Egy elektromos autó gyártása akár másfélszer drágább egy hagyományosénál
A Stellantis vezetője szerint vagy a vevőket veszítik el, vagy veszteségesek lesznek, ha nem oldják meg a problémát.
A Stellantis vezetője szerint vagy a vevőket veszítik el, vagy veszteségesek lesznek, ha nem oldják meg a problémát.
Számos márkának van oroszországi gyára, amelyek közül kiemelkedik a Renault, a Stellantis és a Volkswagen. A jelenlegi helyzet ezt a három autóipari gyártót érinti a leginkább.
Kreatív módon próbálják ösztönözni a távozást.
Az Alfa Romeo Tonaléban elsőként fogják az autóiparban használni a blokklánc technológiát.
A jól ismert tatárföldi teherautómárka hosszabb távon gyártást is hozna Magyarországra.
Nyugat-Európa, amely korábban dízelpárti volt, átnyergelt a villanyhajtással ellátott autókra.
Nem tűnik túl távoli jövőnek az, hogy önvezető autók uralják az utakat, de addig is a gyártóknak még több komoly akadályt kell leküzdeniük a programozás és a biztonság terén, illetve gondoskodniuk kell arról is, hogy a különböző rendszerek gond nélkül képesek legyenek együttműködni egymással. A SUSE szoftvercég szakértői szerint a nyílt forráskódú szoftverek ezen a téren is nagy löketet adhatnak az innovációnak.
A Volkswagen konszern VW márkájának eladásai az alkatrész-ellátási nehézségek miatt csökkentek tavaly az előző, a koronavírus-válsággal egyébként is gyengített évhez képest.
A fenntartható gazdaság felé mozdulna el a japán márka.
Több mint két hétre teljesen leállnak.
Minden nagy autóipari gyártó megpróbál mihamarabb szoftveripari vállalattá is avanzsálni, hogy ledolgozza kisebb-nagyobb hátrányát ezen a területen.
Hihetetlenül komplex problémákkal szembesül az autóipar a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke szerint. Gablini Gábor úgy látja, javulás helyett egyre több a probléma, ez pedig Európában és Magyarországon is ideiglenes gyárleállításokat eredményezhet. Az elmúlt 25-30 évben ilyen nem volt, a rendeléstől számítva akár 8-16 hónapot is várni kell egy autó beérkezésére.
Alkatrészhiányra és az ágazat átalakulására hivatkozik a Continental makói üzemének vezetője.
Jól látszik, hogy elszálltak az árak az új autók piacán.
Az üzem 2024 decemberében kezdi meg a termelést, és a felügyelet szerint éves gyártási kapacitása 150 ezer autó lesz.
A tökéletes autó kiválasztása sokszor hosszas kutatás eredménye, miközben gyakran végül érzelmi alapon döntünk. Mennyire váltják be a hozzájuk fűzött reményeket az új autók?
Az ígérik alig több mint tíz év alatt teljesen klímasemleges vállalattá válnak.
Több a rendelés, nem kell embereket elbocsátani. Legalábbis előre láthatóan az év első felében, hogy azt követően mi lesz, az még kiderül.
Az európai autóipar lassú a hátrány ledolgozásában.
A mikrochipek globális hiánya megbénítja a termelést az egész iparágban, az amerikai gyártó például olyan extrákat kénytelen kihagyni az autóiból, mint az ülés- vagy a kormányfűtés.