Még 10 százalékot drágulhatnak az autók a német ipari árak miatt
Jelentősen drágulhatnak a német ipar termékei, az autógyártók akár tíz százalékkal emelhetik áraikat a Handelsblatt című német üzleti lap összeállítása szerint.
Jelentősen drágulhatnak a német ipar termékei, az autógyártók akár tíz százalékkal emelhetik áraikat a Handelsblatt című német üzleti lap összeállítása szerint.
Néhány éven belül az elektromos autók azonos árban lesznek hagyományos társaikkal. Most az EU piaca a legnagyobb, de Kínában szinte mindenki e-járművet akar gyártani.
A McKinsey friss kutatása szerint az autóipar nyereségessége folyamatosan csökken, a jelenlegi előrejelzések 3 százalék alatti várható haszonkulcsot vetítenek elő. A piaci dinamikát figyelembe véve számos autóipari vállalat fontolgatja egy olyan szervezett ökoszisztéma kialakítását, amely segít reagálni a csökkenő pénzügyi teljesítményre és egyúttal fokozni képes az együttműködést az ipar és a fogyasztói társadalom szereplői között.
Nagy átalakulások következnek az autóiparban, a magyar kormány pedig már most több mint százmilliárd forintot tett bele abba, hogy akkumulátorgyárakat idecsábítson. De sok még a buktató ahhoz, hogy átálljunk az e-autók használatára.
Hivatalosan is bejelentették, mikor ér véget a hagyományos motorok korszaka az olasz és francia autómárkáknál.
A Covid-időszakban sok szó esett az oxigénről mint a koronavírusos betegek légzéstámogatásához nélkülözhetetlen gázról, újabban pedig a hidrogénről mint a jövő új, nagy lehetőségeket rejtő energiahordozójáról. De mi a helyzet a nitrogénnel? Miért ez a legnagyobb mennyiségben felhasznált gáz az iparban? Mi áll a megnövekedett felhasználás hátterében, és egyáltalán honnan nyerjük ki a nitrogént?
Hetente mintegy ötezer személygépkocsit nem tudnak befejezni.
Ráadásul a vásárlók kapnak ötven dollár kedvezményt is.
A világ egyik legjelentősebb elektronikai bérgyártója szerint 2022 közepén-végén szűnhet meg az alkatrészhiány, de van, aki szerint még két év múlva sem lesz jobb a helyzet.
A következő hónapokban mind megtanulhatjuk, mennyire fontos statisztikai fogalom a bázishatás.
A beszámoló alapján a 41,55 millió eurós adózás előtti eredmény kevesebb mint 6 százalékát kellett csak leadóznia a cégnek. A többi mehet a német anyavállalathoz.
A világ negyedik legnagyobb autóipari konglomerátuma, a Stellantis-csoport vezetője jelezte, hogy a félvezetőválság átrendezheti az egész iparágat.
A félvezetők hiánya miatt jó néhány gyárban vissza kellett fogni a termelést.
Mindezt ráadásul csak a tizenöt legfontosabb uniós piacon, amelyben mi benne sem vagyunk.
A japánok követik a francia konszerntárs példáját és eladták a német cégben lévő részvényeiket.
Hivatalosan 12 százalékkal csökkent egy év alatt az autók CO2-kibocsátása Európában.
Úgy tűnik, az elektromos autók ígéretével most mindent el lehet még adni a befektetőknek.
Egyre több jel utal arra, hogy az eddig elsősorban számítógépekben és telefonokban utazó Apple belátható időn belül megjelenik a járművek piacán is. Egyelőre csak annyi tűnik biztosnak, hogy az Apple Car önvezető lesz, s hogy rengeteg újdonsággal lepi meg az autósokat.
Szponzorációval igyekeznek alakítani az imidzsüket, a legnagyobb arányban futballcsapatokat támogatnak.
Szenved a turisztika, a vendéglátás, a kisebb autóipari cégek és a logisztika is, de melyik szektort nevezhetjük a válság legnagyobb vesztesének? Ezt számszerűsítettük az alapján, hányan vesztették el az állásukat, és miként változott a megmaradók fizetése. Az is látszik a számokon: a fiatal, képzetlen dolgozók leépítésével próbált a legtöbb cég spórolni, a kormány munkahelyvédelmi támogatásai pedig legfeljebb tűzoltásra jók.