Vadsztrájkra készülnek Ferihegyen
A LESZ nem tud felelősséget vállalni a repülőtér zavartalan működéséért, ezért hétfőtől bármikor sor kerülhet figyelmeztető sztrájkra.
A LESZ nem tud felelősséget vállalni a repülőtér zavartalan működéséért, ezért hétfőtől bármikor sor kerülhet figyelmeztető sztrájkra.
A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) szerint a múlt hét végén bekövetkezett üzemzavar és elhúzódó leállás a karbantartási tevékenység évek óta tartó visszafejlődésének következménye a Liszt Ferenc-repülőtéren.
A gazdasági válság elhúzódásának egyik jele, hogy a kiskereskedelmi forgalom az unió tagországaiban tavaly 1,9 százalékkal esett vissza, de a legfrissebb Eurostat adatok szerint áprilisban is 1,1 százalékos volt a csökkenés havi szinten. Ezzel szemben az e-kereskedelem mintegy 10 százalékkal bővült tavaly, és az előrejelzések szerint a válság ellenére további növekedés várható ebben a szektorban. Magyarországon négy év alatt háromszorosára nőtt az online kiskereskedelem forgalme.
Török Gábor politológus legfrissebb blogbejegyzésében a közvélemény-kutatók legfrissebb felméréseinek eredményét boncolgatja.
Kedd este indul az utolsó járat Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1-es termináljáról, amelyet előreláthatóan öt évre zárnak be, szerdától valamennyi légitársaság a 2 terminálról közlekedik.
A korábban tervezett 250 helyett 52 dolgozóval kevesebbet bocsátanak el a repülőteret üzemeltető cégek a szombaton aláírt megállapodás szerint. A Budapest Airporttól azt közölték, hogy a korábban bejelentett 228 helyett 180 embert akarnak elküldeni. A BUD-csoport másik leányvállalatánál, az AFM Kft.-nél 22 helyett 18 dolgozónak kell búcsút mondani.
Átgondolt leépítési terv nélkül teszik lapátra a Malév Ground Handling Zrt. tapasztalt dolgozóit, a helyükre pedig visszadátumozott szerződésekkel olyan dolgozókat vesznek fel, akik korábban kölcsönzött státuszban voltak. Ezzel értelmetlenül szórják a milliókat végkielégítésekre is – állítja a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet.
Lisztes Krisztián Magyarország egyik legmeghatározóbb labdarúgó egyénisége. Ki ne emlékezne arra, hogy már igen fiatalon magára húzhatta nemzeti mezét, vagy arra mikor magyar játékosként a Fradi színeiben elsőként lőtt gólt BL meccsen. 28 évesen ért fel karrierje csúcsára, a Werder Bremen labdarúgójakén akkor kupagyőzelemnek és bajnoki aranyéremnek örülhetett. Sajnos utóbbit már beárnyékolta súlyos sérülése, mely évekig rányomta bélyegét további szereplésére.
Egy év alatt négy dolgozó szenvedett áramütést a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér területén. A Malév GH Zrt. menedzsmentjének mégis az a legnagyobb gondja – a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet vezetői szerint –, hogy emiatt az érdekvédők feljelentést tettek. Az egyik balesetet szenvedett dolgozó a cég belső viszonyaira hivatkozva visszavonta a hvg.hu-nak névvel vállalt nyilatkozatát.
Berényi János, a Malév igazgatóságának elnöke a munkavállalókhoz eljuttatott állásfoglalásában felelőtlennek nevezte a sztrájkkal fenyegető szakszervezetet, és azt írta: a Malév sírját ássa az, aki a jelenlegi kritikus helyzetben sztrájkban gondolkodik. A szakszervezet visszautasítja az elnök megállapításait.
Az Alkotmányvédelmi Hivatalhoz és a Repülőtéri Rendőr-igazgatósághoz fordult a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet a Budapest Airport biztonsági területén tapasztalt visszásságok miatt.
A klímavédelem leggyorsabb és legolcsóbb módja az energiafelhasználás ésszerűsítése, másként az energiahatékonyság javítása, hiszen azt az energiát, amit nem fogyasztunk el, nem is kell megtermelni. A légkörbe jutó, úgynevezett üvegházhatású gázok kibocsátásáért meghatározó részben a fosszilis energiahordozók átalakítására alkalmazott folyamatok felelősek, ezért ezen energiahordozók felhasználási mennyiségének csökkentése számottevően javíthatja a globális felmelegedés elleni küzdelem eredményességét.
A földi kiszolgálást végző Malév GH által bejelentett bércsökkentés ellen demonstrált a ferihegyi gyorsforgalmi úton csütörtökön a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ).
A szakszervezet szerint pattanásig feszült a helyzet a ferihegyi földi kiszolgálást végző Malév Ground Handling Zrt.-nél a tervezett bércsökkentés miatt. Limburger Lóránt, a cég vezérigazgatója szerint a társaság a túlélésért küzd, így elkerülhetetlen az összes alkalmazott bérének csökkentése, és a helyzetet a munkavállalók többsége megérti.
Autós tüntetést tartanak kedden a repülőtéri dolgozók a Liszt Ferenc Repülőtér bezárásra ítélt I. terminálja előtti főútvonal-szakaszon.
A Malév Ground Handlingnél (GH), a Malév földi kiszolgáló cégénél folyó csoportos létszámleépítés ésszerűségét vitatja a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ), a cég szerint azonban az a hatékony működés érdekében történik, a törvényi előírások betartásával.
A Blikk a Malév-dolgozók utolsó napjáról ír. A lapnak nyilatkozó munkatársak szerint nem kapják meg utolsó fizetésüket, belépőkártyáik pedig szerda éjfélig voltak érvényesek.
Nem csak az utasok, a Malév és a többi repülőtéri cég munkavállalói sem tudják, mi lesz a sorsuk. A Maplész (Magyar Polgári Légiszállítási Szövetség) szerint szociális válság fenyeget, egy kisvárosnyi ember veszítheti el a megélhetését a tél közepén. Szerintük az államnak kell közbelépnie, hogy ez ne történjen meg, és hogy a tervezett új légitársaság is zökkenőmentesen tudjon majd elindulni.
A Malév Ground Handling (GH) Zrt. menedzsmentje jelenleg nem írhat alá új kollektív szerződést, de a szerződés megszületéséig is biztosítja a dolgozóknak meglévő juttatásaikat - közölte a társaság szerdán a tárgyalások első fordulója után.
Sztrájkot helyezett kilátásba a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet, ha nem tudnak megállapodni a Malév Ground Handling, vagyis a földi kiszolgálás vezetőségével az év végén lejáró kollektív szerződés tartós meghosszabbításáról - közölték hétfőn.