#buszgyártás

Újfajta nyújtott buszokat kezdenek gyártani Magyarországon

Tizenhárom méteres, nyújtott szóló buszok gyártását kezdi meg a Kravtex-Kühne cégcsoport a nemzeti buszgyártási stratégia nyomán várható piaci lehetőségek reményében. Az új Credo buszok prototípusait idén decemberben, illetve jövő februárban mutatják be - közölte Szombath Imre, a társaság kutatás-fejlesztési vezérigazgató-helyettese.

MTI





Vegyünk nem létező magyar buszt?!

Zászlóshajót akar csinálni a nemzeti buszgyártásból a kormány. Ám addig ehhez csak képzavar van, busz nincs – a HVG címlapsztorija azt járja körül, kiknek kedvezhet az Orbán-kabinet új ötlete.

HVG

Lázár: jön a nemzeti buszgyártás

A miniszterelnökséget vezető miniszter a 49. kormányinfón azt mondta, a kormány elfogadhatatlannak tartja a kényszerbetelepítést, és a pénzbüntetést is. A körmendi ellentmondás és a dunaújvárosi világítás nappali vizsgálata is terítéken volt, a buszgyártás tartópillér lesz.

hvg.hu

Magyar busz: királyok voltunk, ma hanyatlunk

Buszgyártásban egykor világelső volt Magyarország, az Ikarus 200-as sorozata máig a Földön legtöbbet eladott busztípus. Napjainkra viszont a hazai gyártók állami megrendelésekért állnak sorba, ám referenciáik hiánya, szegényes termékpalettájuk, illetve a sokszor kétes tenderkiírások miatt gyakran azokat is elbukják.

Zelki Benjámin

Buszgyártásról beszéltek Vargáék a mongolokkal

Magyarország stratégiai partnerként tekint Mongóliára és részt kíván venni a mongol fejlesztési programokban – közölte Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter, aki az Orbán Viktor miniszterelnök vezette delegáció tagjaként a magyar-mongol gazdasági együttműködés fejlesztési lehetőségeiről tárgyalt Ulánbátorban.

MTI

Kiröhögték az első pesti csuklós buszt, mégis jól működött

Valóságos tákolmány volt az első csuklós busz Budapesten, még dömperalkatrész is volt benne, ennek ellenére 35 ezer kilométert futott minden különösebb gond nélkül. Éppen 55 évvel ezelőtt utazhattak vele először az utasok. Akár 130-an is felfértek rá – idézi fel a Magyar Nemzet.

hvg.hu

Új magyar buszt fejlesztettek - fotó

Új buszmodellt mutat be a győri Credo buszgyár az április 23-i BUSEXPO-n. A magyar tulajdonú Kravtex-Kühne Csoport modellje, a Credo Inovell 12 a cég közleménye szerint azért újszerű, mert a hátsó ajtó dupla szélességű. A Credo buszgyár modelljeit idehaza főleg a Volán-társaságok használják.

hvg.hu

Már gyártják Fehérváron a szegedi trolik egy részét

Elkészült Székesfehérváron a Szegedre szánt Ikarus-Skoda troli prototípusának kocsiszekrénye, amelyet már elszállítottak a csehországi Plzenbe, hogy ott sor kerüljön a villamos berendezés beszerelésére – tájékoztatta Csanádi Zoltán, a Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója szerdán az MTI-t.

MTI



Pipák az Ikarusnál a Rába új üzlete miatt

Elfogadhatatlan tartja az Ikarus, hogy a Volvo az állami tulajdonba került Rába közreműködésével kívánja a magyar autóbuszgyártás folyamatában résztvevőket kiszorítani a gyártási és értékesítési lehetőségekből, veszélyeztetve több ezer munkahely megtartását - közölte a társaság. Az Ikarusbus Kft. ezzel arra a múlt heti hírre reagált, hogy a Volvo Bus Corporation és a Rába Járműipari Holding képviselői buszpiaci együttműködésről szóló szándéknyilatkozatot írtak alá.

MTI





Elbocsátásokra kényszerül a magyar buszgyár?

Szerkezeti átalakulásra kényszerül az USA-ba exportáló magyar buszgyártó, a NABI. Az akár elbocsátásokkal is járó kényszerű struktúraváltás mögött a magyarországi közlekedési vállalatok autóbusz beszerzéseinek folyamatos halogatása áll.

hvg.hu