Rendkívüli béremelés lesz az autóiparban az infláció miatt
A munkaerőhiány miatt a cégek maguktól kínálnak több pénzt a dolgozóknak.
A munkaerőhiány miatt a cégek maguktól kínálnak több pénzt a dolgozóknak.
Vannak helyek Európában, ahol nem feltétlenül járna gazdasági zsugorodással az orosz-ukrán háború elhúzódása, de Magyarország nagyon nem ilyen. Nemcsak az orosz energiától függünk túlzottan, de szorosan össze vagyunk gyógyulva a német gazdasággal is, amely még a koronavírust sem tudta kiheverni, és extra borúlátóan tekint a jövőbe.
A vártnál is jobban teljesít az üzletág.
A német vállalatcsoportnak mindig is fontos helyszíne volt Spanyolország, első sorban a Seat márka révén, ahol most hatalmas beruházásokat tervez.
Az értékesítési listák elejét a Tesla két újabb modellje uralja.
A rendszer benne van a kocsiban, de csak akkor működik, ha előfizetünk rá.
Európa legjobban fizetett autóipari vezetője lehet Carlos Tavares, ha a befektetők tiltakozása ellenére elfogadják a fizetési csomagját.
Éves alapon jelentősen, ám az előző negyedévhez képest alig nőttek a Tesla eladásai, ráadásul az elemzők is többet vártak. A Tesla nemrég árat i emelt.
A vállalat januárig visszamenőleg már a megemelt összeget fizeti.
A Kínából gyakran Ukrajnán keresztül érkeznek az alkatrészek, vannak ukrán beszállító cégek is, így nem kizárt, hogy az orosz–ukrán háború miatt ellátási gondok nehezíthetik az iparág életét.
Mindössze 54 példányban készítenék el, mert ennyiszer nyert a névadó versenyló a briteknél.
A Stellantis vezetője szerint vagy a vevőket veszítik el, vagy veszteségesek lesznek, ha nem oldják meg a problémát.
Számos márkának van oroszországi gyára, amelyek közül kiemelkedik a Renault, a Stellantis és a Volkswagen. A jelenlegi helyzet ezt a három autóipari gyártót érinti a leginkább.
Kreatív módon próbálják ösztönözni a távozást.
Jól látszik, hogy elszálltak az árak az új autók piacán.
Az üzem 2024 decemberében kezdi meg a termelést, és a felügyelet szerint éves gyártási kapacitása 150 ezer autó lesz.
Az Alfa Romeo Tonaléban elsőként fogják az autóiparban használni a blokklánc technológiát.
A jól ismert tatárföldi teherautómárka hosszabb távon gyártást is hozna Magyarországra.
Nyugat-Európa, amely korábban dízelpárti volt, átnyergelt a villanyhajtással ellátott autókra.
Nem tűnik túl távoli jövőnek az, hogy önvezető autók uralják az utakat, de addig is a gyártóknak még több komoly akadályt kell leküzdeniük a programozás és a biztonság terén, illetve gondoskodniuk kell arról is, hogy a különböző rendszerek gond nélkül képesek legyenek együttműködni egymással. A SUSE szoftvercég szakértői szerint a nyílt forráskódú szoftverek ezen a téren is nagy löketet adhatnak az innovációnak.