A BMW 2008-ban dobta piacra az akkori
X5-ös divatterepjáróra épülő X6-ost, mely elsősorban sportos vonalvezetése miatt hívta fel magára a figyelmet. A praktikum oltárán áldozó kupésított terepjáró most a Volkswagen érdeklődését is felkeltette, ugyanis a
New York-i Autószalonon bemutatkozott az
Atlas modellből faragott sportosabb kiadás, íme:
Az egyelőre csak koncepcióautóként bemutatott újdonság nagyon közel áll a sorozatgyártásra szánt modellhez, mely várhatóan jövőre fog bemutatkozni. A 4,85 méter hosszú Atlas Cross Sport az alapmodelltől eltérően nem hét, hanem csak ötszemélyes – ez lett a szemrevaló dizájn és a hátul lejtő tetővonal ára.
A 2,03 méter széles hatalmas divatterepjáró 22 colos könnyűfém felniket kapott, melyekre 285 milliméteres széles sportgumikat húztak. Az MQB platformra épülő SUV mozgatásáról egy VR6-os benzinmotor és két villanymotor gondoskodik. A benzines egység 280 lóerős és 350 Nm-es, az elektromotorok pedig 220, illetve 270 Nm-ot szabadítanak rá az első, illetve hátsó kerekekre.
A 360 lóerős összteljesítményű plug-in hibridben egy 18 kWh kapacitású akkumulátor kapott helyet, mely 70 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot biztosít. A nyolcsebességes automata váltóval szerelt Atlas Cross Sport 5,4 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra, a végsebessége pedig 210 km/h. A várható ár egyelőre ismeretlen.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja
a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.