Az autógyárak behúzták a kéziféket, visszaesett az ország exportja
Éves alapon nőtt, a megelőző hónaphoz képest azonban csökkent Magyarország külkereskedelme, különösen a kivitel. Ebben az autóipar visszaesésének is szerepe volt.
Éves alapon nőtt, a megelőző hónaphoz képest azonban csökkent Magyarország külkereskedelme, különösen a kivitel. Ebben az autóipar visszaesésének is szerepe volt.
Ambiciózus projektjeik vannak, amelyekhez mintegy 10 milliárd dollár áll a rendelkezésükre.
A termelés szintje már elérte a járvány előttit.
A legutóbbi nagy leállást péntekre a General Motors jelentette be.
Még hónapokig tart az elsősorban az autógyárakat sújtó globális chiphiány, amely a magyarországi összeszerelő üzemekben is fennakadást okozott.
Vizet biztosan nem szív a motor.
Mintegy 650 technológia fejlesztést vizsgálva állították fel a friss rangsort az autógyártók között.
Az Apple-t is kiszolgáló Taiwan Semiconductor Manufacturing 10-20 százalékkal emelheti az árait.
Alig több mint 50 ezer autót gyártottak összesen júliusban.
Jelentősen drágulhatnak a német ipar termékei, az autógyártók akár tíz százalékkal emelhetik áraikat a Handelsblatt című német üzleti lap összeállítása szerint.
Néhány éven belül az elektromos autók azonos árban lesznek hagyományos társaikkal. Most az EU piaca a legnagyobb, de Kínában szinte mindenki e-járművet akar gyártani.
A McKinsey friss kutatása szerint az autóipar nyereségessége folyamatosan csökken, a jelenlegi előrejelzések 3 százalék alatti várható haszonkulcsot vetítenek elő. A piaci dinamikát figyelembe véve számos autóipari vállalat fontolgatja egy olyan szervezett ökoszisztéma kialakítását, amely segít reagálni a csökkenő pénzügyi teljesítményre és egyúttal fokozni képes az együttműködést az ipar és a fogyasztói társadalom szereplői között.
Nagy átalakulások következnek az autóiparban, a magyar kormány pedig már most több mint százmilliárd forintot tett bele abba, hogy akkumulátorgyárakat idecsábítson. De sok még a buktató ahhoz, hogy átálljunk az e-autók használatára.
Hivatalosan is bejelentették, mikor ér véget a hagyományos motorok korszaka az olasz és francia autómárkáknál.
A Covid-időszakban sok szó esett az oxigénről mint a koronavírusos betegek légzéstámogatásához nélkülözhetetlen gázról, újabban pedig a hidrogénről mint a jövő új, nagy lehetőségeket rejtő energiahordozójáról. De mi a helyzet a nitrogénnel? Miért ez a legnagyobb mennyiségben felhasznált gáz az iparban? Mi áll a megnövekedett felhasználás hátterében, és egyáltalán honnan nyerjük ki a nitrogént?
Hetente mintegy ötezer személygépkocsit nem tudnak befejezni.
Ráadásul a vásárlók kapnak ötven dollár kedvezményt is.
A világ egyik legjelentősebb elektronikai bérgyártója szerint 2022 közepén-végén szűnhet meg az alkatrészhiány, de van, aki szerint még két év múlva sem lesz jobb a helyzet.
A következő hónapokban mind megtanulhatjuk, mennyire fontos statisztikai fogalom a bázishatás.
A beszámoló alapján a 41,55 millió eurós adózás előtti eredmény kevesebb mint 6 százalékát kellett csak leadóznia a cégnek. A többi mehet a német anyavállalathoz.