A Magyarországon – mint írták – a regisztrált motorkerékpárok száma 2001-hez képest 2019 végére több mint kétszeresére, 186 ezer közelébe nőtt, és évente 15-20 ezren tesznek forgalmi vizsgát a kétkerekű járműkategóriákban.
A baleseti halálozási kockázat azonban a motorosok esetében lényegesen magasabb, mint az autósoknál, az elmúlt időszakban évente bekövetkezett 1200-1500 balesetben 50-60 motoros vesztette életét – írja a KAV közleménye. Ennek nyomán időszerű volt a képzést és a vizsgáztatást is megújítani, amelynek nyomán a vizsgafeladatok között hangsúlyosabban szerepelnek az összetettebb vezetéstechnikai elemek, ugyanis a balesetek jelentős része a bonyolultabb manőverek – pl. az ellenkormányzásos kikerülés vagy a jármű bedöntése kanyarodáskor – elhibázására vezethető vissza.
Mint írták, változik a vizsgapályák mérete és vonalvezetése is, és részletesebben oktatják a motorosok biztonságát szolgáló ruházat és védőfelszerelés kiválasztását, helyes használatát is.
A vizsgaközpont ismeretterjesztő céllal oktatóvideó-sorozatot állított össze. A néhány perces epizódok a motoros tantervi és vizsgakövetelményekben szereplő feladatok helyes végrehajtását mutatják be.
„Én itt már minden »hülyére« szavaztam. Értelmes, világlátott, anyagilag stabil helyzetben lévő embernek szerintem tilos politikai párt közelébe mennie itthon” – mondja a magyar „orr”. HVG-portré.