Mészáros Lőrinc autópálya-kezelője 8 milliárdért adott munkát Mészáros Lőrinc cégének
Az nem derült ki, hogy mennyire kiélezett pályáztatás előzte meg a megbízást.
Az nem derült ki, hogy mennyire kiélezett pályáztatás előzte meg a megbízást.
Még az idén megkezdődhetnek a tervezett építési területen fekvő telkekre vonatkozó állami kisajátítások.
A sokadik hasonló társaság vesz részt az 1200 kilométernyi autópálya fenntartásában.
Kialakítanak egy plusz sávot.
Lázár egyelőre újabb hivatalt adott azoknak, akik már eddig is gazdagodtak a kormánnyal való együttműködésen, miközben a gyanús közbeszerzéseket nem a NER-esek körében vizsgálná.
Szélesebb és enyhébb lejtésű lesz, mint a meglévő híd, amelyet az autópálya-koncessziós cég szerint mindenképpen el kell majd bontani az autópálya felújításakor.
Lázár János miniszter olyan beruházásokat is kvázi bejelent, amelyek évek óta tervezettek, benne vannak a sztrádakoncessziós szerződésben. Ezzel együtt a kormány sok új projektre készül – miközben az eredeti érv a 35 éves koncessziós struktúra mellett az volt, hogy az államnak nincs pénze a szükséges beruházásokra. A koncessziós társaság szerint mindig folyamatosan dolgoznak az épp zajló felújításokon, az ütemezéseket az állam hagyja jóvá, ha valamivel megcsúsznak, pénztől esnek el.
Bár 2026-ban már kevesebbet kell majd költeni a sztrádakoncessziókra, de jövőre kezdődnek a vállalt bővítések az M1-es háromsávúsításával.
A nyolcvan kilométeres autópálya-bővítés jövő ősszel kezdődik, és négy évig fog tartani.
A kisteherautó egyik utasa hátulról tarkón vágta az előttük haladó személyautó sofőrjét.
A lap kalkulációja szerint a 35 éves koncessziós időszak alatt jöhet össze ennyi nyereség az MKIF Zrt.-nek.
A balesetet az okozta, hogy sokan nem tartották a követési távolságot.
Nem ez volt az egyetlen életveszélyes mutatvány az elmúlt időszakban.
Több ponton a koncesszor érdekeinek megfelelően módosították az autópálya-koncessziót. Az állam annyit nyer, hogy idén és jövőre spórolhat némi pénzt.
Korábban a kormány azzal érvelt az autópályák 35 éves koncesszióba adása mellett, hogy szinte minden kockázat a koncesszorra hárul. Egy fű alatt, kétes indokkal végrehajtott szerződésmódosítás épp a kockázatokat hárítja el a Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségében álló koncessziós társaság feje fölül. Egyes munkák nem teljesítése nem jár a teljes szerződés elbukásával. Mentesítő körülmény, ha csak drágán lehet finanszírozást szerezni. És jöhetnek a koncesszióba a magyar biztosítók – Mészáros Lőrincnek épp van biztosítója. Is.
A munkálatok várhatóan november közepéig tartanak majd.
A pályagondozáshoz és -építéshez kell a tőkeemelés, de a sokszorosát kapják majd az államtól 35 éven át.
A korábbi csúcsoligarcha volt partnerei Mészáros Lőrinc és Szíjj László üzletfelei mellett dolgozhatnak.