A Volkswagen tíz éves terve szerint 2029-re 20 millió legyártott elektromos autónál kellene tartsanak, amihez 33 milliárd eurót mozgósít a vállalat ezen időszak alatt. Ennek fényében nem meglepő, hogy komoly tempóban kívánják piacra dobni egymás után az elektromos modelljeiket.
Olyan összeget költenek majd elektromos autók fejlesztésére, amivel nem nagyon tud más piaci szereplő versenyezni.
A meglepő sokkal inkább az, hogy jelenleg még az első új – MEB nevű – kifejezetten elektromos autók számára készült platformjuk első modellje a Golf méretű ID.3 bevezetése is nehézségbe ütközik. Mindeközben érkezik az ID.4 nevű autó is, amely lényegében egy Tiguan méretű elektromos szabadidő-autó lesz és mint ilyen, talán még fontosabb újdonság, mint az ID.3.
Mindkét típus lényegében ugyan olyan hajtást kap, azzal a nagy különbséggel, hogy az ID.4-ben akár két motor is lehet, amellyel összkerékhajtású is lehet a jármű, sőt alkalmas egy sportosabb modell bevezetésére is.
Az alap ID.4 egyébként szintén csak egymotoros, 201 lóerős lesz, 310 Nm-es nyomatékkal a hátsó tengelyén, a jóval drágább, kétmotoros hajtású variáns viszont máris 302 lóerős és 450 Nm-es nyomatékú motoregységet kap. A hatótávja az ID.4-nek a legnagyobb akkumulátor-csomaggal szerelt modellek esetében 500 kilométer lesz egy feltöltéssel.
Ez lehet a képeken látható modell, amelyet egyes források ID.4 GTX, míg máshol ID.5 néven emlegetnek és 2021-ben lehet legkorábban a bemutatója.
A formás elektromos kupé, ami a praktikus ID.3 és ID.4 mellé némi izgalmat is hozhat a Volkswagen dizájnjában biztosan elfér majd a palettán, mert manapság a volumenmárkáknál is egyre divatosabb a BMW X6 által indított és hivatalosan sportos kupé szabadidőautóként (SAV) emlegetett csoport.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.