szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kis tömeg, pörgős motor, kéziváltó, hátsókerék-hajtás. Minden együtt a remek autózáshoz.

A BMW 1975-ben a legendás 02-es széria utódjaként dobta piacra E21-es modelljét, mely először viselte magán a 3-as sorozat nevet. Az 1983-ig több mint 1,3 millió példányban gyártott nyitószéria közkedvelt sportos változata volt a 323i, melynek 2,3 literes soros 6 hengeres szívó benzinmotorja 143 lóerőt ad le, és ez 9,5 másodperces 0-100-as szintidőhöz, illetve 190 km/h végsebességhez elegendő.

Akinek kevés volt a 323i-ben rejlő potenciál, választhatta az Alpina által kezelésbe vett tuningváltozatot, a C1-et, melyből egy megkímélt példány most éppen új gazdára vár.

László Ferenc

A Németországban 57 ezer kilométeres futásteljesítménnyel árult piros és bukócsöves Alpina C1 árcéduláján 49 950 eurós, vagyis átszámítva mintegy 18,3 millió forintos összeg olvasható. Ebből az összegből egy extrákkal megspékelt 258 lóerős vadonatúj 330i xDrive is kijönne, de ez a 258 lóerős turbós modern BMW értelemszerűen nagyon más kávézó.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

A mindössze 35 példányban gyártott Alpina C1 motorja egy ötfokozatú sportváltón keresztül 173 lóerős teljesítményt és 225 Nm-es nyomatékot szabadít rá a hátsó kerekekre.

László Ferenc

Az alig 1,1 tonnás és 4,35 méter hosszú szupersportos elsőgenerációs 3-as BMW 7,8 másodperc alatt tudja le a 0-100-at, a végsebessége pedig 213 km/h.

László Ferenc

A BMW első igazán sportos gyári 3-as modellje az 1986-ban debütált 1,2 tonnás E30-as M3 volt, melynek 2,3 literes 4 hengeres erőforrása 200 lóerős, illetve 240 Nm-es produkciót ad elő. És ez 6,7 másodperces 0-100-as gyorsulást, illetve 235 km/h-s végsebességet tesz lehetővé.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!