Kimerülten járnak dolgozni a buszsofőrök a túlórák miatt
Az ATV-nek szakszervezeti vezetők azt mondták, a létszámhiány miatt szinte napról napra változik a buszsofőrök beosztása, akik ezért kimerültek, és sokan el is hagyják a pályát.
Az ATV-nek szakszervezeti vezetők azt mondták, a létszámhiány miatt szinte napról napra változik a buszsofőrök beosztása, akik ezért kimerültek, és sokan el is hagyják a pályát.
Az utas tízezressel próbált fizetni, amiből a sofőr nem tudott visszaadni. Azt meg nem várta meg, hogy előkeresse az aprót.
Az Örs vezér terénél tört ripityára az üveg, a busz továbbment Monorra.
A hét első feléig kapott haladékot a cég adósságai megtérítésére, ha ezt nem teszi meg, értékesíthetik a birtokukban álló vagyontárgyakat. A cég birtokában több félkész csuklós busz is állhat, az Ikarus Egyedi az MKB Banknak és a beszállítóknak is tartozik.
Tovább élteti az állam a becsődölt autóbuszgyártót, amelytől a hoppon maradt Volánbusz és BKV is kártérítést vár.
Az Ikarus Egyedi Kft. 150 buszt kellett volna, hogy leszállítson áprilisig a Volánbusznak, 30-at a BKV-nak, azonban a határidőig összesen öt járművet adott át. Az anyagi gondokkal küzdő cég nemrég leépítésekbe kezdett, de a kormány ismét kedvezett nekik és stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté minősítette a gyárat, hogy elkerülhessék a csődöt.
Egyre több jel utal arra, hogy csődközelben van az Ikarus Egyedi buszgyár, annak ellenére, hogy több szolgáltató is rendelt tőle buszt. Úgy tűnik, ezekre hiába is várnak, mivel egy volt dolgozó arról számol be: a cég leépítésbe kezdett.
Lassan két év telt el azóta, hogy évi 1000-1200 busz gyártását ígérte a kormány, ennek nagyjából harmadát sikerült teljesíteni. Jó busziparhoz persze innovatív és potens gyártók is kellenének, a hazai szereplők azonban még mindig az Ikarus feltámasztásával vannak elfoglalva.
A BKV azt mondja: a le nem szállított járműveknél "a szerződésnek megfelelően fog eljárni a kötbérezéssel".
A MÁV, a Volán és a BKK fölött álló integrált regionális közlekedésszervezőt kellene létrehozni Budapesten és környékén, máshogy már nem megoldhatók a főváros közlekedési gondjai – egyebek mellett erről beszélt Vitézy Dávid, a BKK első vezérigazgatója a Rajk László Szakkollégium által szervezett előadáson kedden.
A busz üvegei közé befolyt a víz, és úgy tűnik, ez csak az utasnak tűnik fel.
Ráadásul különböző problémák miatt egyelőre ezeket sem engedi forgalomba állni a BKV üzemeltetési vezetője.
A jelek szerint valami nem stimmel a metrópótlásra szánt új magyar buszokkal, mert az első két példányt bemutatták ugyan, de végül mégsem vették át, mert a műszaki tartalmukkal kapcsolatban kifogások vannak.
Nincs akadálya a nyomozásnak közérdekű adattal való visszaélés miatt – így döntött az ügyészség a 24.hu információi szerint, és ezzel talán megismerhetjük a Mészáros Lőrinc családi érdekeltségébe tartozó Vivienvíz Kft. üzleteit is a Volánbusszal.
Eddig is furcsa fordulatokat vett a BKV igényei szerint, de a Volánbusznak gyártott, a metrópótlásra el nem készülő, cserébe egyre drágább buszok története. Az Ikarus Egyedi név alatt futó buszok már nem is magyarok, hiszen egy cseh többségi tulajdonú cég gyártja le, zömüket Szerbiában.
Egy péntek délelőtt körülbelül húsz utas várta a szegedi buszpályaudvaron, hogy felszállhasson Budapest felől érkező szabadkai buszra. A hangosbemondóból is elhangzott, hogy indul a járat, de kiderült, mégsem. Változott a menetrend, Szegeden erről azonban állítólag nem tudtak.
Több ezren osztották meg a Facebookon egy nő történetét akinek színes bőrű férjét és gyermekeit nem engedték felszállni egy távolsági buszra. A tiltás után kisebb hisztéria alakult ki, a család pedig a járat helyett a rendőrségen találta magát. Utánamentünk az ügynek, és a végén egy fontos, de - úgy tűnik - kevésbé ismert szabályozást találtunk.
Ez után az igen különleges esküvői autó után vélhetően minden járókelő és autós azonnal megfordult.
A hosszú buszvonalakon a sofőrök órákon át nem hagyhatják el a járművet, mert azokkal esetenként tűző napon kénytelenek várakozni. Ez nem csak törvénytelen, hanem veszélyes is, mert a napon kitikkadt sofőröknek ez után több ezer utasért kellene felelősséget vállalnia - érvelt a szakszervezet.
A nyár legforróbb napjaiban sok buszban még mindig nem megoldott a légkondicionálás, ami a sofőrök és az utasok egészségét is veszélyeztetheti. A szakszervezetnek lenne megoldása a problémára, a BKK szerint pedig folyamatosan javul a helyzet.