szerző:
hvg.hu

Kontinensünkön minimum 17 millió forintot kell fizetni az amerikai gyártó kompakt villanyautójáért.

Lassan 3 éve már annak, hogy a Tesla leleplezte a nagy és drága Model S kistestvérének szánt elektromos autót, a Model 3-at, melynek gyártását csak a közelmúltban sikerült felfuttatni. Most pedig elérkezett az idő, hogy a széles tömegeknek szánt villanyautó az Egyesült Államok után Európába is megérkezzen.

A Tesla Model 3 immár elérhető a gyártó európai vásárlóknak szánt konfigurátor felületein, ahol az az információ olvasható, hogy az első példányokat márciusban vehetik majd át a megrendelők. A kétféle kivitelben debütáló autó ára országonként eltérően alakul.

A szomszédos Ausztriában a duplamotoros összkerékhajtású alapmodell 58 300 euróba (18,7 millió forint) kerül, a Performance változat listaára pedig 69 100 euró (22,2 millió forint). Németországban az említett két modell 55 400, illetve 66 100 euró (17,8-21,2 millió forint) ellenében vezethető haza, Franciaországban pedig 53 500, illetve 64 300 eurós (17,2-20,6 millió forint) alapárakról beszélhetünk.

Itt jegyzendő meg, hogy hazánkban jelenleg 20 millió forintos értékhatárig vehető igénybe a bruttó vételár maximum 21 százalékáig terjedő, legfeljebb 1,5 millió forintos e-autó állami támogatás.

©

Amennyiben minden extrát megrendelünk a Performance kivitelbe, akkor Németországban 75 930 eurót (24,4 millió forint) kell fizetnünk a mintegy 4,7 méter hosszú villanyautótért.

Az olcsóbb változat 560 kilométeres WLTP hatótávval, 233 km/h végsebességgel és 4,8 másodperces 0-100-as szintidővel bír, a drágább kivitel 3,5 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100-as tempóra, 250 km/h a végsebessége, és egy feltöltéssel mintegy 530 kilométert lehet megtenni vele.

Az Egyesült Államokban 35 950 dollárba (10 millió forint) kerül a hátsókerékhajtású fapados változat, a két drágább, összkerékhajtású modell alapára pedig 42 950, illetve 53 950 dollár (12-15,1 millió forint).

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
150 ezer liter folyékony csoki árasztotta el az utat Arizonában

150 ezer liter folyékony csoki árasztotta el az utat Arizonában

Öt és fél évet kapott a kokainos zuglói gázoló nő

Öt és fél évet kapott a kokainos zuglói gázoló nő

Vége az importautó-őrületnek?

Vége az importautó-őrületnek?

Ebben az erdőben biztos tündérek laknak, kár, hogy Angliában van

Ebben az erdőben biztos tündérek laknak, kár, hogy Angliában van

Kővel dobta be haragosa autójának ablakát, felfüggesztett börtönt kapott

Kővel dobta be haragosa autójának ablakát, felfüggesztett börtönt kapott

Német reptéri sztrájkok: nyolc budapesti járatot töröltek

Német reptéri sztrájkok: nyolc budapesti járatot töröltek