Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c469123b-3633-4926-8e4b-2e3a6a35cb90","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A német médium szerint vannak olyan pontok, ahol Magyar álláspontja ugyanolnya problémás, mint Orbáné. ","shortLead":"A német médium szerint vannak olyan pontok, ahol Magyar álláspontja ugyanolnya problémás, mint Orbáné. ","id":"20250418_magyar-peter-orban-viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c469123b-3633-4926-8e4b-2e3a6a35cb90.jpg","index":0,"item":"061c9032-d293-4101-b7da-ed014a5a340c","keywords":null,"link":"/360/20250418_magyar-peter-orban-viktor","timestamp":"2025. április. 18. 09:00","title":"Magyar Péter sikerességének titkát fejtegeti a Deutsche Welle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"38d1fe86-c854-42ba-ab9d-08934b0dfba8","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A fenntarthatóan finanszírozható külkereskedelmi hiány, amely ellen Trump küzd, valójában idilli állapot, azt jelenti, hogy az amerikaiak többet képesek fogyasztani és beruházni, mint amennyit termelnek. Ezt az teszi lehetővé, hogy Amerika olcsón tud forrásokat bevonni, míg magas hozamokkal fektet be külföldön.","shortLead":"A fenntarthatóan finanszírozható külkereskedelmi hiány, amely ellen Trump küzd, valójában idilli állapot, azt jelenti...","id":"20250417_Az-USA-idilli-allapotban-volt-aztan-jott-Donald-Trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38d1fe86-c854-42ba-ab9d-08934b0dfba8.jpg","index":0,"item":"fd250ca0-9061-4dd9-9eb0-16c9bb489f56","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250417_Az-USA-idilli-allapotban-volt-aztan-jott-Donald-Trump","timestamp":"2025. április. 17. 07:39","title":"Az USA idilli állapotban volt, aztán jött Donald Trump","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"484e0b98-65d5-45d2-9fd9-3ab5ca6ddceb","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"Úgy kell védenünk az európai sajtokat, mint az országunk területét, a kultúránkat – figyelmeztetnek az olasz sajttermelők, akik szerint az Amerikában bevezetett vámok nem az amerikai piacokat, munkavállalókat védik, hanem a jól érlelt európai értékeket támadják. Az írek azt üzenik: több tiszteletet az ír sajtoknak!","shortLead":"Úgy kell védenünk az európai sajtokat, mint az országunk területét, a kultúránkat – figyelmeztetnek az olasz...","id":"20250417_Meloni-washingtoni-latogatasa-utan-johet-a-nagy-europai-sajthaboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/484e0b98-65d5-45d2-9fd9-3ab5ca6ddceb.jpg","index":0,"item":"cdb28e4c-36b3-47e1-a004-1d59094abb1f","keywords":null,"link":"/360/20250417_Meloni-washingtoni-latogatasa-utan-johet-a-nagy-europai-sajthaboru","timestamp":"2025. április. 17. 11:29","title":"Meloni washingtoni látogatása után jöhet a nagy európai sajtháború","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"002c1a71-ee43-4b24-8e2e-82581788c49c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy japán kutatócsapat 11 grammos laborhús-darabot készített egy újszerű eljárással. Ez jóval nagyobb, mint az eddigi, csirkehúst utánozni kívánó megközelítések.","shortLead":"Egy japán kutatócsapat 11 grammos laborhús-darabot készített egy újszerű eljárással. Ez jóval nagyobb, mint az eddigi...","id":"20250417_laboratoriumi-hus-csirkenuggets-erek-tapanyag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/002c1a71-ee43-4b24-8e2e-82581788c49c.jpg","index":0,"item":"6ef63372-5a30-4abf-a396-d4ea7c238ab9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250417_laboratoriumi-hus-csirkenuggets-erek-tapanyag","timestamp":"2025. április. 17. 18:03","title":"Megcsinálták a laboratóriumi csirke nuggetset, 5–10 éven belül kapható lehet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"39765771-7425-4cfb-abf1-6eee0f4880a7","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Nemcsak többet esznek, de boldogabbak is azok, akik megosztják másokkal az étkezés örömét, akár ünnepi alkalmakkor, akár egy munkaebéd során ülnek közösen asztalhoz – állítja egy friss kutatás. De miért használható az érzelmi jóllét mérőszámaként a közösen elköltött vacsora? Mit (ne) tegyünk, hogy valóban boldogító legyen az együttlét a fehér asztal mellett? És milyen lehetőségeket rejt a magányos étkezés?","shortLead":"Nemcsak többet esznek, de boldogabbak is azok, akik megosztják másokkal az étkezés örömét, akár ünnepi alkalmakkor...","id":"20250417_Ezert-egyunk-egyutt-husvetkor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/39765771-7425-4cfb-abf1-6eee0f4880a7.jpg","index":0,"item":"9e01370c-b3fc-44a1-a0a5-e9a37a8adb05","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250417_Ezert-egyunk-egyutt-husvetkor","timestamp":"2025. április. 17. 19:30","title":"Ezért együnk együtt húsvétkor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0008ffce-1bef-41c4-8be5-61851407a68e","c_author":"Kengyel Judith Gabriella - Szondy Máté - Zsila Ágnes","category":"360","description":"A Pride betiltása után az ELTE oktatói és kutatói szolidaritási nyilatkozatban álltak ki az egyetem azon hallgatói és munkatársai mellett, akik fenyegetve érezhetik magukat a diszkrimináció és a szabad véleménynyilvánítás korlátozása miatt. A Pázmány Péter Katolikus Egyetem pszichológus oktatóiként ezzel egyetértésben szeretnénk kifejezni, hogy a keresztény értékrenddel összhangban a szeretet minden formáját támogatjuk, míg a gyűlöletnek és a kirekesztésnek minden formáját elutasítjuk. Kengyel Judith Gabriella, Szondy Máté és Zsila Ágnes pszichológus egyetemi oktatók írása. ","shortLead":"A Pride betiltása után az ELTE oktatói és kutatói szolidaritási nyilatkozatban álltak ki az egyetem azon hallgatói és...","id":"20250418_lmbtq-keresztenyseg-Pride-kereszteny-allasfoglalas-pazmany-pszichologusok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0008ffce-1bef-41c4-8be5-61851407a68e.jpg","index":0,"item":"b4312352-927d-40aa-8417-1c19850b4bbc","keywords":null,"link":"/360/20250418_lmbtq-keresztenyseg-Pride-kereszteny-allasfoglalas-pazmany-pszichologusok","timestamp":"2025. április. 18. 12:00","title":"Kiállhat-e egy hívő keresztény ember az LMBTQ-közösség mellett? ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60c92a37-d57e-4df8-8aa4-fafb9fa344dd","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Ez a magyar GDP két százalékának megfelelő összeget jelent.","shortLead":"Ez a magyar GDP két százalékának megfelelő összeget jelent.","id":"20250418_szijjarto-peter-akkumulatorgyarak-1500-milliard-forint-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60c92a37-d57e-4df8-8aa4-fafb9fa344dd.jpg","index":0,"item":"fcd6258e-0852-450b-86c4-b1230d30a33f","keywords":null,"link":"/kkv/20250418_szijjarto-peter-akkumulatorgyarak-1500-milliard-forint-ebx","timestamp":"2025. április. 18. 08:14","title":"Szijjártó beismerte: 1500 milliárdot költött el a kormány az akkugyárakra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1b537cc0-8095-45be-b404-f1ae7acc096c","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A sérültek között is több a gyerek.","shortLead":"A sérültek között is több a gyerek.","id":"20250417_ukrajna-haboru-orosz-drontamadas-dnyipro","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b537cc0-8095-45be-b404-f1ae7acc096c.jpg","index":0,"item":"3467af35-9b25-43d4-90cb-2cd54d2d1098","keywords":null,"link":"/vilag/20250417_ukrajna-haboru-orosz-drontamadas-dnyipro","timestamp":"2025. április. 17. 11:24","title":"Három ember, köztük egy gyerek is meghalt az ukrajnai Dnyiprót ért orosz dróntámadásban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nagyon szép kisautó az A1, sokan kiszúrták a forgalomban, de kevesen ismerték fel benne az Audit.
Nagyon szép kisautó az A1, sokan kiszúrták a forgalomban, de kevesen ismerték fel benne az Audit. Valószínűleg ezért szerepelt rajta a The Next Big Audi szlogen magyar fordítása, miszerint az A1 a következő nagy Audi. Én ezt a fordítást magyartalannak tartom, az én olvasatomban az angol szöveg így hangzik: az új nagy Audi. Ebben érezni a humoros élt. Nagy az érdeklődés az autó iránt, ezt jelzi az is, hogy az Autómenedzser.hu tesztautó-szavazásán a játék félidejében nagy fölénnyel vezetett az A1.
bcs
Nincs új a nap alatt, a hetvenes években már volt mini Audi, a 720 kilós, Bertone tervezésű 3,5 méteres 1100 köbcentis háromajtós 50-es 1974-ben tört be a piacra (az őskorban a DKW Junior és az NSU Prinz személyében már voltak elődei). Ennek a helyét aztán átvette a Polo, amely mostanáig a Fabiával és az Ibizával karöltve képviselték a konszern kisautó kínálatát. Eddig. Az Audi az A2-es kudarca után most ismét betör a kisautó-piacra, hamarosan jön az A2-es és már itt is van az A1-es háromajtós változata, amelyet pár éven belül követ az ötajtós-, kabrió- és S1, majd RS1 sportváltozata. Az Audinak nincs már merre terjeszkednie, ezért merészkedik ilyen mélyre, no meg ott a nyakán a kényszer, hogy csökkentse a károsanyag-kibocsátást. A nagy modelleknél ez nehéz, így piacot kell teremteni a kisebb fogyasztású motoroknak, azaz a kisautókból sokat kell eladni. A cél nemes, a megvalósítás azonban döccenősen indult, százezres tervek ellenére csupán 25-30 ezer A1-est sikerült az első csonka évben értékesíteni – Németországban májustól november végéig csak 2577-et adtak el. Ami nem csoda, ha az autó közel ötmilliós indulóárát tekintjük. Tesztautónkat jó felszerelték, ám igazán drága extrát nem pakoltak bele. A 7,9 milliós árra még gond nélkül 3-4 milliót rá kell költenünk, hogy csúcsfelszereltséggel vigyük haza a kis szépséget.
bcs
7,9 millióért még nem is az igazi az A1, hisz hol vannak a mai Audik elengedhetetlen tartozékai, a LED-fények? Bizony az újabb százezrekbe kerül, ahogy a panorámatető, a navigáció, a Bose hifi, a bőr kárpit, vagy más technikai csemegék. Nem mondom, én személy szerint bőven elégedett voltam a tesztautó finomságaival, élveztem a sportfutómű keménységét, a sportos hatású ülések tartását, a Bluetooth-kapcsolat kényelmét, a S tronic váltó okos kapcsolásait, a kormányról visszaváltás izgalmas rántásait. Ám, ennek ellenére mindenki 5 millió körülire taksálta a kocsi árát. Legszívesebben letagadtam volna azt a plusz 2,9 milliót. Szurkolok a kis Audinak, de nem látom nagy esélyét a magyar piacon. Versenytársai egy kivétellel mind olcsóbbak, és hasonló minőséget, technikai tartalmat, erőt és vezetési élményt kínálnak.
Ellenfelek:
Típus
Teljesítmény (LE)
Alapár (millió Ft)
Jól felszerelt változat ára
Citroen DS3 VTi 120
120
4,827
5,222 (aut)
Alfa Romeo Mito 1,4 Turbo
135
5,75
6 (duplakuplungos)
Mini Cooper
122
6,135
8,312 (aut)
VW Polo 105 TSI DSG
105
4,469
5,366 (DSG)
Fiat 500 0,9 TwinAir
100
4
4,627 (aut)
Audi A1 1,4 TFSI S-tronic
122
6,326
7,913 (viszonyítási alap)
[[ Oldaltörés (Hátul szűk) ]]
Nem kényelmetlen az Audi A1 elől, hátul két felnőtt is elfér, ha nem magasabb 1,7 méternél. A be- és kiszállás nem egyszerű, pedig az aztmegkönnyítő rendszert is beleszerelték (Ambition felszereltséggel széria). Szűkösséget akkor érezzük, ha magányunkat megosztjuk másokkal. A csomagtartó 270 literes, az ülések döntésével 920 literesre bővíthető. Hokis táskámat a Jézuska kicserélte 145 literesre, hízott a tartalma is, de még így is befért – igaz, csontra. A csomagtér padlója alatt rejtett rekeszt találunk, ide helyezték el a defekt esetén használandó habos kompresszort, de itt találjuk az akkumulátort is. Az ajtót egybeépítették a hátsó világítótestekkel, így bajba lennénk, ha este nyitogatni kellene. Gondoltak erre az Audinál, egy-egy kis pótlámpa (és ez LED-es) veszi át ilyenkor a nagy lámpák szerepét – akárcsak az Insignia kombinál.
bcs
A beltér, az anyagok minősége, az összerakás igényessége kiváló, számos elem, kapcsoló és a szórakoztató rendszer (MMI) az Audi A8-ból lehet ismerős, a teljes miliő az itthoni gyártású Audi TT-re és az Audi A3-asra emlékeztet, a klíma automatikus és egyzónás, az ülésfűtés kétfokozatú. Az ajtónyitó és a karfa kialakítása különlegesen igényes, kellemes az autóban lenni. Fedélzeti számítógépe informatív, minden menetadatot egyszerre képes megjeleníteni. Van takarékossági menüje is, ezzel korábban az Audi A4 és az A3 kis fogyasztású dízel változataiban találkoztam. Egy folyamatábrán jelzi a külső fogyasztók általi többletfogyasztást, ha lekapcsoljuk a kílmát, a hátsó ablakfűtést és a ködlámpát, 0,7 liter üzemanyagot takarítunk meg óránként. Az MMI menürendszere vezetés közben nehezen kezelhető, ehhez érdemes megállni. A telefonálás a Bluetooth segítésével könnyed, de nem problémamentes, többször is megszakadt a vonal. Van több pohártartó, a könyöktámasz útban van, felhajtva használtam. A tolatóradar nem hiányzott, a kocsi kompakt mérete jól belátható.
Az 1125 kilogrammos testét fürgén cipeli az A1, 200 newtonméteres nyomatéka már 1500-as percenkénti fordulattól a rendelkezésünkre áll. 8,9 másodperc alatt teljesíti a 100 kilométer/órás sprintet álló helyzetből, a végsebessége pedig meghaladja a 200 kilométer/órát. Kanyarokban óriási a kicsi Audi, a Polót ebben megveri. Amúgy rokonságát le sem tagadhatná, az üzemanyag-beömlőt pont olyan levegőztető szeleppel szerelték fel, amilyen a Skoda Fabiámban található.
bcs
122 lóerejét akkor évezhetjük igazán, ha sportfokozatba kapcsoljuk a váltót, vagy ha mi magunk váltunk a kormányon lévő kapcsolókkal, a hétfokozatú S tronic érti, ha azt akarjuk, hogy pörögjön a motor, padlógáznál példásan visszavált, hadd vágjon hátba a lendület. Ugyanakkor én nem választanám az S tronic-ot, sokkal izgalmasabb az A1 kézi váltóval, a duplakuplungos normál módban kissé unalmas, sport módban kissé hektikus. Étvágyban pár deci a különbség a kézi váltó javára, de nem ez a fő érv. Fogyasztásban – a mínusz 3 fokon is működő alapáras start/stop rendszer és a fékenergia-visszanyerés ellenére - nem remekelt a teszten az A1, a hétszáz kilométeres próba során 7,9 literes átlagot mértünk, ami csak az autó méreteihez képest sok, az 1,4-es turbómotort etetni kell valamivel, ha azt akarjuk, hogy morogjon. Az 5,2 literes átlag és a 119 grammos kibocsátás csak álom. Tempósabb használattal a 10 liter/100 kilométeres átlagot sem nehéz elérni. A kipufogót gyönyörűséges hanggal vértezték fel, de az autó alapjáraton annyira hangtalan, mint egy elektromos autó. Kívánni sem tudnánk különb erőforrást.
Futóműve kőkemény, feszesebb, mint a Polóé, a fertőzésként szaporodó budapesti kátyúk komoly veszélyt jelentenek rá, szerencsére könnyedén lehet vele szlalomozni. A kormányzás direkt, a fékek is élénkek.
Az Audi lohol a Mini sikere és a DS3 variálhatósága nyomában, az A1 is testreszabható, mintegy 800 féle változatban (más színű tető, tükörház, felni, kárpitok stb.) választható, tesztautónk ebben is konzervatív volt.