Az Ikarus újra beindítja a rakétákat
Az Ikarus ismét exportra akar termelni, ezért átállnak az évi 3000 busz gyártására.
Az Ikarus ismét exportra akar termelni, ezért átállnak az évi 3000 busz gyártására.
Magyar Buszgyártók Szövetsége szerint a magyar cégek képesek kielégíteni a közlekedési vállalatok igényeit.
Már 2017-től évi ezer–ezerkétszáz autóbuszt kell gyártania a magyar iparnak a ma ismertetett kormányzati terv szerint. Tavaly alig több mint tizedennyi jött össze – más kérdés, hogy ez nem a gyártókon múlt.
Folyamatos, évente fokozatosan növekvő megrendelésekre lenne szüksége a magyar buszgyártóknak, hogy helyt tudjanak állni a piacon, nem pedig hirtelen nagy volumenekre – mondta Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke csütörtökön a köztévében.
Zászlóshajót akar csinálni a nemzeti buszgyártásból a kormány. Ám addig ehhez csak képzavar van, busz nincs – a HVG címlapsztorija azt járja körül, kiknek kedvezhet az Orbán-kabinet új ötlete.
A miniszterelnökséget vezető miniszter a 49. kormányinfón azt mondta, a kormány elfogadhatatlannak tartja a kényszerbetelepítést, és a pénzbüntetést is. A körmendi ellentmondás és a dunaújvárosi világítás nappali vizsgálata is terítéken volt, a buszgyártás tartópillér lesz.
Buszgyártásban egykor világelső volt Magyarország, az Ikarus 200-as sorozata máig a Földön legtöbbet eladott busztípus. Napjainkra viszont a hazai gyártók állami megrendelésekért állnak sorba, ám referenciáik hiánya, szegényes termékpalettájuk, illetve a sokszor kétes tenderkiírások miatt gyakran azokat is elbukják.
Magyarország stratégiai partnerként tekint Mongóliára és részt kíván venni a mongol fejlesztési programokban – közölte Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter, aki az Orbán Viktor miniszterelnök vezette delegáció tagjaként a magyar-mongol gazdasági együttműködés fejlesztési lehetőségeiről tárgyalt Ulánbátorban.
Valóságos tákolmány volt az első csuklós busz Budapesten, még dömperalkatrész is volt benne, ennek ellenére 35 ezer kilométert futott minden különösebb gond nélkül. Éppen 55 évvel ezelőtt utazhattak vele először az utasok. Akár 130-an is felfértek rá – idézi fel a Magyar Nemzet.
Új buszmodellt mutat be a győri Credo buszgyár az április 23-i BUSEXPO-n. A magyar tulajdonú Kravtex-Kühne Csoport modellje, a Credo Inovell 12 a cég közleménye szerint azért újszerű, mert a hátsó ajtó dupla szélességű. A Credo buszgyár modelljeit idehaza főleg a Volán-társaságok használják.
Elkészült Székesfehérváron a Szegedre szánt Ikarus-Skoda troli prototípusának kocsiszekrénye, amelyet már elszállítottak a csehországi Plzenbe, hogy ott sor kerüljön a villamos berendezés beszerelésére – tájékoztatta Csanádi Zoltán, a Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója szerdán az MTI-t.
Leáll a termelés május végén a Nabi kaposvári buszgyárában, ahol közel 170 embert foglalkoztattak, és eddig az Egyesült Államokba gyártottak járműveket - írta kedden a sonline.hu Somogy megyei híroldal.
Még az idén beindítaná a magyarországi elektromos autóbuszok gyártását a kínai BYD elektronikai és járműipari csoport – írja a Figyelő.
Elfogadhatatlan tartja az Ikarus, hogy a Volvo az állami tulajdonba került Rába közreműködésével kívánja a magyar autóbuszgyártás folyamatában résztvevőket kiszorítani a gyártási és értékesítési lehetőségekből, veszélyeztetve több ezer munkahely megtartását - közölte a társaság. Az Ikarusbus Kft. ezzel arra a múlt heti hírre reagált, hogy a Volvo Bus Corporation és a Rába Járműipari Holding képviselői buszpiaci együttműködésről szóló szándéknyilatkozatot írtak alá.
A buszpiaci együttműködésről szóló szándéknyilatkozatot írtak alá a Volvo Bus Corporation és a Rába Járműipari Holding képviselői – jelentette be hétfőn a győri székhelyű társaság.
A legfrissebb hírek szerint egy jövőre bezáró svédországi busz-összeszerelő üzem berendezéseit szerezhetik meg a győriek a Rába-Volvo autóbusz magyarországi gyártásához.
Formálódik a Rába és a Volvo együttműködése, a még nem végleges tervek szerint első lépésben 300 városi buszt gyártanának Győrben Volvo alvázon, Rába futóművel, alumínium felépítménnyel - írta a Magyar Nemzet keddi számában iparági forrásokra hivatkozva.
Miközben az évtizedes múltú gyártók egy két éve tartó vásárlási stop miatt padlón vannak, az iparág megmentésének jelszavával a kormány a Rábából akar buszgyártót faragni.
Szerkezeti átalakulásra kényszerül az USA-ba exportáló magyar buszgyártó, a NABI. Az akár elbocsátásokkal is járó kényszerű struktúraváltás mögött a magyarországi közlekedési vállalatok autóbusz beszerzéseinek folyamatos halogatása áll.
Szakmai vélemények szerint a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. autóbusz-beszerzésre vonatkozó, folyamatban lévő pályázata egy újabb szög lehet a magyarországi autóbuszgyártás koporsójába, ráadásul közvetve több száz vállalkozás léte kerülhet veszélybe – írja a keddi Napi Gazdaság.