#buszgyártás





Vegyünk nem létező magyar buszt?!
 

Vegyünk nem létező magyar buszt?!

Zászlóshajót akar csinálni a nemzeti buszgyártásból a kormány. Ám addig ehhez csak képzavar van, busz nincs – a HVG címlapsztorija azt járja körül, kiknek kedvezhet az Orbán-kabinet új ötlete.

HVG HVG

Lázár: jön a nemzeti buszgyártás
 

Lázár: jön a nemzeti buszgyártás

A miniszterelnökséget vezető miniszter a 49. kormányinfón azt mondta, a kormány elfogadhatatlannak tartja a kényszerbetelepítést, és a pénzbüntetést is. A körmendi ellentmondás és a dunaújvárosi világítás nappali vizsgálata is terítéken volt, a buszgyártás tartópillér lesz.

hvg.hu hvg.hu

Magyar busz: királyok voltunk, ma hanyatlunk
 

Magyar busz: királyok voltunk, ma hanyatlunk

Buszgyártásban egykor világelső volt Magyarország, az Ikarus 200-as sorozata máig a Földön legtöbbet eladott busztípus. Napjainkra viszont a hazai gyártók állami megrendelésekért állnak sorba, ám referenciáik hiánya, szegényes termékpalettájuk, illetve a sokszor kétes tenderkiírások miatt gyakran azokat is elbukják.

Zelki Benjámin Zelki Benjámin

Buszgyártásról beszéltek Vargáék a mongolokkal
 

Buszgyártásról beszéltek Vargáék a mongolokkal

Magyarország stratégiai partnerként tekint Mongóliára és részt kíván venni a mongol fejlesztési programokban – közölte Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter, aki az Orbán Viktor miniszterelnök vezette delegáció tagjaként a magyar-mongol gazdasági együttműködés fejlesztési lehetőségeiről tárgyalt Ulánbátorban.

MTI MTI

Kiröhögték az első pesti csuklós buszt, mégis jól működött
 

Kiröhögték az első pesti csuklós buszt, mégis jól működött

Valóságos tákolmány volt az első csuklós busz Budapesten, még dömperalkatrész is volt benne, ennek ellenére 35 ezer kilométert futott minden különösebb gond nélkül. Éppen 55 évvel ezelőtt utazhattak vele először az utasok. Akár 130-an is felfértek rá – idézi fel a Magyar Nemzet.

hvg.hu hvg.hu

Új magyar buszt fejlesztettek - fotó
 

Új magyar buszt fejlesztettek - fotó

Új buszmodellt mutat be a győri Credo buszgyár az április 23-i BUSEXPO-n. A magyar tulajdonú Kravtex-Kühne Csoport modellje, a Credo Inovell 12 a cég közleménye szerint azért újszerű, mert a hátsó ajtó dupla szélességű. A Credo buszgyár modelljeit idehaza főleg a Volán-társaságok használják.

hvg.hu hvg.hu

Már gyártják Fehérváron a szegedi trolik egy részét
 

Már gyártják Fehérváron a szegedi trolik egy részét

Elkészült Székesfehérváron a Szegedre szánt Ikarus-Skoda troli prototípusának kocsiszekrénye, amelyet már elszállítottak a csehországi Plzenbe, hogy ott sor kerüljön a villamos berendezés beszerelésére – tájékoztatta Csanádi Zoltán, a Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója szerdán az MTI-t.

MTI MTI



Pipák az Ikarusnál a Rába új üzlete miatt
 

Pipák az Ikarusnál a Rába új üzlete miatt

Elfogadhatatlan tartja az Ikarus, hogy a Volvo az állami tulajdonba került Rába közreműködésével kívánja a magyar autóbuszgyártás folyamatában résztvevőket kiszorítani a gyártási és értékesítési lehetőségekből, veszélyeztetve több ezer munkahely megtartását - közölte a társaság. Az Ikarusbus Kft. ezzel arra a múlt heti hírre reagált, hogy a Volvo Bus Corporation és a Rába Járműipari Holding képviselői buszpiaci együttműködésről szóló szándéknyilatkozatot írtak alá.

MTI MTI



Svéd buszokat gyártanának Győrben
 

Svéd buszokat gyártanának Győrben

Formálódik a Rába és a Volvo együttműködése, a még nem végleges tervek szerint első lépésben 300 városi buszt gyártanának Győrben Volvo alvázon, Rába futóművel, alumínium felépítménnyel - írta a Magyar Nemzet keddi számában iparági forrásokra hivatkozva.

MTI/Magyar Nemzet MTI/Magyar Nemzet


Elbocsátásokra kényszerül a magyar buszgyár?
 

Elbocsátásokra kényszerül a magyar buszgyár?

Szerkezeti átalakulásra kényszerül az USA-ba exportáló magyar buszgyártó, a NABI. Az akár elbocsátásokkal is járó kényszerű struktúraváltás mögött a magyarországi közlekedési vállalatok autóbusz beszerzéseinek folyamatos halogatása áll.

hvg.hu hvg.hu

Megszűnik a magyar buszgyártás?
 

Megszűnik a magyar buszgyártás?

Szakmai vélemények szerint a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. autóbusz-beszerzésre vonatkozó, folyamatban lévő pályázata egy újabb szög lehet a magyarországi autóbuszgyártás koporsójába, ráadásul közvetve több száz vállalkozás léte kerülhet veszélybe – írja a keddi Napi Gazdaság.

MTI/Napi Gazdaság MTI/Napi Gazdaság