#e-kereskedelem


Egy friss kutatás szerint 2030-ra évente közel 22 milliárd műanyag zacskó kerülhet az európai háztartásokba

Vannak a hétköznapi életben olyan dolgok, amelyeknek sosincs vége. Ilyen a vásárlás és az ezt követő folyamatok is: az elpakolás, főzés, mosogatás és végül a szemét kihordása. Hazafelé szatyrokat cipelünk, indulásnál a szemetet visszük ki magunkkal. De miért van az az érzésünk néha, hogy több szemetet termelünk, mint amennyi az étel vagy a ruha volt, amit megvettünk?


Kínai előretörés, cseh fölény: átrendeződött a hazai e-kereskedelem

Az e-kereskedelemben az Alza bonyolította a legnagyobb forgalmat tavaly Magyarországon, ez derült ki a PwC és a Mastercard közös kutatásából. A cseh online pláza nem csak az első helyet szerezte meg, de az E-toplista első 15 szereplője közül a legnagyobb forgalomnövekedést is magának tudhatja. A legnagyobb bővülés mégis az FMCG szektorban történt, a növekedést elérő cégek átlagosan 25 százalékkal tudták bővíteni a forgalmukat.

Mastercard








A Temut és társait sarcolná meg a kormány, de megint a magyar fogyasztók járhatnak rosszul

Kiterjesztené a kiskereskedelmi különadót a kormány az online piacterekre is, mint az Ebay, az Amazon, a Temu vagy a Shein, de nem világos, hogyan számolja ki a cégek magyarországi forgalmát, illetve az sem, hogyan fogja rajtuk behajtani a sarcot. Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter szerint az intézkedés a magyar webshopok védelmét szolgálná, valójában azoknak ettől nem lesz jobb, csak további áremelkedést jelent a vásárlóknak.


Ferihegy lett a Temu és társai európai elosztóközpontja, Tiborczék már rá is repültek az üzletre

Hatalmasra nőtt a Kínából online rendelt csomagok száma Ferihegyen, talán a kormány Kínához dörgölőzésének köszönhetően is. Az innen Európa felé továbbgördülő kiscsomag-özön okozott is káoszt a szállítócégeknél, de már épül a kiszolgáló infrastruktúra. Az üzleti lehetőségre kínai cégek mellett a kormányzattal közeli kapcsolatokat ápoló tőke is rárepült.

hvg.hu