Saját zsebből fizeti a főváros a 3-as metró kivitelezésért kért extra milliárdok egy részét
A Swietelsky nem állt le a munkával, de nem is mondott le a teljes igénye érvényesítésről, így több milliárdos per szakadhat a BKV nyakába.
A Swietelsky nem állt le a munkával, de nem is mondott le a teljes igénye érvényesítésről, így több milliárdos per szakadhat a BKV nyakába.
Csak a tartalékkerettel együtt kerül 91 milliárdba a 3-as metró középső állomásainak felújítása, az alapár majdnem 5 milliárd forinttal kevesebb.
Mintegy 150 milliárdból épül a Rákos–Hatvan-vasútvonal, és bár elsőre úgy tűnhetett, ebből kimarad Mészáros Lőrinc és a NER, kicsit mélyebbre ásva már megtaláljuk a felcsúti dollármilliárdost és társait.
Bár szavakban a kormányzat hitet tesz a hazai kkv-k támogatása mellett, az uniós támogatásból finanszírozott közbeszerzések 39 százalékát nem magyar cégek nyerik el.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. két régiót érintő útfelújítási közbeszerzésein összesen 5 milliárd forintos megbízásokat nyertek el a sikercégek.
A város az infrastruktúra fejlesztésére írt ki jelentős összegű közbeszerzést, ismert nevek viszik az üzletet.
Fákat vágtak ki, majd a helyükön betont őröltek, kevertek, illetve rengeteg bontási hulladékot tároltak a vasútfelújítás idején. A parkot és környékét azóta sem hozták rendbe. A polgármester közölte, hogy szerinte a Népszava újságírója nem tudni pártatlan cikket írni az ügyről, így nem válaszolt a kérdéseire.
A 60-80 éves nyárfaligetet konkrétan azért irtották ki, hogy helyet csináljanak az építkezés során felmerült törmeléknek. A többtonnás munkagépek a környező utcákat sem kímélték.
A Miniszterelnökség szerint a sok látogató miatt esik szét az épületkomplexum.
A milliárdos építkezések többnyire elszálló költségeit szinte minden esetben kizárólag állami forrásból fedezik.
Az uniós pályázatra írt hatástanulmányban éves szinten számoltak tízezer utassal, ami viszont azt jelenti, hogy alapból veszteségesnek tervezték a beruházást. Sok minden egyébként meg sem valósult a beígért dolgokból.
A Világgazdaság úgy tudja, az eddig a Közgéphez tartozó vasúti céget az osztrák Swietelsky és Mészáros Lőrinc szerezték meg.
Több mint ötmilliárd forinttal többért vállalták a kivitelezést, egy nem nyilvános kormányhatározat pótolta a különbséget.
A munkálatok során teljesen átépítik a 6,4 kilométer hosszú pályát a hozzá tartozó felsővezetékkel, biztosítóberendezéssel, valamint útátjárókkal együtt, építenek egy új Tisza-hidat, öt ártéri hidat felújítanak, és korszerűsítik a Zagyva-hidat. A kivitelezést a Közgép, a STRABAG és a Swietelsky alkotta Tisza-2013 Konzorcium végzi.
Az autópálya drágább lett, de még mindig Strabag. Viszont nincs hová akasztani, mert az új emlékmű lényege, hogy nem fáradnak vele.
A Közgép és a Colas is nyert az M4-es autópálya építésén, a kormány kedvenc építőipari vállalata az Abony–Fegyvernek szakaszon dolgozhat.
Három megállapodást hagyhat jóvá a Fővárosi Közgyűlés szerdán zárt ülésen.
Jövő év március végére készül el a Várbazár rekonstrukciója, a felújításról szóló megállapodásokat ma írta alá a csaknem 9 milliárd forintos ajánlattal tendergyőztes Switelsky-WHB konzorcium – írja az Index. A rekonstrukcióhoz tartozó közlekedésfejlesztési munkálatokat szűk egy évvel később fejezik be.
Aláírta a BKV és a Swietelsky vezetője a 4-es metró építésével kapcsolatos többletkövetelésekről szóló megállapodást. Tarlós István főpolgármester úgy látja, hogy a 4-es metró története egyre egyszerűbb lesz.
Egy Hagyó Miklós volt szocialista főpolgármester-helyettes által kinevezett közvetítő kétmilliárdos kenőpénzt kért a 4-es metró belső beépítését elnyerő Swietelsky Építő Kft.-től - írja az Index.