Brutális terepen teszteltük az új Ford Rangert

Két napon át fél Magyarországot bebolyongtuk, hogy kifogjunk az új Ford Rangeren. Sem a Balaton-felvidék földútjain, sem a Bakony erdeiben, sem a Sümeg környéki kőbányákban, sem motokrossz pályán, sem vízátfolyáson, sem a vörösiszap sújtotta mezőkön nem tudtuk megríkatni, pedig nem kíméltük, még rókát is kiugrasztottunk a bokorból.

  • Biró Csongor Biró Csongor
Brutális terepen teszteltük az új Ford Rangert
Nagy tempóval hajtottuk a legmostohább utakon, ha elfogytak az utak, akkor terepralis lendülettel hajszoltuk bele a végletekbe, de nem adta meg magát. Csak egyszer.  Balatontördemic egyik felejthetetlen borozójába tértünk be egy búfelejtő frissítőre (a sofőr szigorúan kólázott). Miután a helyiekkel megtárgyaltuk szép országunk sanyarú helyzetét, a Ranger nem akart beindulni. Néztük elöl, néztük hátul, de vagy a lámpaláz, vagy a sok fröccs miatt nem tudtuk megtalálni a hiba okát. A Ranger egyszerűen lefeküdt. Jött a segítség, Béla úr könnyedén megtalálta a problémát, lerázódott a kemény terepen az akksi saruja. Volt is nála 10-es kulcs, így folytathattuk utunkat Hévíz felé.

Hihetetlen mélységekig jutottunk Magyarország gyomrában a kocsikkal, minden kalapomat leveszem a Ranger terepképességei előtt: 229 milliméteres hasmagasság, 28/26/24-es terepszögek, 800 milliméteres gázlómélység, 1077 kilogrammos terhelhetőség, 3,35 tonnás vontatóképesség. Kocsinkon bütykös terepgumi volt, így könnyedén vettük az akadályokat, vizes füvön kikapcsolt ESP-vel szépen drifteltünk, árokból elindulásnál kellett csak használnunk a felezőt, a próbák többségét hátsókerékhajtással teljesítettük.

A 150 lóerős motor kiszolgálja az alapigényeket, de erősnek nem mondható, előzni lendületből kell vele, akinek kell az izom, válassza az öthengeres 3,2-est, az 200 lóerős. A Ranger csendesen jár, jól szigetelnek az ajtók, futóműve azonban nagyon kemény, minden úthibán büntet, a hátul utazók rossz úton röpködnek a kocsiban, még bekötve is beverik fejüket a tetőbe. A kényelmetlen hátsó priccs hosszú úton elviselhetetlen fájdalmat csihol a hátban, a kollégák menekültek előre.

bcs
Ha terepjárásról van szó, a sofőr háromféle vezetési mód közül választhat: a 4x2 a szokásos autózásra szolgál, a 4x4 (normál, high range) rossz útfelületekre, földutakra való, míg a 4x4 (felező, low range) az igazi kihívást jelentő terepeken teljesít jól.  A menet közbeni elektronikus kapcsolóval anélkül válthatunk 4x2-esből 4x4 módba, hogy meg kellene állnunk. A rendszer együttműködik az elektronikus menetstabilizátorral (ESP) és az elektronikus kipörgésgátlóval (ETC) is.

Az új Ranger a legelső olyan pickup, amely 5 csillagos eredményt ért el az Euro NCAP töréstesztjén. Biztonsági csomagja a szabványos első légzsákokon kezdve az oldal- és függönylégzsákokon, a vezetőoldali térdlégzsákon át az elektronikus menetstabilizátorig (ESP) mindenre kiterjed.

Az új Ranger személyautós kényelemmel is felszerelhető, a tesztelt Limited verzió luxusnak mondható, bőrös. A sajtóanyag szerinti 8,6 literes átlagfogyasztást nem értük el, az extrém használat mellett 11 literes átlagot mértünk. Váltója könnyed kapcsolású 6 sebességes manuális, pontos kormányzása az új fogasléces kormányműnek köszönhető. Ez különösen alacsony sebességen, például parkoláskor vagy keskeny földúton segíti a manőverezést. A kormány 3,5 kört fordul ütközéstől ütközésig, fordulóköre 12,7 méter.

A platón (1530 x 1456 mm) elfér egy szabványos EUR raklap, sok rakományrögzítő megoldása mind megfelel a DIN szabványnak (masszív rögzítő fülek, integrált rakományrögzítő).

Felszereltség
A Ford Ranger alapfelszereltsége:
•  6 sebességes kézi sebességváltó
•  tanksapka nélküli Easyfuel töltőrendszer
•  elektronikus menetstabilizátor (ESP)
•  elektronikus, menet közben kapcsolható összkerékmeghajtás
•  16 hüvelykes keréktárcsák – 4x2 és 4x4 meghajtással
•  kézzel zárható hátsó ajtó
•  belső és külső rögzítőfülek (DIN szabvány szerint)
•  vezetőoldali elektromos ablakemelő kényelmi funkcióval
•  fokozatos belső fény elhalványulás és küszöbvilágítás
•  középső, magasra épített féklámpa
•  rádiós CD-lejátszó audiocsatlakozóval és multifunkciós kijelzővel
•  második elektromos aljzat a műszerfalon
•  ISOFIX gyerekülés-rögzítők hátul (csak duplafülkés változatban)
•  távirányítós központi zár
•  elektromosan fűtött külső tükrök
•  hátsó ütközőcső
•  magas szintű utasvédelem
•  vezető- és utasoldali biztonsági öv figyelmeztetés
•  vezető- és utasoldali légzsákok utasoldali légzsákkapcsolóval
•  oldalsó légzsákok, oldalsó függönylégzsákok és térdlégzsák

XLT felszereltség:
Főbb jellemzők (az XL felszereltségen felül):
•  4 irányban állítható vezetőülés deréktámasszal
•  fűthető első szélvédő, fényre sötétedő visszapillantó tükör és esőérzékelős ablaktörlők
•  rádiós CD-lejátszó Bluetooth hangvezérléssel, USB csatlakozással és nagyméretű, pontmátrixos multifunkciós kijelzővel
•  sebességtartó automatika
•  kormánykerékről vezérelhető audiorendszer
•  elektromosan állítható, behajtható külső tükrök
•  napszemüveg-tartó
•  beltéri érzékelős riasztó
•  12 V csatlakozó a platón
•  manuális klímaberendezés

Limited felszereltség
Főbb jellemzők (az XLT felszereltségen felül):
•  17” könnyűfém felnik
•  8 irányban elektromosan állítható fűtött vezetőülés deréktámasszal
•  esőérzékelős ablaktörlők önműködően kapcsoló fényszórókkal
•  sötétített üvegezés
•  elektromosan állítható, fűtött, behajtható külső tükrök integrált irányjelzővel és beszállássegítő fénnyel
•  kétzónás elektromos automata klímaberendezés
•  nagyméretű, színes multifunkciós kijelző
•  tolatóradar
•  rakományrögzítő rendszer a platón törlés opcióval
•  harmadik 12 V aljzat a középkonzol hátulján
•  krómozott acél lökhárító fellépő
•  bőr üléskárpit

Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.