Sikerült áramot előállítani a szén-dioxidból
Az egy dolog, hogy megköti a szén-dioxidot, de még áramot is generál egy új fejlesztésű nanogenerátor.
Az egy dolog, hogy megköti a szén-dioxidot, de még áramot is generál egy új fejlesztésű nanogenerátor.
A japán gyártó továbbra is komoly fantáziát lát a gázolajos erőforrásokban.
Az eddigi mesterséges fák hiányosságait kijavítva alkothatták meg az eddigi legstrapabíróbb műfát a Rice Egyetem munkatársai, mely még a szén-dioxid megkötésére is képes.
Különleges megoldással állt elő a Mo'cycle nevű vállalat: kifejlesztettek egy olyan nadrágot, mely eséskor aktivál egy légzsákot, hogy megvédve viselőjét.
Egyelőre relatíve kis mennyiségben termel eFuelt az új chilei üzem, de a tervek szerint hamarosan alaposan fel fogják futtatni a gyártókapacitását.
A luxus életforma is nagy üvegházhatással jár, de igazában a dollármilliárdosok beruházásai azok, amelyek milliószorosra növelik a különbséget az átlagemberekkel – derül ki az Oxfam kutatóközpont friss környezetvédelmi jelentéséből.
A személyautók az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának 13, a kisteherautók 2 százalékáért felelnek jelenleg az Európai Unióban.
A japán gyártó bemutatta népszerű szabadidő-autójának új hajtásláncú változatát.
A francia gyártó 17 év után leállította apró városi modellje, a C1 gyártását.
A villanymotoros jármű egy töltéssel mintegy 200 kilométert képes megtenni.
A már-már fullasztó SUV uralom idején a Ford tesz még egy kísérletet méretes egyterűjének népszerűbbé tetéle érdekében: kompakt hibrid hajtásláncot szerelt a Galaxyba, ami a beltér méretét nem, csak a károsanyag-kibocsátást csökkenti.
2030-ig legalább 55 százalékkal kellene csökkenteni a széndioxid-kibocsátást. Nálunk jó, ha 35 százalékkal sikerül.
2050-re egyáltalán nem akarnak a szállítmányozás során CO2-t kibocsátani, ezért visszakanyarodnak a legrégebbi módszerhez.
Az egyterű modellekben egy hatékony működésű benzinmotor és egy kis villanymotor teljesít szolgálatot.
A bolygó megmentését felesleges lenne egy literenként 3000 forintos üzemanyagtól várni, de a jövője így is ígéretes.
2022 végével megszüntetik a csak hagyományos motorral felszerelt autóik forgalmazását.
A német konszern előreláthatólag nem lesz képes teljesíteni az uniós szén-dioxid-kibocsátási határértékeket idén, és valószínűleg jövőre sem, aminek milliárdos szankció lehet a következménye.
Az úgynevezett Green NCAP teszten csak a Renault Zoe és a Hyundai Kona kapott ötcsillagos, azaz legjobb értékelést.
Egy kéttonnás autó után például 2000 euró (717 ezer forint) pluszadót kell majd fizetni.
A német tartomány vezetőjének megtetszett a héten bejelentett kaliforniai törvény.