Miután csupa jó hír jött az egykori Dunaferről, kiderült, "a valóság egészen másként fest”

Újraindította az acélművet és hangzatos fejlesztéseket ígért az év elején a Dunaferrt tulajdonló Liberty Steel. Ám a dunaújvárosi gyár ismét agonizálni látszik, miközben egyre aggasztóbb hírek érkeznek az anyacég többi európai leányának pénzügyi nehézségeiről.

Miután csupa jó hír jött az egykori Dunaferről, kiderült,

„Többek vagyunk, mint egy csapat, mi egy család vagyunk” – olvasható a Liberty Dunaújváros – korábbi nevén Dunaferr – honlapján, az új gazda, az indiai–brit Liberty Steel bemutatkozásában. Az utóbbi időszak eseményei alapján azonban kétséges, milyen szerepet szánnak a legújabb, magyarországi családtagnak. Az évkezdet annyiban reményteljes volt, hogy újraindították a termelést.

Igaz, a hagyományos környezetszennyező módon, kihasználva azt a lehetőséget, hogy a kormányhivatal nem bünteti meg őket. Ehelyett megelégszik a „kéménybe írt” vállalással, hogy mielőbb pótolják a hiányosságokat.

De ki is törődik ilyen apróságokkal, amikor a Liberty vezetői már azt vizionálják, hogy 2030-ra zöldtechnológiával gyártják az acélt, s az ehhez vezető első lépésként tavaly ősszel megállapodtak egy kínai elektromos kemence beszerzéséről?

A Liberty és a kínai CISDI szerződéskötése, látványos keretek közt, Nagy Márton miniszter színe előtt zajlott. A tárca a projekt támogatását helyezte kilátásba „az adminisztratív folyamatok megkönnyítése révén”, ami bármit jelenthet. A kormány eddig is rapid, testre szabott jogszabályokkal egyengette a Liberty útját odáig, hogy megvehesse a Dunaferr életképes, adósságoktól megtisztított részeit.

Olyannyira, hogy a vasmű jó eszközeire kiírt pályázatot a konkurencia szerint csak a Liberty nyerhette meg.