szerző:
hvg.hu

Olyan összeget költenek majd elektromos autók fejlesztésére, amivel nem nagyon tud más piaci szereplő versenyezni.

A Volkswagen-csoport pénteki bejelentése szerint hatalmas összeget, mintegy 60 milliárd eurót fognak elkölteni a következő öt évben elektromos autók és digitális technológiák fejlesztésére a cégcsoportban. Az összeg 36 százalékkal magasabb, mint amit korábban kommunikált a vállalat. A csomagot pénteken fogadta el a cég felső vezetése és a legfontosabb részvényesek.

Éves szinten ez azt jelenti, hogy a korábbi 8,8 milliárdos fejlesztési keret 12 milliárdra ugrik, amelyekből hibrid, elektromos autókat, valamint digitális technológiákat fejlesztenek – írja az Automotive News.

Hans Dieter Poetsch, a cégcsoport elnöke elmondta, hogy a vállalat minden erőforrását a jövő mobilitásának kidolgozására fordítja. Az autógyártó jelenlegi terveiben már 75 féle elektromos hajtással is rendelkező modell szerepel, ebből 60 hibridmeghajtást jelentene.

A tömegtermelésbe kerülő autóik jelentős része egy új, MEB nevű platformon nyugszik, ilyen a jelenleg már gyártásba is került ID.3-nevú típus, amely lényegében a VW Golf elektromos megfelelőjének tekinthető.

Hamarosan érkezik az ID.4 nevű SUV is, amely Emdenben készül majd Németországban, és nagyjából a jelenlegi Volkswagen Tiguannak feleltethető meg.

A Volkswagen tervei szerint 2029-re már elérik a 20 millió legyártott elektromos autót, amely mind a MEB platformon alapul, ezek közt Skoda, Seat és Audi is van a Volkswagenek mellett. További 6 millió darab autót tenne ki a vállalat szintén elektromos autókat adó platformja, a PPE, amelyre a nagyteljesítményű modellek épülnének.

A Volkswagen hatalmas beruházási összege nyilvánvalóan egyfajta reakció is a Tesla legutóbbi bejelentésére, hogy éppen Németországban, Berlin mellett készül gyárat indítani. És ugyancsak ide sorolható a nemrégiben bejelentett PSA–Fiat–Chrysler-összeolvadás is, amelyre szintén reagálni kell a németeknek.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
McDonald’s-maradékból csinál autóalkatrészt a Ford

McDonald’s-maradékból csinál autóalkatrészt a Ford

Januárban indul a Drága örökösök harmadik évada

Januárban indul a Drága örökösök harmadik évada

Iskolaérettség: kaptak két hét haladékot a szülők, de az semmire sem elég

Iskolaérettség: kaptak két hét haladékot a szülők, de az semmire sem elég

Mága Zoltán: "Állami támogatást személyesen sohasem kaptam, és nem is kértem"

Mága Zoltán: "Állami támogatást személyesen sohasem kaptam, és nem is kértem"

Rászólt a BKK a sofőrökre, hogy ne legyenek bunkók az utasokkal

Rászólt a BKK a sofőrökre, hogy ne legyenek bunkók az utasokkal

Clinton szerint sokkal jobb elnök lett volna, mint Trump

Clinton szerint sokkal jobb elnök lett volna, mint Trump