A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A német konszern előreláthatólag nem lesz képes teljesíteni az uniós szén-dioxid-kibocsátási határértékeket idén, és valószínűleg jövőre sem, aminek milliárdos szankció lehet a következménye.
Az uniós előírások alapján 2020-ban az autógyártóknak kilométerenként 95 gramm alatti szén-dioxid-kibocsátási flottaátlagot kell elérniük teljes modellpalettájukkal. Amennyiben ez nem teljesül, 95 euró bírságot kell fizetnie a gyártónak minden egyes többletgrammért autónként. Ez a veszély fenyegeti most a német gyártót, amelyhez érdemes hozzátenni, hogy a Volkswagen a tavalyi évben például 3,8 millió autót adott el Európában.
Herbert Diess, a konszern vezérigazgatója korábban is jelezte, hogy nem lesz egyszerű feladat az uniós kibocsátási határértékek teljesítése. November elején például "nagyjából egy grammnyi" elmaradásról beszélt. "Még nem adtuk fel, de nem lesz könnyű az idei flottacélokat teljesíteni" – jelentette ki a Wirtschaftswoche lapnak adott friss interjúban.
A Volkswagen bemutatott ugyan új elektromos modelleket a már a vége felé tartó évben, ezek azonban aránylag alacsony példányszámban kerültek piacra, így nem tudják ellentételezni a népszerű SUV és nagy limuzin modellek viszonylag magas szén-dioxid-kibocsátását. Herbert Diess elismerte, hogy a Volkswagen "viszonylag későn" kezdte meg az átállást az elektromos mobilitásra, viszont 2025-ig 35 milliárd eurót fordít a technológia fejlesztésére és a gyártás kiépítésére.
Ezek az autók a környezetvédelmi teszt alapján a legjobbak
Mostantól autónként akár 30 ezer eurós bírságot is kiszabhat egy nemzeti hatóság egy autógyártóra, ha az megsérti a típusjóváhagyási jogszabályokat, például az autója károsanyag-kibocsátása a valóságban magasabb az engedélyezettnél.
Mint mondta, alapjában véve egyetért az Európai Bizottság által követett emissziócsökkentési kurzussal, azonban ehhez hatalmas beruházások szükségesek. "Ha Brüsszel gyorsabb tempót követel tőlünk, akkor sajnos azt kell mondanom, hogy 2025-ig nem lehet lényegesen felgyorsítani az átállás ütemét, mert egyszerűen nem lesz elegendő akkumulátor hozzá, 2025 és 2030 között viszont már igen" – mondta.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
Közéjük Charles Leclerc fért be.