szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ilyen egyedi formájú és furcsa technikájú orosz autó garantáltan ritkán jön szembe az utakon.

A Gorkiji Autógyár 1946-ban kezdte meg a GAZ M-20, ismertebb nevén a Pobjeda (Győzelem) gyártását, mely 1958-ig készült típust Magyarországon elsősorban taxiként és ÁVH-s autóként használtak.

A Pobjeda debütálásának 75. év fordulójára készült a mellékelt fotókon látható 21. századi változat, mely négy kerekű unikum éppen új gazdára vár.

Royal Motors
Royal Motors

A 12,19 millió rubeles, vagyis átszámítva mintegy 53,15 millió forintos áron kínált különlegesség egyszerre penget meg retró és modern szálakat, a lemezei alatt pedig hamisítatlan Mercedes technika rejtőzik.

Royal Motors
Royal Motors

A modernkori Pobjeda kupé tulajdonképpen nem más, mint egy alaposan átépített, 2006-os évjáratú és 160 ezer kilométert futott Mercedes CL 550, melynek 5,5 literes V8-as szívó benzinmotorja egy hétfokozatú automata váltón keresztül 388 lóerőt és 530 Nm-t juttat el a hátsó kerekekre.

Royal Motors
Royal Motors

Nem tudni, hogy az orosz átépítés pontosan milyen hatást gyakorolt a menetteljesítményekre, mindenesetre a német alapmodell 5,4 másodperces 0–100-as szintidővel, illetve 250 km/h-ra korlátozott végsebességgel rendelkezik.

A küszöböt Pobjeda felirat, a légzsákos kormány közepét pedig vörös csillag díszíti.

Royal Motors
Royal Motors

 

Royal Motors
Royal Motors
Royal Motors
Tavaly a nagy moszkvai katonai parádén is felbukkant két hasonló hangulatú kabrió, illetve Budapesten is állomásozik egy régi ZISZ-110-nek tűnő, de modern Toyota-technikára épülő különlegesség.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!