szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Cayenne most debütált csúcsmodellje még a Lamborghini Urusnál is nagyobb teljesítményt ad le.

Az egy ideje már normál és kupé változatban is készülő Porsche Cayenne eddigi csúcsváltozata a Turbo volt, mely 550 lóerős és 770 Nm-es biturbó V8-as motorral szerelt divatterepjáró 3,9 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100-as tempóra, a végsebessége pedig 286 km/h.

Mostantól azonban már Turbo S E-Hybridnek hívják az új csúcs-Cayenne-t, ami konkrétan így mutat:

Porsche

Az újdonság mozgatásáról a már említett benzines erőforrás mellett egy 136 lóerős és 400 Nm-es villanymotor gondoskodik. Ennek köszönhetően az összteljesítmény eléri a 680 lóerőt, és a kerekekre nem kevesebb mint 900 Nm-nyi nyomaték jut.

Porsche

Az újdonsággal akár 3,8 másodperc alatt is le lehet tudni a 0-100-as sprintet, a 0-200 szintideje 13,2 másodperc, a végsebesség 295 km/h. Mindez egy 2,5 tonnás divatterepjárótól nem gyenge teljesítmény.

Porsche

Tisztán elektromos módban 6,6 másodperc alatt lehet felgyorsulni állóhelyzetből 60-as tempóra, és a benzinmotor adott esetben csak 135 km/h felett indul be. A 75 literes benzintankkal és 14,1 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt plugin hibrid Cayenne e-hatótávja a gyártó közlése szerint mintegy 40 kilométer.

Vagyis semmi akadálya, hogy hazánkban zöld rendszámot kaphasson.

Porsche

Az újdonság normál kivitelének alapára 172 604 euró (54,7 millió forint), a kupé pedig 176 293 eurótól (55,9 millió forint) indul.

Porsche

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!