szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A mintegy 5 méter hosszú új japán SUV-ot egy 248 lóerős hibrid hajtáslánc mozgatja.

A Toyota Magyarországon is megkezdte a felsőkategóriás divatterepjárók piacán versenyző Highlander forgalmazását. Az újdonság hazai alapára 16,7 millió forint, mely összeg ellenében egy Comfort alapfelszereltségű modell vezethető haza. A csúcsot az Executive premium color változat jelenti, melynek árcéduláján 21,3 millió forintos összeg olvasható.

A Highlander 4,97 méter hosszú, vagyis nagyobb, mint a 4,84 méteres Land Cruiser, vagy a 4,6 méteres RAV4. A Highlander ezenkívül szélesebb és nagyobb tengelytávú, mint a gyártó Európában eddig forgalmazott modelljei, egyedül magasság tekintetében licitál rá néhány centimétert a Land Cruiser.

©

Az új Toyota három üléssorban összesen hét felnőttnek kínál kényelmes utazást. A csomagtartó alaphelyzetben 658 literes, és az ülések ledöntésével egészen 1 909 literesre bővíthető.

A Highlander mozgatásáról egy 190 lóerős 2,5 literes soros négyhengeres benzinmotorra épülő, 248 lóerős rendszerteljesítményű öntöltő hibrid hajtáslánc gondoskodik. Az 54 lóerős villanymotorral felvértezett modell 8,3 másodperc alatt tudja le a 0–100-as gyorsulást.

©

A második sori ülések alatt elhelyezett 6,5 Ah-s Ni-MH akkumulátorcsomagban tárol energia rövid ideig akár önállóan is képes mozgatni a Highlandert, méghozzá a választható négy üzemmód (öko, normál és sport, valamint a terephasználatra optimalizált Trail állás) bármelyikében.

Az átlagos CO2-kibocsátás 149 g/km, az átlagos üzemanyag-fogyasztás 6,6 l/100 km – ezek már a szigorúbb WLTP norma szerint mért adatok. A Toyota Highlander 18-20 colos kerekeken gördül, valamint említést érdemel még a vezeték nélküli telefontöltő, a head-up kijelző, a háromzónás klímaberendezés, az ülésszellőztetés, valamint a digitális belső visszapillantó tükör.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Karácsony: A városaink kifosztása nem kormányzás

Karácsony: A városaink kifosztása nem kormányzás

Kisiklott és részben az oldalára dőlt egy tehervonat Murakeresztúron

Kisiklott és részben az oldalára dőlt egy tehervonat Murakeresztúron

Bár az ITM prezentációja tényként kezeli az egyetemek modellváltását, a tárca szerint szabadon dönthetnek

Bár az ITM prezentációja tényként kezeli az egyetemek modellváltását, a tárca szerint szabadon dönthetnek