Újabb útszakaszok lesznek fizetősek júniustól
Érdemes előre tájékozódni, hogy elkerüljük a bírságokat.
Érdemes előre tájékozódni, hogy elkerüljük a bírságokat.
Az autópályás fizetésnél két martica van, a főútaknál csak egy.
A magyar és a külföldi autósok körében is az egyhetes pályamatrica a legnépszerűbb. Német és román autóra veszik a legtöbb matricát a külföldiek körében. A külföldi teherautók közül messze a románok mennek legtöbbet Magyarországon.
Több útszakasz lesz fizetős, a buszoknak nem e-matricát kell vásárolniuk, a teherautóknak pedig megváltoztatják az útdíj mértékét és egy új díjkategóriát is kapnak.
Két éve már a pénzromlás mértékéhez igazítják az útdíjak áremelését is.
Szünetel az úthasználati jogosultságok, az e-matrica és a 3,5 tonna össztömeg feletti teherjárművekre érvényes e-útdíj értékesítése június 10-én, hajnali 1 és 5 óra között rendszerfejlesztés és karbantartás miatt.
Jelentősen megugrottak tavaly az e-útdíj (3,5 tonna feletti gépjárművek) bevételek. A növekedés nagy részben három új fizetős útszakasznak köszönhető - mondta Bartal Tamás, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) igazgatóságának elnöke.
Rendszerfejlesztés és karbantartás miatt áll majd le a szolgáltatás.
Fokozatokat iktatnak be a bírságolásba a fuvarozók számára aszerint, hogy sorozatosan történik-e a szabályszegés.
Nem fog sikerülni. De a hiba nem az ön készülékében van.
Milyen közel kell menni egy kamionhoz, hogy ne látsszon a rendszám? A leállósávban is lát a kamera, és ha gyorsan sávot váltunk, akkor is lebukunk? Gyakorlati kérdések és válaszok az útdíjfizetés főhadiszállásáról.
Újítás, hogy már idén decemberben is meg lehet vásárolni a jövő évi e-matricákat.
„A nyaralásból vasárnap hazatérőknek nem kell fennakadásokra számítaniuk az úthasználati jogosultság megváltásakor.”
A NÚSZ szerint a lassulások, időszakos leállások csak helyi szinten lesznek tapasztalhatóak. Aki nem tud vásárolni, menjen át egy másik értékesítési pontra. Vagy vásároljon elővételben.
Lassulásokra lehet számítani június 17-én, pénteken 18 órától június 18-án, szombaton éjfélig az értékesítési rendszerben. Vasárnap hajnalban két órára áll le a szolgáltatás.
Az útdíjbevételek nagyobbik része tavaly is a teherautók utáni e-útdíjból származott, de több mint 10 milliárddal többet fizettek a személyautósok is, mint 2014-ben.
A fuvarozók több mint tízezer folyószámlára aktiválták a bírságriasztás funkciót az e-útdíjszedési rendszerben (HU-GO) július 15-e óta, de ez csak 15 százalékos kihasználtságot jelent, pedig az ingyenes alkalmazással elkerülhetők a sorozatos bírságok - hívta fel a figyelmet a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. hétfőn.
Öt hónappal a fővárosi körgyűrű fizetőssé tétele után végre táblákkal is jelölik az M1-M7-es bevezetőn, hogy honnan következik fizetős útszakasz – közölte a fizetőssé tétel ellen korábban tiltakozó budaörsi polgármester, aki szerint viszont a táblák olyan kicsik, hogy alig lehet őket észrevenni.
Az ideihez képest több mint harmadával nagyobb bevétellel számol e-matricából avagy időalapú autópálya-matricából a 2016-os költségvetés. Az érdekesség az, hogy közben a kamionok után, a 2015-re előirányzottnál kevesebb használatarányos e-útdíjjal terveznek. Ez elvileg azt jelentené, hogy durván emelnek a személyautós díjakon.
Visszaváltható minden olyan, január 1. és 31. között megvásárolt megyei e-matrica, amelyet csak a február 1-jétől újból díjmentes úthálózaton használtak, vagy a megyei e-matricák területi hatályának újraértelmezése miatt feleslegessé vált.