A járvány után a válságból is profitálhat az online kereskedelem
Egyre népszerűbb a netes vásárlásoknál a szinte azonnali, küszöbig tartó kiszállítás, illetve a csomagautomatás átvétel – mindkettő komfortos, csak másképp.
Egyre népszerűbb a netes vásárlásoknál a szinte azonnali, küszöbig tartó kiszállítás, illetve a csomagautomatás átvétel – mindkettő komfortos, csak másképp.
A gyorséttermekből ismert drive-int telepített az Alza, a termékeket az autójukból vehetik át a vásárlók - mondta el a hvg.hu-nak Takács Csaba, az Alza.hu magyarországi vezetője. A szakember arról is beszélt lapunknak, el lehet-e jutni addig, hogy eladó sem legyen egy boltban, hogyan befolyásolják a hídlezárások az üzleti terveket, fognak-e zoknit is árulni, és hogyan reagáltak a magyar vásárlók arra, amikor a nyakukba kaptak egy rezsinövelést.
A pandémiás felfutás után lefékeződött az online kiskereskedelem bővülése, míg a hagyományos boltokban elköltött összegeket az elszálló élelmiszerárak emelik.
Többéves csökkenés után tavaly ismét bővülésnek indult az európai közúti áruforgalom. Bár a vasúti vagy vízi szállítással kombinált megoldások súlya is jelentősen növekszik, a kamionos fuvarozás egyelőre a teljes szektor átlagán felül teljesít. A kapacitások azonban szűkösek, a fuvarpiaci szereplőket sok tényező sújtja – ebben a helyzetben nagy szerep jut a logisztikai szolgáltatóknak, amelyektől az ügyfél „mindössze” annyit vár, hogy az áruját gyorsan és hatékonyan célba juttassa. Bevált gyakorlatok az ágazat egyik meghatározó szereplőjétől.
Ha valahol nagy szükség volt internetes piactérre, az az indiai tehén- és bivalykereskedelem.
A hazai webshopos kkv-k többségének megalapozatlanok a félelmei a nemzetközi porondra lépéstől. Pedig varázslat nem, csak megfelelő előkészítő munka kell hozzá, derül ki egy friss, hazai kutatásból, mely kifejezetten a magyar csomagküldő kisvállalkozások határon túli szállítására fókuszált.
Hazánkban – a GKID két éves piaci körképe szerint – körülbelül 15 000 vállalkozás forgalmazza a termékeit vagy szolgáltatásait online. Míg korábban markánsan érezhető volt a magyarok tartózkodása a netes vásárlással kapcsolatban, az elmúlt két évben alaposan megváltozott ez a terület. Bár a koronavírus-járványról sokan tartják, hogy fenekestül forgatta fel a világot, az online kereskedelem terén sok esetben már eleve meglévő folyamatokat gyorsított fel. Mi történt a hazai piaccal és hogyan változtak meg felhasználói szokásaink az elmúlt két évben?
Elkészült a tavalyi év mérlege, amely szerint a Magyar Telekom webshopjából rendeltek összességében a legnagyobb értékben mobiltelefont és tabletet a magyar nyelvű webáruházak közül. A teljes online kiskereskedelmi piac 2,3 százalékát tudhatja magáénak a Telekom, amivel az ötödik legnagyobb hazai online szereplőnek számít – derül ki a GKID piacelemzéséből.
Vallásos viseletre is lehet bizniszt építeni, elsősorban mert az is lehet menő. Egy frankfurti példa legalábbis ezt mutatja.
Bár még nem vagyunk túl a járványon, az utóhatásait már minden területen érezzük. Így van ez az e-kereskedelem szegmensében is: a fizikai boltok bezárásával az online térre való átállás olyan gyors volt, hogy az online kereskedelem növekedése messze túlmutat minden eddigi előrejelzésen. Hely azonban maradt azoknak is, akik most kezdenének új, online vállalkozásba, ezért Kemény Zoltánt, a DHL Supply Chain Magyarország ügyvezető igazgatóját kérdeztük arról, hogy lehetünk akár holnap mi is sikeres webshoptulajdonosok munkaerő, adminisztrációs és logisztikai problémák nélkül.
Kevés cégnek sikerül egyből akkora nyomot hagynia a piacon, mint a kifli.hu-nak.
A hirtelen lehűléssel hozzák összefüggésbe a megnövekedett rendelésszámot.
Időről időre előkerül egy igen súlyos vád az Amazonnal szemben: ha látja, hogy egy termék sikeres, azt gyorsan lemásolja, és saját termékként értékesíti.
A webshopokra nem vonatkozik az, ami a fizikai üzletekre, mert ők mondhatják azt, hogy egy terméket nem adnak el annyiért, amennyiért a weboldalon kínálták, mert az árat hibásan tüntették fel. Tisztességtelenség csak akkor merül fel, ha ezt módszeresen, a vevők megtévesztésének szándékával csinálják.
Egy tipikus magyar vásárló bruttó 10 761 forintért vásárolt elektromos fogkefét.
Az uniós áfairányelv változása miatt a kis értékű, EU-n kívülről rendelt csomagokat is vámeljárás alá kell vonni, utánuk áfát kell fizetni. Ezzel az Ázsiából rendelt filléres bigyók máris nem lesznek annyira filléresek és bonyolultabb lesz az eljárás. Ugyanakkor az unión belül működő e-kereskedők jelentős adminisztrációs könnyítést kapnak.
Évekkel katapultálta a jövőbe a magyar online kiskereskedelmet a járvány, a ruhák és az élelmiszerek terén is sikerült jelentős növekedést elérni. Az emberek vásárolnak még vezetés közben is – de a fizetésnél konzervatívok vagyunk.
A nemzetközi piacon is jelentős e-kereskedelmi portálokat üzemeltető hazai Stylers Group alapító-vezérigazgatójával, Gönczy Gáborral beszélgettünk.
A járvány alatt 20–40 százalékkal nőttek a telekárak.
Tavaly a koronavírus-járvány miatt kilőtt az online kiskereskedelem, 12 hónap alatt 3 évet ugrottak előre a fejlődésben.