A Tesco számára az volna a legjobb döntés, ha megválna néhány külföldi, köztük magyarországi érdekeltségétől, és erőit a hazai, brit piaci pozíciói megtartására, növelésére fordítaná, legalábbis így látják a Morgan Stanley elemzői.
Megtörtént, amit a külföldi előzmények alapján már a Tesco Mobile két évvel ezelőtti hazai indulásakor valószínűsíteni lehetett: összekötötte vásárlás- és telefonálásösztönző programjait a Tesco.
Online árverésre bocsátja a Tesco működésből kivont, használt, de jó állapotú berendezéseit. Az árverésre kerülő tárgyak nagy része jó állapotú, az üzletlánc fejlesztési terveinek megfelelően értékesítik azokat. Összesen 139 tétel kerül kalapács alá, köztük eladópultok, vitrinek, bálázógépek, informatikai berendezések és a saját pékségekben használt eszközök.
A szakszervezet szerint már a kormánnyal történt stratégiai megállapodás aláírásának időszakában is ellentétes volt a lánc hazai üzletpolitikája azzal, amit az egyezségben vállalt.
Vizsgálatot indított a Tesco és felfüggesztette több vezetőjének munkáját is, miután kiderült, a cég 250 millió fonttal túlbecsülte az első félévre várható eredményét. Az újabb nyereségfigyelmeztetés miatt több mint 11 százalékot zuhant a Tesco-részvények ára.
Másfél évtized után megújul a Tesco első áras sajátmárkás termékválasztéka, a Tesco Value. A termékcsalád minden tagja teljes körű felülvizsgálaton esett át, melynek során nemcsak a termékek csomagolása, kiszerelése újult meg, de minőségi szempontból is átfogó ellenőrzésre került sor. Az új választékot a vásárlók is tesztelték és véleményezték, így az ő jóváhagyásukkal került a polcokra a több mint 300 Tesco Value termék. Ha mégsem tetszik, vissza lehet vinni és a visszaadják a vételárat.
Nevet vált a Tesco egyik legnépszerűbb márkája, illetve bevezették azt a szolgáltatást, hogy amennyiben nem tetszett valamelyik saját márkás termék, vissza lehet kérni annak vételárát.
Egy olyan védjeggyel is segítené az állam a hazai termékek térnyerését, amelyet a kiskereskedelmi láncok saját márkás magyar élelmiszerei is elnyerhetnek – írta a Napi Gazdaság. Most a Tesco által forgalmazott saját márkás termékek kaptak ilyen védjegyet.
Tovább bővült a Magyar Posta Zrt. csomagautomatáinak száma, július végén 9 új automatát állítottak üzembe a Tesco üzleteinél, így már országszerte 35 működik - közölte a társaság csütörtökön.
A nagy-britanniai székhelyű Tesco áruházlánc bejelentette, hogy lemond Philip Clarke vezérigazgató, miután a vállalat arra figyelmeztette befektetőit: 2014 első félévében kisebb nyereségük lesz a vártnál.
Ha írtunk volna listát arról, hogy milyen mondatok megjelenésére nem számítunk telefonunk képernyőjén, akkor a "Helyezz ki egy szárazáru pultot!" biztosan rajta lett volna. Az Én kicsi Tescóm alkalmazásban saját áruházat indíthatunk és üzemeltethetünk – az árukészlet megrendelésétől kezdve, a polcok elhelyezésén át, egészen az áruház feldíszítéséig –, mégpedig elég valósághű módon. Sokféle mobilos alkalmazásra számíthattunk a Tescótól, de egy ilyen szintű játékra nem.
A Tesco mobilapplikációjának előnyeit bemutató kampányt indított a Tesco. A mobilos alkalmazás segítségével a hirdetés szerint hihetetlenül könnyen és egyszerűen tudunk vásárolni.
Komoly bevásárlást hajtott végre a hvg.hu. Lisztet, cukrot, étolajat, tejet vettünk magyarországi áruházakban. Arra voltunk kíváncsiak, fél évvel az áfabotrány kirobbanása után miért is lehet bizonyos termékekhez rendkívül kedvező áron hozzájutni. Több áruházláncnál is találtunk olyan szuperolcsó, külföldről behozott termékeket, melyekhez drágábban tudnánk hozzájutni, ha a származási országukban vásárolnánk meg. Kértünk egy árajánlatot is egy magyarországi fiktív kereskedőcég nevében, ám az áfával terhelt itthoni bolti ár csak nem akart kijönni. Szlovák céghez fordultunk, szerb étolajat rendeltünk, amit lehet, hogy mégis nálunk gyártanak, osztrák címről jött válasz tört angolsággal és magyar aláírással.
Az eddiginél jóval olcsóbban szállít házhoz a Tesco: június közepétől augusztus végéig nyári akciójuk keretében a napszaktól függően csak 300-600 forint a szolgáltatás díja.
Változatlanul a Tesco a legnagyobb forgalmú kereskedelmi lánc Magyarországon bruttó 704,7 milliárd forintos forgalommal, mögötte már a Coop áll, miután 20 milliárd forintos pluszt tudott felmutatni a 2012-es forgalmához képest, és ezzel megelőzte a CBA-t - állapítható meg a Trade magazin 2013-as kereskedelmi toplistájából.