","timestamp":"2025. március. 27. 13:29","title":"Aki kitölti az idejét, azt kiebrudalják – még az arab államok is megengedőbbek, mint Magyarország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e0062720-e239-45f8-92c4-b3364fd6f2ac","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A vád szerint „Oroszország alkotmányos rendjének erőszakos megváltoztatására irányuló cselekményekben” vettek részt.","shortLead":"A vád szerint „Oroszország alkotmányos rendjének erőszakos megváltoztatására irányuló cselekményekben” vettek részt.","id":"20250328_mariupol-vedoi-hadifoglyok-itelet-borton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0062720-e239-45f8-92c4-b3364fd6f2ac.jpg","index":0,"item":"e6422698-fe83-459e-b05a-845c0244ba06","keywords":null,"link":"/vilag/20250328_mariupol-vedoi-hadifoglyok-itelet-borton","timestamp":"2025. március. 28. 13:40","title":"Elítélték az oroszok Mariupol védőit – fotók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"61aae7a4-9df6-4ea1-91f1-18992d3cd161","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Még egy kívánság című romkomot ősszel kezdik forgatni. ","shortLead":"A Még egy kívánság című romkomot ősszel kezdik forgatni. ","id":"20250328_Dobo-Kata-uj-film-Meg-egy-kivansag-Nemzeti-Filmintezet-1-milliard-tamogatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/61aae7a4-9df6-4ea1-91f1-18992d3cd161.jpg","index":0,"item":"0a477395-a71a-4168-8836-4f94d412d385","keywords":null,"link":"/elet/20250328_Dobo-Kata-uj-film-Meg-egy-kivansag-Nemzeti-Filmintezet-1-milliard-tamogatas","timestamp":"2025. március. 28. 10:25","title":"Több mint egymilliárd forintos támogatással készülhet Dobó Kata új rendezése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f35b488b-e2e8-4a8a-8e74-2ead09c1580a","c_author":"Serdült Viktória, Imre Réka","category":"itthon","description":"Több iskolában is megjelentek már a szürke értékmegőrzők, ahova a diákok tehetik a mobiljaikat, amelyeket tavaly ősz óta nem használhatnak tanítási időben. Bár sem a Belügyminisztérium, sem a tankerületek nem verik nagydobra, a tárolók Sopronkőhidán készülnek. Iskolabútorokat már régóta készítenek elítéltek, és nem is kerülnek sokba. ","shortLead":"Több iskolában is megjelentek már a szürke értékmegőrzők, ahova a diákok tehetik a mobiljaikat, amelyeket tavaly ősz...","id":"20250327_mobiltarto-szekreny-belugyminiszterium-sopronkohida-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f35b488b-e2e8-4a8a-8e74-2ead09c1580a.jpg","index":0,"item":"baf25630-5906-4622-9e64-d0d0767f3239","keywords":null,"link":"/itthon/20250327_mobiltarto-szekreny-belugyminiszterium-sopronkohida-ebx","timestamp":"2025. március. 27. 07:00","title":"Hónapok után végre megérkeztek a mobiltartó iskolai szekrények az iskolákba, fogvatartottakkal gyártatta le őket az állam","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Kiderült, hogy a rejtőzködő férfi korábban a lakásban élt, de távoltartási végzést adtak ki ellene.","shortLead":"Kiderült, hogy a rejtőzködő férfi korábban a lakásban élt, de távoltartási végzést adtak ki ellene.","id":"20250327_szorny-agy-alatt-bebiszitter-tavoltartas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57.jpg","index":0,"item":"60a42c25-d654-455d-9a31-f05d5060eca1","keywords":null,"link":"/elet/20250327_szorny-agy-alatt-bebiszitter-tavoltartas","timestamp":"2025. március. 27. 15:34","title":"Meg akarta mutatni a bébiszitter a gyereknek, hogy nincs szörny az ágya alatt, de egy férfit talált ott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6b77170d-efd9-4dac-8427-879a7f8d44d3","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Tömeges igény sose volt az Adaptív Védelem programra, mégis futtatták – leginkább pr-akcióként. Ám a tragikus kézigránát-baleset azt bizonyítja, hogy ez hibás politikai döntés volt – súlyos következményekkel. Sok még a nyitott kérdés, nagy a sunnyogás.","shortLead":"Tömeges igény sose volt az Adaptív Védelem programra, mégis futtatták – leginkább pr-akcióként. Ám a tragikus...","id":"20250328_Kezigranat-baleset-A-miniszter-marad-az-onkentes-harcaszati-program-marad-ahogy-a-kinzo-kerdesek-is-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b77170d-efd9-4dac-8427-879a7f8d44d3.jpg","index":0,"item":"4fb410de-c509-44b7-b200-6cf85052ee56","keywords":null,"link":"/itthon/20250328_Kezigranat-baleset-A-miniszter-marad-az-onkentes-harcaszati-program-marad-ahogy-a-kinzo-kerdesek-is-ebx","timestamp":"2025. március. 28. 15:02","title":"Kézigránát-baleset: A miniszter marad, az önkéntes harcászati program marad, ahogy a kínzó kérdések is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5c1ece79-dfd8-46cf-9437-b8daf59b60b4","c_author":"Tiszai Balázs","category":"360","description":"Vámháborút szít, szövetségeseket fenyít, és úgy akarja gyengíteni a dollárt, hogy az közben erős is maradjon – hivatalba lépése után szinte azonnal agresszív és követhetetlen gazdasági döntéseket hozott Donald Trump. A bizonytalanságok miatt nő az amerikai recesszió esélye, az elnök hívei szerint viszont mindez nem kapkodás, hanem egy átgondolt mesterterv része, amellyel Trump újraírná a játékszabályokat, és amelynek központi eleme a zsarolás.","shortLead":"Vámháborút szít, szövetségeseket fenyít, és úgy akarja gyengíteni a dollárt, hogy az közben erős is maradjon –...","id":"20250327_Donald-Trump-gazdasagpolitika-usa-amerika-recesszio-vamok-vamhaboru-dollar-Mar-a-Lago-egyezmeny-mesterterv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c1ece79-dfd8-46cf-9437-b8daf59b60b4.jpg","index":0,"item":"2e8b3d07-168b-4991-bb9e-903f9c587018","keywords":null,"link":"/360/20250327_Donald-Trump-gazdasagpolitika-usa-amerika-recesszio-vamok-vamhaboru-dollar-Mar-a-Lago-egyezmeny-mesterterv","timestamp":"2025. március. 27. 11:18","title":"Trumpcesszió: terv is van az elnök tombolása mögött, vagy csak gödörbe kormányozza az USA-t?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b4d842d2-23b9-46f1-8f51-01a8670b0a20","c_author":"Remotiv","category":"brandchannel","description":"Önnel is előfordult már, hogy olyasmire mondott igent, amire igazából nem is szeretett volna, de ott és akkor nem találta a megfelelő szavakat vagy indokot? És önt is kínozta utána az önvád, hogy miért nem tudott nemet mondani, és a szorongás, hogy hogyan tud majd eleget tenni a kérésnek? Nemet mondani nem egyszerű, viszont megtanulható, és gyakorlásával nagyon sokat tehetünk önmagunkért.","shortLead":"Önnel is előfordult már, hogy olyasmire mondott igent, amire igazából nem is szeretett volna, de ott és akkor nem...","id":"20250129_Nehez-nemet-mondani-remotiv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b4d842d2-23b9-46f1-8f51-01a8670b0a20.jpg","index":0,"item":"b7cc7d72-3c1b-4c75-a171-f9137b70b438","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250129_Nehez-nemet-mondani-remotiv","timestamp":"2025. március. 27. 15:30","title":"Nehéz nemet mondani? Mutatjuk, hogyan csinálja jól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remotiv extra","c_partnerlogo":"6b463ed1-d453-40c3-82fa-97c561a4b8eb","c_partnertag":""}]
Nagyon szép kisautó az A1, sokan kiszúrták a forgalomban, de kevesen ismerték fel benne az Audit.
Nagyon szép kisautó az A1, sokan kiszúrták a forgalomban, de kevesen ismerték fel benne az Audit. Valószínűleg ezért szerepelt rajta a The Next Big Audi szlogen magyar fordítása, miszerint az A1 a következő nagy Audi. Én ezt a fordítást magyartalannak tartom, az én olvasatomban az angol szöveg így hangzik: az új nagy Audi. Ebben érezni a humoros élt. Nagy az érdeklődés az autó iránt, ezt jelzi az is, hogy az Autómenedzser.hu tesztautó-szavazásán a játék félidejében nagy fölénnyel vezetett az A1.
bcs
Nincs új a nap alatt, a hetvenes években már volt mini Audi, a 720 kilós, Bertone tervezésű 3,5 méteres 1100 köbcentis háromajtós 50-es 1974-ben tört be a piacra (az őskorban a DKW Junior és az NSU Prinz személyében már voltak elődei). Ennek a helyét aztán átvette a Polo, amely mostanáig a Fabiával és az Ibizával karöltve képviselték a konszern kisautó kínálatát. Eddig. Az Audi az A2-es kudarca után most ismét betör a kisautó-piacra, hamarosan jön az A2-es és már itt is van az A1-es háromajtós változata, amelyet pár éven belül követ az ötajtós-, kabrió- és S1, majd RS1 sportváltozata. Az Audinak nincs már merre terjeszkednie, ezért merészkedik ilyen mélyre, no meg ott a nyakán a kényszer, hogy csökkentse a károsanyag-kibocsátást. A nagy modelleknél ez nehéz, így piacot kell teremteni a kisebb fogyasztású motoroknak, azaz a kisautókból sokat kell eladni. A cél nemes, a megvalósítás azonban döccenősen indult, százezres tervek ellenére csupán 25-30 ezer A1-est sikerült az első csonka évben értékesíteni – Németországban májustól november végéig csak 2577-et adtak el. Ami nem csoda, ha az autó közel ötmilliós indulóárát tekintjük. Tesztautónkat jó felszerelték, ám igazán drága extrát nem pakoltak bele. A 7,9 milliós árra még gond nélkül 3-4 milliót rá kell költenünk, hogy csúcsfelszereltséggel vigyük haza a kis szépséget.
bcs
7,9 millióért még nem is az igazi az A1, hisz hol vannak a mai Audik elengedhetetlen tartozékai, a LED-fények? Bizony az újabb százezrekbe kerül, ahogy a panorámatető, a navigáció, a Bose hifi, a bőr kárpit, vagy más technikai csemegék. Nem mondom, én személy szerint bőven elégedett voltam a tesztautó finomságaival, élveztem a sportfutómű keménységét, a sportos hatású ülések tartását, a Bluetooth-kapcsolat kényelmét, a S tronic váltó okos kapcsolásait, a kormányról visszaváltás izgalmas rántásait. Ám, ennek ellenére mindenki 5 millió körülire taksálta a kocsi árát. Legszívesebben letagadtam volna azt a plusz 2,9 milliót. Szurkolok a kis Audinak, de nem látom nagy esélyét a magyar piacon. Versenytársai egy kivétellel mind olcsóbbak, és hasonló minőséget, technikai tartalmat, erőt és vezetési élményt kínálnak.
Ellenfelek:
Típus
Teljesítmény (LE)
Alapár (millió Ft)
Jól felszerelt változat ára
Citroen DS3 VTi 120
120
4,827
5,222 (aut)
Alfa Romeo Mito 1,4 Turbo
135
5,75
6 (duplakuplungos)
Mini Cooper
122
6,135
8,312 (aut)
VW Polo 105 TSI DSG
105
4,469
5,366 (DSG)
Fiat 500 0,9 TwinAir
100
4
4,627 (aut)
Audi A1 1,4 TFSI S-tronic
122
6,326
7,913 (viszonyítási alap)
[[ Oldaltörés (Hátul szűk) ]]
Nem kényelmetlen az Audi A1 elől, hátul két felnőtt is elfér, ha nem magasabb 1,7 méternél. A be- és kiszállás nem egyszerű, pedig az aztmegkönnyítő rendszert is beleszerelték (Ambition felszereltséggel széria). Szűkösséget akkor érezzük, ha magányunkat megosztjuk másokkal. A csomagtartó 270 literes, az ülések döntésével 920 literesre bővíthető. Hokis táskámat a Jézuska kicserélte 145 literesre, hízott a tartalma is, de még így is befért – igaz, csontra. A csomagtér padlója alatt rejtett rekeszt találunk, ide helyezték el a defekt esetén használandó habos kompresszort, de itt találjuk az akkumulátort is. Az ajtót egybeépítették a hátsó világítótestekkel, így bajba lennénk, ha este nyitogatni kellene. Gondoltak erre az Audinál, egy-egy kis pótlámpa (és ez LED-es) veszi át ilyenkor a nagy lámpák szerepét – akárcsak az Insignia kombinál.
bcs
A beltér, az anyagok minősége, az összerakás igényessége kiváló, számos elem, kapcsoló és a szórakoztató rendszer (MMI) az Audi A8-ból lehet ismerős, a teljes miliő az itthoni gyártású Audi TT-re és az Audi A3-asra emlékeztet, a klíma automatikus és egyzónás, az ülésfűtés kétfokozatú. Az ajtónyitó és a karfa kialakítása különlegesen igényes, kellemes az autóban lenni. Fedélzeti számítógépe informatív, minden menetadatot egyszerre képes megjeleníteni. Van takarékossági menüje is, ezzel korábban az Audi A4 és az A3 kis fogyasztású dízel változataiban találkoztam. Egy folyamatábrán jelzi a külső fogyasztók általi többletfogyasztást, ha lekapcsoljuk a kílmát, a hátsó ablakfűtést és a ködlámpát, 0,7 liter üzemanyagot takarítunk meg óránként. Az MMI menürendszere vezetés közben nehezen kezelhető, ehhez érdemes megállni. A telefonálás a Bluetooth segítésével könnyed, de nem problémamentes, többször is megszakadt a vonal. Van több pohártartó, a könyöktámasz útban van, felhajtva használtam. A tolatóradar nem hiányzott, a kocsi kompakt mérete jól belátható.
Az 1125 kilogrammos testét fürgén cipeli az A1, 200 newtonméteres nyomatéka már 1500-as percenkénti fordulattól a rendelkezésünkre áll. 8,9 másodperc alatt teljesíti a 100 kilométer/órás sprintet álló helyzetből, a végsebessége pedig meghaladja a 200 kilométer/órát. Kanyarokban óriási a kicsi Audi, a Polót ebben megveri. Amúgy rokonságát le sem tagadhatná, az üzemanyag-beömlőt pont olyan levegőztető szeleppel szerelték fel, amilyen a Skoda Fabiámban található.
bcs
122 lóerejét akkor évezhetjük igazán, ha sportfokozatba kapcsoljuk a váltót, vagy ha mi magunk váltunk a kormányon lévő kapcsolókkal, a hétfokozatú S tronic érti, ha azt akarjuk, hogy pörögjön a motor, padlógáznál példásan visszavált, hadd vágjon hátba a lendület. Ugyanakkor én nem választanám az S tronic-ot, sokkal izgalmasabb az A1 kézi váltóval, a duplakuplungos normál módban kissé unalmas, sport módban kissé hektikus. Étvágyban pár deci a különbség a kézi váltó javára, de nem ez a fő érv. Fogyasztásban – a mínusz 3 fokon is működő alapáras start/stop rendszer és a fékenergia-visszanyerés ellenére - nem remekelt a teszten az A1, a hétszáz kilométeres próba során 7,9 literes átlagot mértünk, ami csak az autó méreteihez képest sok, az 1,4-es turbómotort etetni kell valamivel, ha azt akarjuk, hogy morogjon. Az 5,2 literes átlag és a 119 grammos kibocsátás csak álom. Tempósabb használattal a 10 liter/100 kilométeres átlagot sem nehéz elérni. A kipufogót gyönyörűséges hanggal vértezték fel, de az autó alapjáraton annyira hangtalan, mint egy elektromos autó. Kívánni sem tudnánk különb erőforrást.
Futóműve kőkemény, feszesebb, mint a Polóé, a fertőzésként szaporodó budapesti kátyúk komoly veszélyt jelentenek rá, szerencsére könnyedén lehet vele szlalomozni. A kormányzás direkt, a fékek is élénkek.
Az Audi lohol a Mini sikere és a DS3 variálhatósága nyomában, az A1 is testreszabható, mintegy 800 féle változatban (más színű tető, tükörház, felni, kárpitok stb.) választható, tesztautónk ebben is konzervatív volt.
„Ha határozottabban kérdezek a klienstől, máig megkapom, hogy mi ez a Csernus-attitűd?” – mondta a szigorú pszichiáter örökségéről Szél Dávid pszichológus.