Visszavett a tempóból a Temu, a GVH-eljárás lehet a háttérben
Már így is több mint 1 millió magyarországi vásárlója van a Temunak, ezzel több mint 25 százalékos a piaci részesedésük a hazai e-kereskedelemben
Már így is több mint 1 millió magyarországi vásárlója van a Temunak, ezzel több mint 25 százalékos a piaci részesedésük a hazai e-kereskedelemben
Egyelőre csak vizsgálodik a GVH, de akár versenyfelügyeleti eljárást is indíthat, ha indokoltnak látja.
Az e-kereskedelem legújabb felívelő sztárja alig pár hónapja érhető el Magyarországon, de máris komoly szereplővé lépett elő az Amazon, a Shein vagy az Etsy mellett. A kínai tulajdonban levő cég most igyekszik megválaszolni a gyors előretörésével és működésével kapcsolatos bírálatokat.
Ki vágyból, ki ügyeskedésből, ki bosszúból rendel utánvéttel árut úgy, hogy esze ágában sincs átvenni. Ezzel meglepően nagy veszteség jelentkezik a webshopoknál, amelyek minden garast megfognának, különösen most, a növekvő költségek és a csökkenő forgalom mellett. A szakmai szervezet speciális szoftverrel kísérletezik, de senkinek sem kell súlyos következményektől tartania: legfeljebb kimarad egy-két körből.
Az eMAG több hónapos próbaüzemet követően felavatta a 117 ezer négyzetméteres, kétmillió termék tárolására alkalmas logisztikai központját Dunaharasztiban.
A magyar digitális gazdaság jelentős lemaradásban van – állítja Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője. A javításhoz a hazai oktatás biztosan nem megfelelő.
De nem sietnek, a cég vezetője szerint az a fontos, hogy jó, megfelelően magyarosított ügyfélélményt nyújtsanak.
A kiválasztottak fél évig személyre szabott tanácsadást kapnak, hogy sikeresen tudjanak külföldi piacokra lépni.
Az online kiskereskedelem 631 milliárd forintos bruttó forgalmat ért el az első félévben.
Egy titkos algoritmussal hajthatta fel az árakat a világszerte kiszállító Amazon. Valószínűleg azért, hogy felmérje: meddig emelheti azokat, mielőtt a konkurensek egy ponton már felhagynak az áremelés követésével.
Ritkábban vásárolunk a neten, és akkor is kisebb értékben.
Van, amikor az árut sem szállítják, van, amikor az adót csalják el. Utóbbi tavaly 4 milliárdos tétel volt.
Facebook csoportban árult Pandora-logós ékszerek, Marketplace-n kínált Versace vagy Channel hamisítványok - a NAV ellenőrei már nem csak személyesen, hanem a számítógép előtt ülve is ellenőrzik az ilyen és ehhez hasonló, gyanúsan alacsony áron kínált és silány minőségű árukat. Azonban, nem csak erre vadásznak a NAV ellenőrei. A szervezet sajtótájékoztatóján a tudatos vásárlásra hívták fel a figyelmet.
Már több mint száz településen érhető el az online élelmiszerbolt szolgáltatása.
Az élen nincs változás, de az jócskán átalakult, hol vásárolunk élelmiszert. Megjelent a GKID 2022-es e-kereskedelmi toplistája.
Megviselte, de nem törte meg a hazai digitális kereskedelmet az elmúlt évek gazdaságilag viszontagságos időszaka egy friss összesítés szerint. Jól látszik, hogy a vásárlói igények változnak. Ez leginkább a magyar cégeknek okozhat fejtörést, amelyeknek egyre nagyobb kihívás lesz lépést tartani a helyi piacot leuraló külföldi versenytársaikkal.
Az eMAG jelentése szerint a nyár óta folyamatos a kereslet a hősugárzó termékekre, a válság ellenére viszont a kevésbé nélkülözhetetlen játékkonzolokat sem vetik meg a vásárlók.
Prémium online szupermarketnek indult, aztán először jött a Covid, most pedig az elszálló árak – mindkettő a stratégia felülvizsgálatára kényszerítette a Kifli vezetését. De hogyan reagál egy üzletlánc arra, ha hetente nőnek a beszállítói árak és közben egyre több árura terjed ki a fogyasztói árak korlátozása? És hogyan reagálnak a fogyasztók a drágulásra? Klekner Péterrel, a Kifli.hu ügyvezető igazgatójával, és Sárközi Péterrel, a társaság üzleti elemzőjével beszélgettünk.
Megnéztük, mi történik az online rendelések kulisszái mögött és valóságos sci-fibe csöppentünk.
Infláció, recesszió és a rettegett elbocsátások. Úgy tűnik, az amúgy látszólag jól teljesítő tech-óriásoknál is beütött a baj, egymás után kezdik elbocsátani az alkalmazottjaikat.