"Nem tudunk mit tenni" – itt az újabb kellemetlen meglepetés az egykori Dunaferrnél
A szakszervezet elnöke abban bízik, hogy szeptember 10-ig mindenki megkapja a pluszpénzt.
A szakszervezet elnöke abban bízik, hogy szeptember 10-ig mindenki megkapja a pluszpénzt.
Kínai technológiával és fizetési garancia mellett állna át a zöld acéltermelésre a Liberty Dunaújváros, miközben egyre kevésbé fedhetők el a vállalat súlyosbodó fizetési gondjai.
Magyar Zoltán, a Dunaferr DV. Vasas Szakszervezeti Szövetség elnöke szerint viszont a korábban beígért egyszeri, 150 ezer forintnyi bónuszról továbbra sincs információjuk.
Nem kaptak fizetést a Liberty Dunaújváros alkalmazottai, a cégvezetés hétfőre ígérte az utalást.
A szénalapú gyártásról karbonsemlegesre állna át a dunaújvárosi erőmű, ehhez pedig nagy kínai támogatást kap.
A „technológiai átállás” jegyében leállítják a kokszolót, így praktikusan a kohót is, Dunaújvárosban. A kormány azt állítja, hogy folyamatos kapcsolatban van a vállalattal, a gazdaságfejlesztési uniós programban pedig külön a Dunaferre szabott szakaszt is nyitottak.
Az új tulajdonos alatt a bevétel jelentős része a fel nem használt szén-dioxid-kvóták eladásából származott 2023-ban.
A szakszervezet hetek óta tárgyal a munkáltatóval a béremelésről, de egyelőre nincs megállapodás.
Újraindította az acélművet és hangzatos fejlesztéseket ígért az év elején a Dunaferrt tulajdonló Liberty Steel. Ám a dunaújvárosi gyár ismét agonizálni látszik, miközben egyre aggasztóbb hírek érkeznek az anyacég többi európai leányának pénzügyi nehézségeiről.
Bár elsőre érthetetlennek tűnik, hogy az új tulajdonos miért hagyja halódni a dunaújvárosi erőművet, lehet benne logika.
Az Audi a találkozó alatt megismerte a Liberty nemzetközi autóiparral kapcsolatos terveit, valamint a Greensteel gyártási terveit is.
Az újraindítás a Dunaferrt tavaly ősszel megvásároló társaság száznapos optimalizálási programjának első állomása.
Újabb mínuszos, a várakozásoknál gyengébb GDP-adat érkezett; Bige László megzsarolta a kormányt a termelés leállításával; elkezdődtek az elbocsátások a Dunaferr körül. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Jóllehet az adófizetőknek több százmilliárdos veszteséget okozó, elavult Dunaferr megmentésének az volt az egyik fő indoka, hogy munkahelyeket mentsenek meg, a nem egészen egy hónapja regnáló indiai vezetés máris leépítésről döntött. Tette ezt trükkösen: kormányzati hátszéllel az acélműtől függő alvállalkozót rúgta ki.
A cég a szénalapú acélgyártásról a környezetkímélőbb, elektromos ívkemencés technológiára térne át.
A Liberty-csoport 55 millió euróért vette meg a felszámolt magyar vasművet.
Miközben nem tudni, hogy a Dunaferr leendő tulajdonosa eleget tesz-e környezetvédelmi vállalásainak, a kormány duplán mentesíti az acélművet a jelentős szennyezés anyagi következményei alól.
Elvileg minden akadály elhárult a Liberty Steel előtt, hivatalosan is az indiai–brit vállalaté a vasmű.
A tulajdonosi jogok átadására csak az uniós fúzió kontroll eljárás befejezése után kerülhet sor.