„Ebbe a tükörbe nehéz belenézni” – unokájuk fotózta végig Marika és Sándor tízéves búcsúját
Szajki Bálint fotóriporter éveken át dokumentálta, ahogy nagymamája otthon ápolja súlyos beteg nagypapáját.
A limitált szériás stuttgarti sportkocsit nem sokat használták az elmúlt években, szinte még újnak mondható.
A Mercedes az 50-es években bemutatott 300 SL-nek kívánt emléket állítani azzal, hogy a 2009-es Frankfurti Autószalonon leleplezte az SLS AMG-t. Ez az első olyan Mercedes, melyet az első csavartól az utolsóig a házon belüli AMG tervezett, és amely 2010 márciusától 2014 júniusáig volt kapható.
Az utolsó 350 példány Final Edition néven került forgalomba, és ezek közül most eladósorba került egy a Mercedes gyári múzeuma által birtokolt roadster példány. Íme:
Aki 2014-ben vásárolt egyet ebből a limitált szériás SLS AMG-ből, az igen jól járt, ugyanis az egykoron 233 835 eurós (74 forint) autó ma már 445 890 eurót (141 millió forint) ér. Legalábbis ennyit kér érte a Mercedes.
A 186 ezer eurós, vagyis mintegy 60 millió forintos egykori alapárú kupé 4,63 méter hosszú, 1,92 méter széles, illetve 1,26 méter magas, a mérlegen pedig 1620 kilogrammot nyom. A sirályszárnyas ajtókat kézzel kell mozgatni, ugyanis az elektromos mozgatás 41 kilogrammos extra tömegét az AMG nem akarta bevállalni.
A motorháztető alatt lévő 6 208 köbcentiméteres V8-as szívómotor alaphelyzetben 571 lóerős, illetve esetünkben 591 lóerős teljesítményű, valamint 650 Nm-es csúcsnyomatékú, mely erő egy hétsebességes automataváltón keresztül érkezik meg az első kerekekre.
A 0-100-as sprint alaphelyzetben 3,8 másodpercnyi időt vesz igénybe és a gyorsulásnak csak 317 km/h-nál szakad vége, a Final Edition viszont 3,7 másodperces gyorsulási idővel, illetve 320 km/h végsebességgel bír.
Az SLS csúcsmodellje a 2013-ban rövid ideig és minimális mennyiségben készült Black Series volt, mely a maga 631 lóerős teljesítményével alig 3,6 másodperc alatt lőtt ki állóhelyzetből 100-as tempóra.
Érdekesség, hogy néhány darab elektromos SLS is készült Electric Drive típusjelzéssel és 416 ezer eurós (135 millió forint) árcédulával. Az ezekben lévő négy darab villanymotor 751 lóerőt és 1000 Nm-t ad le, ami 3,9 másodperces 0-100-as sprint szintidőt tesz lehetővé.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Szajki Bálint fotóriporter éveken át dokumentálta, ahogy nagymamája otthon ápolja súlyos beteg nagypapáját.
A tanárok bérét meg kellene háromszorozni, de Mészáros Lőrinc vagyonát csak egyszet lehet elvenni.
Múktkor is megígérte, aztán változtak. Szavazzon, ön hisz-e a miniszternek.
Igyekeznek javítani a munkaerő-hatékonyságon.
Németh jelenleg a Fidesz parlamenti frakciójának szóvivője.
A veszteséges bababolt most a belvárosban próbál szerencsét.
A lap szerint a Fideszen belül is törésvonalakat okoz az egyre szélsőségesebb kormányzás.