Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0f2958fa-aa76-43fd-a088-f2a9a6d64e41","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A film botrányos nemierőszak-jelenetéről már korábban kiderült, hogy az egyik főszereplő, a 19 éves Maria Schneider előzetes beleegyezése nélkül vették fel. Partnere az akkor 48 éves Marlon Brando volt. ","shortLead":"A film botrányos nemierőszak-jelenetéről már korábban kiderült, hogy az egyik főszereplő, a 19 éves Maria Schneider...","id":"20241217_Utolso-tango-Parizsban-torolt-vetites-Parizs-mozi-tiltakozas-nemi-eroszak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f2958fa-aa76-43fd-a088-f2a9a6d64e41.jpg","index":0,"item":"98a59f7e-3497-496e-97f2-809cd724343b","keywords":null,"link":"/kultura/20241217_Utolso-tango-Parizsban-torolt-vetites-Parizs-mozi-tiltakozas-nemi-eroszak","timestamp":"2024. december. 17. 12:34","title":"Leveszi a műsoráról egy francia mozi az Utolsó tangó Párizsban című filmet, mert tiltakozási hullám tört ki miatta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f944719-f6af-4bbc-87e5-f0e6eb549ce3","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A zsarolók 15 millió eurót próbáltak meg kizsarolni a Schumacher-családból, az egykori ápoló ellen egyelőre nem emeltek vádat.","shortLead":"A zsarolók 15 millió eurót próbáltak meg kizsarolni a Schumacher-családból, az egykori ápoló ellen egyelőre nem emeltek...","id":"20241217_michael-schumacher-apolo-zsarolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f944719-f6af-4bbc-87e5-f0e6eb549ce3.jpg","index":0,"item":"6b084e9c-1428-4122-ab0e-011eb14a4213","keywords":null,"link":"/elet/20241217_michael-schumacher-apolo-zsarolas","timestamp":"2024. december. 17. 18:42","title":"Michael Schumacher ápolója is érintett lehetett az F1-legenda elleni zsarolásban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2d77f21b-b6af-4102-bb07-bdd2e767a0b9","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A Szabadság téri történelmi épületet a Gránit Alapkezelő egyik alapja szerezte meg, és teljesen fel is újítaná.","shortLead":"A Szabadság téri történelmi épületet a Gránit Alapkezelő egyik alapja szerezte meg, és teljesen fel is újítaná.","id":"20241217_Tiborcz-Istvan-alapkezeloje-megvette-az-MTV-volt-szekhazat-a-Tozsdepalotat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2d77f21b-b6af-4102-bb07-bdd2e767a0b9.jpg","index":0,"item":"01317e26-b425-4a26-84ec-4d3ebca1e8fb","keywords":null,"link":"/ingatlan/20241217_Tiborcz-Istvan-alapkezeloje-megvette-az-MTV-volt-szekhazat-a-Tozsdepalotat","timestamp":"2024. december. 17. 12:19","title":"Tiborcz István birodalmába került a Szabadság téri volt tévészékház, az egykori Tőzsdepalota","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"401fec53-0319-4c72-b93d-9a6b7922f6e3","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Megszüntetni tervezi a MOHU a házhoz menő lomtalanítást, aminek a fővárosi képviselők egyáltalán nem örülnek. ","shortLead":"Megszüntetni tervezi a MOHU a házhoz menő lomtalanítást, aminek a fővárosi képviselők egyáltalán nem örülnek. ","id":"20241216_MOHU-lomtalanitas-fideszes-kepviselo-Budapest-Vitezy-Karacsony","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/401fec53-0319-4c72-b93d-9a6b7922f6e3.jpg","index":0,"item":"c89d00d7-412b-4dae-ba36-217c848b057e","keywords":null,"link":"/itthon/20241216_MOHU-lomtalanitas-fideszes-kepviselo-Budapest-Vitezy-Karacsony","timestamp":"2024. december. 16. 16:01","title":"A Fidesz, a Tisza és Vitézy képviselői is kritizálták a lomtalanítás átalakítását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"26fe2dd9-2cee-4c7e-be68-255a8607f036","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nehezen indul a korábbi Vodafone TV lecserélése a hamarosan One névre váltó szolgáltatónál, megszámlálhatatlanul sok panasz olvasható netszerte. A cég valójában nem válaszol, csupán nagyon kedves, de valójában semmiről nem szóló reakciókat ad – és folytatja a OneTV-s frissítések kiküldését.","shortLead":"Nehezen indul a korábbi Vodafone TV lecserélése a hamarosan One névre váltó szolgáltatónál, megszámlálhatatlanul sok...","id":"20241217_vodafone-onetv-atallas-frissites-problemak-tv-panaszok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/26fe2dd9-2cee-4c7e-be68-255a8607f036.jpg","index":0,"item":"210de5a1-ed10-43d4-bf4e-460ed9475f20","keywords":null,"link":"/tudomany/20241217_vodafone-onetv-atallas-frissites-problemak-tv-panaszok","timestamp":"2024. december. 17. 10:20","title":"15 mp-es csatornaváltás, nem működő funkciók, lassulás és lefagyások – népharag zúdul a Vodafone-ra, miután teljesen megújult a TV-szolgáltatás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"16cfc83b-47e7-4c7e-9d4e-3ecb22f4ef5d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Négy független jelölt is indulna Czeglédy Gergő székéért.","shortLead":"Négy független jelölt is indulna Czeglédy Gergő székéért.","id":"20241216_obudai-idokozi-valasztas-czegledy-gergo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/16cfc83b-47e7-4c7e-9d4e-3ecb22f4ef5d.jpg","index":0,"item":"b60ff7f1-eab4-4013-b74b-5ac95efe5762","keywords":null,"link":"/itthon/20241216_obudai-idokozi-valasztas-czegledy-gergo","timestamp":"2024. december. 16. 06:13","title":"Tízen is indulnának az óbudai időközi választáson a letartóztatásban lévő MSZP-s helyéért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1db51fc4-7e4c-41be-a8ce-32ad9e676c7b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A két jobboldali párt hívei eleve jobban szeretik a focit.","shortLead":"A két jobboldali párt hívei eleve jobban szeretik a focit.","id":"20241217_idea-felmeres-fidesz-mi-hazank-fradi-foci","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1db51fc4-7e4c-41be-a8ce-32ad9e676c7b.jpg","index":0,"item":"9c346260-8757-4d3f-81bf-932f763b3ddf","keywords":null,"link":"/itthon/20241217_idea-felmeres-fidesz-mi-hazank-fradi-foci","timestamp":"2024. december. 17. 12:08","title":"A fradisták háromnegyede Fidesz-, vagy Mi Hazánk-szimpatizáns","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6326ebf0-ce82-4cd6-aeb7-453b15a8f46d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A miniszterelnök ezután egy gyerek hátán aláírt egy nemzeti színű szalagot.","shortLead":"A miniszterelnök ezután egy gyerek hátán aláírt egy nemzeti színű szalagot.","id":"20241217_Lazar-Janos-vett-egy-dubaji-csokit-Orban-Viktornak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6326ebf0-ce82-4cd6-aeb7-453b15a8f46d.jpg","index":0,"item":"551e24ac-f23e-491f-9299-d670c21b46ff","keywords":null,"link":"/itthon/20241217_Lazar-Janos-vett-egy-dubaji-csokit-Orban-Viktornak","timestamp":"2024. december. 17. 00:04","title":"Lázár János vett egy dubaji csokit Orbán Viktornak, „hogy tudja, mi az”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Két napon át fél Magyarországot bebolyongtuk, hogy kifogjunk az új Ford Rangeren. Sem a Balaton-felvidék földútjain, sem a Bakony erdeiben, sem a Sümeg környéki kőbányákban, sem motokrossz pályán, sem vízátfolyáson, sem a vörösiszap sújtotta mezőkön nem tudtuk megríkatni, pedig nem kíméltük, még rókát is kiugrasztottunk a bokorból.
Nagy tempóval hajtottuk a legmostohább utakon, ha elfogytak az utak, akkor terepralis lendülettel hajszoltuk bele a végletekbe, de nem adta meg magát. Csak egyszer. Balatontördemic egyik felejthetetlen borozójába tértünk be egy búfelejtő frissítőre (a sofőr szigorúan kólázott). Miután a helyiekkel megtárgyaltuk szép országunk sanyarú helyzetét, a Ranger nem akart beindulni. Néztük elöl, néztük hátul, de vagy a lámpaláz, vagy a sok fröccs miatt nem tudtuk megtalálni a hiba okát. A Ranger egyszerűen lefeküdt. Jött a segítség, Béla úr könnyedén megtalálta a problémát, lerázódott a kemény terepen az akksi saruja. Volt is nála 10-es kulcs, így folytathattuk utunkat Hévíz felé.
Hihetetlen mélységekig jutottunk Magyarország gyomrában a kocsikkal, minden kalapomat leveszem a Ranger terepképességei előtt: 229 milliméteres hasmagasság, 28/26/24-es terepszögek, 800 milliméteres gázlómélység, 1077 kilogrammos terhelhetőség, 3,35 tonnás vontatóképesség. Kocsinkon bütykös terepgumi volt, így könnyedén vettük az akadályokat, vizes füvön kikapcsolt ESP-vel szépen drifteltünk, árokból elindulásnál kellett csak használnunk a felezőt, a próbák többségét hátsókerékhajtással teljesítettük.
A 150 lóerős motor kiszolgálja az alapigényeket, de erősnek nem mondható, előzni lendületből kell vele, akinek kell az izom, válassza az öthengeres 3,2-est, az 200 lóerős. A Ranger csendesen jár, jól szigetelnek az ajtók, futóműve azonban nagyon kemény, minden úthibán büntet, a hátul utazók rossz úton röpködnek a kocsiban, még bekötve is beverik fejüket a tetőbe. A kényelmetlen hátsó priccs hosszú úton elviselhetetlen fájdalmat csihol a hátban, a kollégák menekültek előre.
bcs
Ha terepjárásról van szó, a sofőr háromféle vezetési mód közül választhat: a 4x2 a szokásos autózásra szolgál, a 4x4 (normál, high range) rossz útfelületekre, földutakra való, míg a 4x4 (felező, low range) az igazi kihívást jelentő terepeken teljesít jól. A menet közbeni elektronikus kapcsolóval anélkül válthatunk 4x2-esből 4x4 módba, hogy meg kellene állnunk. A rendszer együttműködik az elektronikus menetstabilizátorral (ESP) és az elektronikus kipörgésgátlóval (ETC) is.
Az új Ranger a legelső olyan pickup, amely 5 csillagos eredményt ért el az Euro NCAP töréstesztjén. Biztonsági csomagja a szabványos első légzsákokon kezdve az oldal- és függönylégzsákokon, a vezetőoldali térdlégzsákon át az elektronikus menetstabilizátorig (ESP) mindenre kiterjed.
Az új Ranger személyautós kényelemmel is felszerelhető, a tesztelt Limited verzió luxusnak mondható, bőrös. A sajtóanyag szerinti 8,6 literes átlagfogyasztást nem értük el, az extrém használat mellett 11 literes átlagot mértünk. Váltója könnyed kapcsolású 6 sebességes manuális, pontos kormányzása az új fogasléces kormányműnek köszönhető. Ez különösen alacsony sebességen, például parkoláskor vagy keskeny földúton segíti a manőverezést. A kormány 3,5 kört fordul ütközéstől ütközésig, fordulóköre 12,7 méter.
A platón (1530 x 1456 mm) elfér egy szabványos EUR raklap, sok rakományrögzítő megoldása mind megfelel a DIN szabványnak (masszív rögzítő fülek, integrált rakományrögzítő).
Felszereltség
A Ford Ranger alapfelszereltsége: • 6 sebességes kézi sebességváltó • tanksapka nélküli Easyfuel töltőrendszer • elektronikus menetstabilizátor (ESP) • elektronikus, menet közben kapcsolható összkerékmeghajtás • 16 hüvelykes keréktárcsák – 4x2 és 4x4 meghajtással • kézzel zárható hátsó ajtó • belső és külső rögzítőfülek (DIN szabvány szerint) • vezetőoldali elektromos ablakemelő kényelmi funkcióval • fokozatos belső fény elhalványulás és küszöbvilágítás • középső, magasra épített féklámpa • rádiós CD-lejátszó audiocsatlakozóval és multifunkciós kijelzővel • második elektromos aljzat a műszerfalon • ISOFIX gyerekülés-rögzítők hátul (csak duplafülkés változatban) • távirányítós központi zár • elektromosan fűtött külső tükrök • hátsó ütközőcső • magas szintű utasvédelem • vezető- és utasoldali biztonsági öv figyelmeztetés • vezető- és utasoldali légzsákok utasoldali légzsákkapcsolóval • oldalsó légzsákok, oldalsó függönylégzsákok és térdlégzsák
XLT felszereltség: Főbb jellemzők (az XL felszereltségen felül): • 4 irányban állítható vezetőülés deréktámasszal • fűthető első szélvédő, fényre sötétedő visszapillantó tükör és esőérzékelős ablaktörlők • rádiós CD-lejátszó Bluetooth hangvezérléssel, USB csatlakozással és nagyméretű, pontmátrixos multifunkciós kijelzővel • sebességtartó automatika • kormánykerékről vezérelhető audiorendszer • elektromosan állítható, behajtható külső tükrök • napszemüveg-tartó • beltéri érzékelős riasztó • 12 V csatlakozó a platón • manuális klímaberendezés
Limited felszereltség Főbb jellemzők (az XLT felszereltségen felül): • 17” könnyűfém felnik • 8 irányban elektromosan állítható fűtött vezetőülés deréktámasszal • esőérzékelős ablaktörlők önműködően kapcsoló fényszórókkal • sötétített üvegezés • elektromosan állítható, fűtött, behajtható külső tükrök integrált irányjelzővel és beszállássegítő fénnyel • kétzónás elektromos automata klímaberendezés • nagyméretű, színes multifunkciós kijelző • tolatóradar • rakományrögzítő rendszer a platón törlés opcióval • harmadik 12 V aljzat a középkonzol hátulján • krómozott acél lökhárító fellépő • bőr üléskárpit
A Ford Focusban olyan technológiákkal ismerkedhetünk meg, amelyek eddig nagyobb osztályok kiváltságai voltak: koccanásgátló, parkoló robot, sávelhagyásra figyelmeztető, sávtartó, táblafelismerő, automatikus távfényszóró, fáradtságra figyelmeztető rendszer, és távtartó sebességtartó automatika. Kipróbáltuk mindegyiket – áldozatok nem voltak, csak egy légből épített hóembert gázoltunk el parkolás közben.
Nem siettem el a Ford legfontosabb autójának a tesztjét. Emlékszem, éppen Bécsbe indultunk egy Peugeot 5008-cal, csípős hideg volt és hó, amikor a parkolóban először megláttam ezt a piros autót. Annyira új volt számomra, hogy hátrahőköltem, és mint a gyerekek körbejártam, majd a sötétben próbáltam átlátni az ablakain, kutattam belső titkait. Kollégám megszánt és kinyitotta a Focust: óá kiáltottam fel megdöbbenésemben. Lassan eltelt egy év, 17 ezer kilométert futott már a kocsi, de ugyanúgy megbámulom. Tetszik.
Bár a Focus története nem ma kezdődött, az első komolyabb találkozásom a típussal ez a szép kabrió volt. Soha jobb indítást. A legdögösebb Ford akadt a horgomra. A csípős reggelek ellenére nyitott tetővel robogtam, hadd vörösödjön, aki bánja. Technikája hibátlan, külseje páratlan, a belső minőségén és a motor nyomatékán azonban van még mit javítani.
Egy már semmiből sem elég. Főleg családi egyterűből. A Ford C-Max új generációja két változatban keresi a vásárlók kegyeit, a francia konkurensekhez hasonlóan kompakt és hétszemélyes változatban. A külseje tetszetős, technikája modern, vezetése élményszerű és az árai sem szálltak el a valóságtól.
Még nem vezettem soha Ford Mondeót, így külön öröm volt számomra, hogy a legmodernebb, minden idők legtechnikásabb Mondeóját tehettem próbára, 240 lovas turbós benzinessel és 200 lovas turbós dízelmotorral. A kombi és az ötajtós egyaránt tetszett, igaz, a tesztautókat minden hájjal megkenték.
Aki izgalommentes autót akar megfontoltan dönt, ha a Ford egyterűcskéjét választja. Az unalmas családi autót a motor és a fokozatmentes váltó pezsdíti fel.