Sorra változtatja a kormány a jogszabályokat, hogy életben tartsa a Dunaferrt
Miközben nem tudni, hogy a Dunaferr leendő tulajdonosa eleget tesz-e környezetvédelmi vállalásainak, a kormány duplán mentesíti az acélművet a jelentős szennyezés anyagi következményei alól.
Józan ésszel egyre kevésbé érthető, miért mozgat meg minden követ a kormány a Dunaferr túlélése érdekében. Mégis folyamatosan hozza az acélöntödére szabott rendeleteket és azok módosításait.
Tavaly év végén a csődtörvényt íratták át a vállalat érdekében, áprilisban pedig úgy döntött a kormány, hogy indokolt esetben a felszámolás alatt álló cégek eszközeit ki lehet vinni az adós tulajdonában álló új vállalatba – ez az, ami egyáltalán lehetővé tette a mintegy 400 milliárd forintnyi adósság terhe alatt nyögő cég eladását.
Szeptemberben pedig a kormány – szokás szerint a háborús veszélyhelyzetre hivatkozva – felpuhította a szennyező, emiatt jogszabályellenesen működő gyárakkal szembeni hatósági fellépést, megengedve, hogy büntetés vagy üzembezárás helyett írásban „szerződjenek” a jogsértő állapot megszüntetéséről.
Elkelt a Dunaferr, de felélesztése így is elképesztően sokba kerülhet a magyar adófizetőknek
Végre új gazdája lehet a hányatott sorsú Dunaferrnek, s az iparági kilátások is javulnak. Ám kérdéses, hogy a másutt gyanús pénzügyi manőverekbe bonyolódott indiai-brit befektető és a magyar állam hogyan osztozik majd a cég reorganizációjának gigantikus költségein.