Jelentősen nőhet az elektromos autók hatótávolsága, itt az új szuperakkumulátor
Számos területen hozhat előrelépést az e-autózás területén a Panasonic új, 4680-as akkumulátora, mely a gyártó szerint már a tömeggyártásra is készen áll.
Számos területen hozhat előrelépést az e-autózás területén a Panasonic új, 4680-as akkumulátora, mely a gyártó szerint már a tömeggyártásra is készen áll.
A plugin hibrid hajtásláncú BMW M5 akkumulátorát az eddigieknél 1 órával rövidebb idő alatt fel lehet tölteni.
A Ford Explorerből az eddigieknél gyengébb és szerényebb kapacitású új változatok is elérhetővé válnak.
A soros plugin hibrid hajtásláncú újdonság elektromos hatótávja 240 kilométer magasságában alakul.
Nem az első eset, hogy csillagászati áron lehetne a gyártói ajánlás szerint javítani egy idősebb elektromos autót.
Az iPhone 15-család tagjaihoz képest minden új iPhone akkumulátora nagyobb lett, a legnagyobb változást az iPhone 16 Pro mondhatja el magáról.
Az Apple 25 százalékkal drágábban cseréli ki az akkumulátort az iPhone 16 Pro és az iPhone 16 Pro Max készülékekben, mint az iPhone 16 és az iPhone 16 Plus esetében. Az iPhone 15-öknél nincs ilyen különbség.
Idén júliusban az ipari termelés volumene 1,3, munkanaphatástól megtisztítva 6,4 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól – adta hírül második becslését a KSH.
A tervek arról szólnak, hogy két év múlva már utcai autókban is megjelenjen a technológia.
Kulturális együttműködéssel magyarázza a debreceni városvezetés, hogy kínai akkuipari központokkal lép testvérvárosi kapcsolatra.
A Stellantis konszern német márkája ezúttal egy üzemanyagcellás hidrogénes új modellel rukkolt elő.
A francia konyakgyártók fellélegezhetnek, Peking egyelőre nem vet ki dömpingellenes szankciókat az uniós borpárlatokra, ahhoz viszont ez kevés, hogy Kína elkerülje az elektromos autóira kivetett uniós vámokat. Peking eddig az uniós országok egymásnak ugrasztásával próbálkozott, ám mivel ez mostanáig nem jött be, nagyobb csapást készíthet elő.
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter folytatja kínai roadshow-ját.
Pekingben tárgyalt egy sor akkumulátor-újrahasznosító céggel a nemzetgazdasági miniszter, “megismerésük és lehetséges magyarországi befektetéseik megvizsgálása céljából”. Vagyis arról igyekezett őket meggyőzni, hogy telepítsenek üzemeket Magyarországra, “lehetőséget teremtve a használt akkumulátorok nagy mennyiségű újrahasznosítására”. Az újrahasznosítás egyébként uniós kötelezettség.
Remek példa egy ipari szükséglet fenntartható módon történő kielégítésére, amikor a fizikai bányák helyett inkább a mezőgazdaságnál keresik a megoldást. Van, ahol növényekből nyerik ki az elektromos autókhoz, pontosabban az akkumulátoraikhoz szükséges nikkel egy részét.
A svájci Stadler RS Zero néven mutatta be azt az új vonatot, amit a dízelüzemű vasúti szerelvények leváltására készített el.
A megújuló energiák környezetbarát eltárolását segítheti a kínai kutatók által fejlesztett, az eddigieknél jobb és olcsóbb folyadékalapú akkumulátor.
Az Edinburgh-i Egyetem kutatói egy olyan módszert dolgoztak ki, melyben a mikrobáké a főszerep az akkumulátorokban található értékes anyagok kinyerésében.
Kicsi a bors, de erős: bár csak 0,002 milliméter vastag egy újonnan fejlesztett telep, mégis képes 1 volt feszültség leadására. Ez pedig számos területen hozhat áttörést, de azért még csiszolni kell rajta.