szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A fenti régi magyar közmondást erősíti, hogy a parlamenti képviselők többségének az idei nyilatkozatai alapján semmilyen saját tulajdonú járműve nincs. Akiknek van, ott is inkább a veterán vonal erősödik.

Vagyonnyilatkozatok 2019
Örök vita marad már Magyarországon: mit ér egy képviselői-, kormányfői-, jegybankelnöki- vagy bármilyen vagyonnyilatkozat? Sokak szerint semmit, és nem véletlenül gondolják ezt így. Ettől azonban a dokumentumok január 31-ig még elkészülnek, mi pedig megmutatjuk, mit állítanak önmagukról az érintettek. Aztán hátha egyszer mégis kiderül, ki és mit hazudott - ha hazudott.
Friss cikkek a témában

A héten nyilvánossá váltak a politikusok 2019-es vagyonnyilatkozatai, és autós szempontból, mondhatni, egyre kevesebb az igazán izgalmas kapás, mert egyre többen vannak, akik egyáltalán nem tartanak saját autót. Ilyen Orbán Viktor miniszterelnök, Németh Szilárd, Kásler Miklós, Gulyás Gergely, Szijjártó Péter, Rogán Antal, Áder János, Szél Bernadett, Gyurcsány Ferenc, Matolcsy György, és lényegében a képviselők nagy többsége.

Még mindig Dr. Pintér Sándor az egyik legizgalmasabb figura, akinek a nevén tavaly is négy garázs, illetve parkolóhely volt, de csak egyetlen régi jármű – egy Wartburg –, 1995-ös öröklés révén.

Ki más, ha nem Palkovics László, az oktatásért és technológiáért felelős miniszter – aki autógépész – tudjon legalább felmutatni valamit. Ez így is van: egy Lamborghinit. Igaz, ez egy traktor, amit még 2009-ben vett. Ezen kívül egy igazán praktikus Mitsubishi L200 pickupja van, és egy nagyon stílusos BMW R nine T-je, amelyet 2014-ben vett.

A valóban unalmas középvonalat Kovács Zoltán Ford Modneója, Kaderják Péter Suzuki Ignise, Süli János – paksi atomerőmű biztos – Opel Astra H-ja, Kövér László házelnök Skoda Superbje vagy Simicskó István Ford Focus Cmaxsza viszik. De Ungár Péter Toyota J12-es Land Cruiserje sem a legizgalmasabb autó, vagy Kunhalmi Ágnes 2018-as Opel Astrája.

Régi motoros Kósa Lajos tárca nélküli miniszter, aki most a megyei jogú városok fejlesztéséért felelős, már tavaly is egy bérelt Mercedes Vianóval járt, és egy BMW GT 650 C motorral, amikor éppen nem kellett a 25 százalékos tulajdoni arányban lévő orrkiülős motorcsónak Crowline 220 EX-szel osztoznia.

Ugyancsak benzinvérű Kubatov Gábor frakcióvezető-helyettes, aki régi autószerelő család tagja, és Opel Kadett B-ből van neki 4 darab is, amelyek ugye veterán korú járművek.

Új beszerzések alig vannak. Lázár János a Land Rover Defendere mellé vett egy 2013-as „Ötös” BMW-t. Említésre méltó még Hadházy Ákos LMP frakcióvezető-helyettes, akinek legalább van egy jópofa Trabant kombi 1.1-ese, és egy Skoda Kodiaq-ja, amit 2017-ben vett.

Az igazán fanatikusokat nem is a képviselők közt, hanem például a pénzügyi államtikárok közt kell keresni. Ilyen például Gion Gábor, akinek van egy Jaguar XF 2008-a, egy Jaguar F-type-ja, egy Range Roverje és egy Land Rover Discovery 2017-e. Ez, már valami.

Az oldtimer vonalat viszi még a fideszes Bíró Márk, aki mondjuk nem vádolható túlzott típusismertetéssel, mert csak annyit írt: Mercedes 1973. A jobbikos Sneider Tamásnak pedig egy MTZ traktora van.

Ön hány százezret költ benzinre havonta? Mert a képviselője ennyit

Nem sajnálták maguktól az üzemanyag-támogatást sem a parlamenti képviselők: júliusi fizetésemelésükkel a közlekedésre fordítható keret összege is (tovább) nőtt. Az Országgyűlés Hivatalától kikért adatok alapján a benzinfalók legtöbbje relatív távol lakó egyéni képviselő, de azért akad, aki közelebbről, saját választókerület híján is köröket verne egy utazó ügynökre.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!