Megöli-e a német autóipart, ha a világ áttér az elektromos járművekre?
A németek lemaradtak, de kérdés, hogy a Nokia sorsára jutnak, vagy be tudják hozni a lemaradást.
A németek lemaradtak, de kérdés, hogy a Nokia sorsára jutnak, vagy be tudják hozni a lemaradást.
Elektromos haszonjárműveket gyártanának Európában.
Leginkább a Ladákat gyártó AvtoVaz autóit vitték az orosz piacon, a második a Kia lett.
Piaci átalakulásra van szüksége az autóiparnak a túléléshez.
Egyszerre küzdene megkettőzött erővel a klímaváltozás ellen, és támogatná az ennek levét ivó autóipart az Európai Unió. A mérgező gázok hamarabb mennek, a munkahelyek viszont maradnak, ha sikeresen teljesülnek az új célok.
Egy-egy mai autóban akár öt kilométernyi kábelezés fut, ami az ülésfűtéstől, az elektromos ablakemelőkig mindent összeköt. Az ukrajnai válság ezeknek a termékeknek a gyártásában is komoly változásokat generálhat.
A munkaerőhiány miatt a cégek maguktól kínálnak több pénzt a dolgozóknak.
Vannak helyek Európában, ahol nem feltétlenül járna gazdasági zsugorodással az orosz-ukrán háború elhúzódása, de Magyarország nagyon nem ilyen. Nemcsak az orosz energiától függünk túlzottan, de szorosan össze vagyunk gyógyulva a német gazdasággal is, amely még a koronavírust sem tudta kiheverni, és extra borúlátóan tekint a jövőbe.
Az értékesítési listák elejét a Tesla két újabb modellje uralja.
Európa legjobban fizetett autóipari vezetője lehet Carlos Tavares, ha a befektetők tiltakozása ellenére elfogadják a fizetési csomagját.
A vállalat januárig visszamenőleg már a megemelt összeget fizeti.
Mindössze 54 példányban készítenék el, mert ennyiszer nyert a névadó versenyló a briteknél.
A Fiat például összesen egy darab autót adott el szeptemberben.
Izera néven gyártottak volna megfizethető áru villanyautókat, de a projekt lényegében sehol sem tart.
Tíz hónapja folyamatosan csökken a regisztrációk száma Európában.
A vártnál is jobban teljesít az üzletág.
A német vállalatcsoportnak mindig is fontos helyszíne volt Spanyolország, első sorban a Seat márka révén, ahol most hatalmas beruházásokat tervez.
A rendszer benne van a kocsiban, de csak akkor működik, ha előfizetünk rá.
Éves alapon jelentősen, ám az előző negyedévhez képest alig nőttek a Tesla eladásai, ráadásul az elemzők is többet vártak. A Tesla nemrég árat i emelt.
A Kínából gyakran Ukrajnán keresztül érkeznek az alkatrészek, vannak ukrán beszállító cégek is, így nem kizárt, hogy az orosz–ukrán háború miatt ellátási gondok nehezíthetik az iparág életét.