szerző:
hvg.hu

Ha valaki több száz millió forintot költ el egy hiperautóra, annak az igen magas javítási költségeken sem szabad meglepődnie. Vázoljuk a Bugatti szervizdíjait.

A Volkswagen-konszern 2005-ben dobta piacra minden idők egyik legbrutálisabb sportkocsiját, a Bugatti Veyront. A 10 évig gyártott és nemrégiben az 1500 lóerős Chiron által leváltott, négyturbós W16 motoros járgány legolcsóbb példányai is 1 millió euróba, vagyis átszámítva körülbelül 300 millió forintba kerültek, és bizony a Veyron szervizköltségei is mellbevágóak.

Nemrégiben írtunk arról, hogy a Veyron esetében egy szimpla olajcsere is több mint 5 millió forintba kerül, mely összegből akár egy kiváló új személyautót is vásárolhatunk. Most pedig újabb szervizköltségekre derült fény, így most már azt is tudni lehet, hogy mennyibe kerül egy turbócsere a Veyronon.

Nos, a Bugatti Veyron turbója 6 400 dolláros, vagyis körülbelül 1,82 millió forintos tételt jelent, ami első olvasatra nem is tűnik olyan vészesnek. Azonban, ha mind a négy turbót cserélni kell, az logikusan már négyszeres kiadást jelent, amihez még hozzájön a tetemes javítási költség is. Így a négy turbó cseréje munkadíjjal együtt mintegy 12,5 millió forintra jön ki.

Ugyancsak drága mulatság az üzemanyagtartály cseréje, mely 42 000 dollárba, vagyis közel 12 millió forintba kerül. Ennek az összegnek körülbelül a felét teszi ki maga a tartály, a másik felét pedig a munkadíj.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Megszűnnek a rendszeres sajtótájékoztatók a Fehér Házban

Megszűnnek a rendszeres sajtótájékoztatók a Fehér Házban

Elenegedték az eszkortnőt, aki azt állította, bizonyítékai vannak Trump orosz kapcsolatairól

Elenegedték az eszkortnőt, aki azt állította, bizonyítékai vannak Trump orosz kapcsolatairól

Börtön is járhat a himnusz iránti tiszteletlenségért Hongkongban

Börtön is járhat a himnusz iránti tiszteletlenségért Hongkongban

Kilakoltatták a balmazújvárosi focistákat, irány a Pötyi Szálló

Kilakoltatták a balmazújvárosi focistákat, irány a Pötyi Szálló

Nem a dolgozók, a kormány a legnagyobb nyertese a minimálbér emelésének

Nem a dolgozók, a kormány a legnagyobb nyertese a minimálbér emelésének

Megvan az első ország, ahol a teljes közösségi közlekedés ingyenes lesz, egy apró kivétellel

Megvan az első ország, ahol a teljes közösségi közlekedés ingyenes lesz, egy apró kivétellel