Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0766b918-6153-4c36-a5f0-d3c0988a3067","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"75 éven át működött a Volkswagen-csoport belgiumi gyára. ","shortLead":"75 éven át működött a Volkswagen-csoport belgiumi gyára. ","id":"20250128_Audi-brusszeli-gyar-elbocsatott-dolgozo-juttatasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0766b918-6153-4c36-a5f0-d3c0988a3067.jpg","index":0,"item":"d07c571b-a560-45af-b2d8-1bc8a296433f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250128_Audi-brusszeli-gyar-elbocsatott-dolgozo-juttatasok","timestamp":"2025. január. 28. 13:40","title":"80-160 millió forint végkielégítést is kaphatnak a bezáró brüsszeli Audi-gyár dolgozói","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fa62917b-6bad-4b34-a789-a799fe935349","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Két hét múlva rendezik meg a döntőt.","shortLead":"Két hét múlva rendezik meg a döntőt.","id":"20250127_Eldolt-melyik-ket-csapat-merkozik-meg-a-Super-Bowlon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fa62917b-6bad-4b34-a789-a799fe935349.jpg","index":0,"item":"778fde60-2066-42b3-bebe-d04d83eebd6d","keywords":null,"link":"/sport/20250127_Eldolt-melyik-ket-csapat-merkozik-meg-a-Super-Bowlon","timestamp":"2025. január. 27. 08:40","title":"NFL: Eldőlt, melyik két csapat mérkőzik meg a Super Bowlon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d780b466-45d7-4132-a321-325e5cb36b49","c_author":"Kacskovics Mihály Béla","category":"360","description":"A Tisza elnöke tutira megy, ráadásul úgy ír, mintha közvélemény-kutatási adatok birtokában állítaná: a fideszesek sem kérnek a kormányzat projektjéből.","shortLead":"A Tisza elnöke tutira megy, ráadásul úgy ír, mintha közvélemény-kutatási adatok birtokában állítaná: a fideszesek sem...","id":"20250128_magyar-peter-rakosdubaj-budapest-karacsony-gergely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d780b466-45d7-4132-a321-325e5cb36b49.jpg","index":0,"item":"72fdb13e-92d1-4590-b92f-90645e4e5264","keywords":null,"link":"/360/20250128_magyar-peter-rakosdubaj-budapest-karacsony-gergely","timestamp":"2025. január. 28. 15:29","title":"Miért most, és miért így szállt be Magyar Péter a Rákosdubaj körüli vitába?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5fba4282-eee7-4447-b73f-65e349978b9a","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"gazdasag","description":"Tavakkul Karmán szerint a szankciókat ugyan az Aszad-rezsimmel szemben vetették ki, most mégis a szíriai népnek okoznak szenvedést.","shortLead":"Tavakkul Karmán szerint a szankciókat ugyan az Aszad-rezsimmel szemben vetették ki, most mégis a szíriai népnek okoznak...","id":"20250128_tawakkol-karman-sziria-eu-szankcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5fba4282-eee7-4447-b73f-65e349978b9a.jpg","index":0,"item":"0c2efd48-a44f-47ba-b168-baa994c7d442","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250128_tawakkol-karman-sziria-eu-szankcio","timestamp":"2025. január. 28. 10:14","title":"A Szíriával szembeni szankciók azonnali visszavonását követelte a Nobel-békedíjas jemeni aktivista","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"19207401-5923-4705-b08d-e156403b898d","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Különleges eszközt alkalmaz a korrupcióellenes Integritás Hatóság (IH), amellyel nemcsak az uniós finanszírozású projektek esetében tud eljárni, hanem például a Mészáros M1 Autókereskedő Kft. hazai költségvetési forrásból fizetett szolgáltatásaival kapcsolatban is.","shortLead":"Különleges eszközt alkalmaz a korrupcióellenes Integritás Hatóság (IH), amellyel nemcsak az uniós finanszírozású...","id":"20250128_Meszaros-Lorinc-egy-cegenek-is-nekiment-az-Integritas-Hatosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/19207401-5923-4705-b08d-e156403b898d.jpg","index":0,"item":"9ec6f81e-36b7-46e3-9b38-9f4c1c02365a","keywords":null,"link":"/360/20250128_Meszaros-Lorinc-egy-cegenek-is-nekiment-az-Integritas-Hatosag","timestamp":"2025. január. 28. 12:57","title":"Mészáros Lőrinc egy cégének is nekiment az Integritás Hatóság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc758498-407a-4b68-b7a0-e5e0d0e700b3","c_author":"Balizs Benedek","category":"360","description":"Mindkét sztori hollywoodi forgatókönyvért kiált, akármi is legyen a vége.","shortLead":"Mindkét sztori hollywoodi forgatókönyvért kiált, akármi is legyen a vége.","id":"20250127_australian-open-tenisz-mentalis-ero-madison-keys-jannik-sinner-gyozelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc758498-407a-4b68-b7a0-e5e0d0e700b3.jpg","index":0,"item":"916979cc-60b1-45b6-8439-d5642beef898","keywords":null,"link":"/360/20250127_australian-open-tenisz-mentalis-ero-madison-keys-jannik-sinner-gyozelem","timestamp":"2025. január. 27. 17:40","title":"Ha nem nyerek, kudarc lesz az egész karrierem? – két teniszbajnok elképesztő mentális diadalát hozta az AusOpen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c01be1ba-8fb3-463c-9833-e6c0ac82382d","c_author":"hvg.hu","category":"nagyitas","description":"1945. január 27-én hétezer ember számára ért véget a pokol, ennyien maradtak az auschwitzi táborkomplexumban, miután a gyalogmenetek utolsó transzportja is elhagyta azt. Ezek a rabok többségükben legyengült, beteg, mozgásképtelen emberek voltak, egyszóval halálraítéltek, akiknek a kivégzésére már nem maradt ideje a tábor őreinek. Az 1944 nyarán felszabadult pár száz majdaneki fogoly mellett ők váltak a holokauszt első tanúivá, akik elmondhatták a világnak a szenvedéseiket. A képeket a Jad Vasem Intézet Archívumából válogattuk. ","shortLead":"1945. január 27-én hétezer ember számára ért véget a pokol, ennyien maradtak az auschwitzi táborkomplexumban, miután...","id":"20250127_80-evvel-ezelott-szabadult-fel-Auschwitz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c01be1ba-8fb3-463c-9833-e6c0ac82382d.jpg","index":0,"item":"22eafefe-8fc1-4ba6-838e-9384b98835ea","keywords":null,"link":"/nagyitas/20250127_80-evvel-ezelott-szabadult-fel-Auschwitz","timestamp":"2025. január. 27. 17:11","title":"A holokauszt pillanatfelvételei - 80 éve szabadult fel Auschwitz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"be8d6037-fb83-4b65-b13a-fc14d7bf1921","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Chevrolet Corvette ZR1 első példányáért kifizetett hatalmas összeget jótékonysági célokra fordítják.","shortLead":"A Chevrolet Corvette ZR1 első példányáért kifizetett hatalmas összeget jótékonysági célokra fordítják.","id":"20250128_kozel-15-milliard-forintert-kelt-el-az-elso-1000-loeros-chevrolet-corvette-zr1","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/be8d6037-fb83-4b65-b13a-fc14d7bf1921.jpg","index":0,"item":"b0a36a83-5589-40c9-bae5-e872a37337cb","keywords":null,"link":"/cegauto/20250128_kozel-15-milliard-forintert-kelt-el-az-elso-1000-loeros-chevrolet-corvette-zr1","timestamp":"2025. január. 28. 07:21","title":"21x-es áron, közel 1,5 milliárd forintért kelt el az első 1000+ lóerős csúcs Corvette","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem egy újabb magasépítésű szabadidő-autó és nem is egy újabb zöld rendszámos világmegmentő hibrid. Hanem "csak" egy remek vezetési élménnyel szolgáló és szerény étvágyú gázolajos családi autó. Meghajtottuk az M340d xDrive Touringot.
Mostanság szinte még a csapból is a SUV-ok folynak, egyre többen vásárolnak ilyen emelt építésű, divatosan terepjárós megjelenésű új személyautókat. Jól látszik ez többek közt a BMW eladási mutatóin is: a bajor gyártó Magyarországon tavaly messze az X5-ös szabadidő-autóból értékesítette a legnagyobb mennyiséget, konkrétan 605 darabot.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy a hagyományos karosszériás modellek iránt zéróra apadt volna az érdeklődés. Olyannyira nem, hogy a BMW 2021-es hazai toplistáján egy "autószerű autó", a 3-as sorozat található a második helyen, 563 példányos értékesítési mennyiséggel.
Jelen tesztalanyunk is egy ilyen 3-as BMW, ráadásul a puttonyos fajtából való és a legerősebb dízelmotorral szerelt.
László Ferenc
Nem magas
Amennyiben egymás mellé parkolunk egy 3-as BMW-vel és egy hasonló méretkategóriás, de már SUV életfelfogású X3-assal, akkor a centiméter szalag azt mutatja, hogy a 3-as bizony nem kevesebb, mint 23,6 centiméterrel alacsonyabb divatterepjáró társánál.
Kényelmesebb beszállás és jobb rálátás a forgalomra: a vásárlók általában ezt a két érvet hozzák fel elsőként a SUV-ok mellett, és ezzel mi sem vitatkoznánk. A felfújt formaterv és a nem éppen a vezetési élményre kihegyezett kialakítás viszont sokakat elriaszt, számukra készült a 3-as BMW, melynek Touring nevezetű kombi változata praktikum terén sem vall szégyent.
László Ferenc
Míg a 3-as szedán hátuljába maximum 480 liternyi cókmókot lehet bepakolni, addig a kombiba alaphelyzetben minimálisan több, 500 liter fér be. A jobb pakolhatóság és az 1510 literig történő bővítési lehetőség viszont sokat nyom a latban, a 3-as Touring egy kiváló családi autó. De a zöld rendszámos hibridekkel nem árt vigyázni, mert azok csak 410-1420 liternyi bőröndöt és egyebet képesek magukba nyelni.
Amennyiben esetleg kicsit szűkös lenne a csomagtér, érdemes egy pillantást vetni a nagytestvérre, az 5-ös kombira, melynek hátsó traktusa 560-1700 literes.
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
Minőségi
Mivel a 3-as nem egy teljesen új, hanem egy már évek óta velünk élő modell, az utastér nem sok meglepetést hordoz magában, pláne, hogy ugyebár a 4-es széria is nagyon hasonló beltérrel szolgál. És nincs is ezzel semmi baj, a műszerfal 2022-ben is tökéletesen megállja a helyét, mint ahogy a designra és a minőségre sem lehet panaszunk.
A vaskos M sportkormány mögött teljesen digitális műszeregység figyel és természetesen középről sem hiányozhat az érintőképernyő, melynek felhasználói felülete nemcsak odanyúlással, hanem a középkonzolon lévő iDrive révén is egyszerűen kezelhető. Jó hír, hogy a klímavezérlés régimódi és emiatt könnyen kezelhető vezérlőpanelt kapott, és szerencsére a rádió hangerejét is egyszerű tekerőgombbal lehet szabályozni.
László Ferenc
A helykínálat korrektnek mondható, az aktuális generációs 3-asban már nem kell nyomorogni, bár a vaskos kardánalagút miatt a hátul középen ülők komfortja erősen be van határolva. A hátul helyet foglalóknak is jutott klímavezérlő panel és két darab USB-C aljzat is.
A gesztusvezérlésre nem éri meg költeni, a szélvédőre vetítő HUD-ra és remek hifire viszont nagyon is, a tizenhat hangszórós rendszer nagyon szépen szól és alacsony hangerőn is mély basszusokkal kényeztet.
László Ferenc
Kevés gázolaj, kevés áram
A 3 literes 6 hengeres dízelmotor 2 turbóval megfújva 340 lóerőt ad le. Utóbbi ugyan csak 4400-as fordulattól hívható le, viszont a 700 Nm-es nyomaték már 1750-től rendelkezésre áll. A 4,8 másodperces 0-100-as szintidő is beszédes, de a rugalmasság még inkább meggyőző: egy 80-120-as gyorsulás, vagyis egy tipikus előzés érzetre szempillantás alatt megoldható.
A kamionnyi nyomaték miatt a váltónak visszafogott mértékben akad munkája, de ha szükség van rá, akkor a nyolcfokozatú automata egység finoman és gyorsan teszi a dolgát. Szinte elég csak a gázpedál érintésére gondolni, az M340d máris akkorát lép, hogy azt nemcsak a nyakizmaink, hanem a belső szerveink is megszenvedik.
László Ferenc
A dinamika mellett az orgánumra sem lehet panasz, gázolaj ide vagy oda, a 6 hengeres motor finoman jár és szépen duruzsol. Megkockáztatjuk, hogy egy laikus nem tudja megállapítani, hogy benzines vagy dízel autóban ül.
És akkor a fogyasztásról még nem is tettünk említést. A végletekig optimalizált működésű motor és a 11 lóerős lágyhibrid technika miatt messze nem lehetetlen 5-össel kezdődő fogyasztási értéket produkálni, a teszthetet pedig úgy zártuk 6,3 literes átlaggal, hogy nem féltünk kihasználni a motorban lévő potenciált.
Az üzemanyagtartály nem túl nagy, 59 literes, de a hatótáv így is simán 900 kilométer felett alakul.
László Ferenc
Pedig az M340d xDrive nem könnyű, tömege 1955 kilogramm, de még így is kicsit könnyebb, mint a 4 hengeres benzinmotorral és méretes akkumulátorral szerelt hibrid 330e. Tömegfetisiszták számára titkos tippünk az összkerék-hajtás nélküli 330d, melynek 1845 kilogrammja mellé még mindig 286 lóerő és 650 Nm társul. Ráadásul a csúcsnyomaték még alacsonyabb, akár már 1500-as fordulattól elérhető.
Az M340d nem kapható négykerék-hajtás nélkül, csakúgy, mint az általunk korábban tesztelt 374 lóerős benzines M340i, de percig sem kell aggódni amiatt, hogy az extra trakció esetleg a vezetési élmény rovására menne. Erről szó sincs, ugyanis a hajtás alapvetően mindig a hátsó kerekekre érkezik meg, és csak akkor kapcsolódnak be az első társaik, ha jelentős a tapadásvesztés.
A remek vezetési élményben nemcsak a motor és a váltó, hanem a sportosság és a komfort határmezsgyéjén remekül táncoló futómű, illetve a picit talán szintetikus érzetű, de összességében véve nagyon szerethető, szuperpontos kormányzás is komoly szerepet játszik.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió, árak
+: szemrevaló formaterv, kiváló dízelmotor, sportos menetdinamika, alacsony fogyasztás, praktikus csomagtartó.
–: nem könnyű, nem olcsó.
Kevés olyan élethelyzetet tudunk elképzelni, melyben egy családot ne tudna maximálisan kiszolgálni egy 190 lóerős BMW 320d Touring, a racionalitás mindenképpen emellett a polgári dízel kombi mellett szól.
Ettől függetlenül mégis jó, hogy 2022-ben akár olyan kiváló 6 hengeres dízelmotorral is választható a típus, mint amilyen az M340d Touringban ott rejtőzik.
A 22,8 millió forintos alapár persze nem alacsony, cserébe viszont egy olyan remek családi autót állíthatunk be a garázsba, mely nemcsak praktikus, hanem egyben lehengerlő teljesítményű és pofátlanul keveset is fogyaszt.
A 320d már 15,2 millió forintból megúszható, de ugyebár kettővel kevesebb hengerrel bír, arany középútnak pedig ott a 330d a maga 17,2 millió forintos indulóárával és 6 hengeres motorjával.
A 3-as BMW aktuális csúcsmodellje az összkerékhajtás ellenére sem lett steril sínautó, és olyan vezetési élményt biztosít, hogy egyelőre nehéz elképzelni, miért is lenne majd szükségünk az érkezőben lévő új M3-asra.
Az utastér mérete már a kettővel ezelőtti 5-ös BMW szintjén mozog, a csomagtartóból viszont kiharap egy jókora darabot a több mint 50 kilométeres elektromos hatótávot ígérő plugin hibrid technika. Nyúzópróbán a 330e xDrive Touring.