Az állam jól megszedte magát az e-útdíjakon, tavaly csak a három új fizetős szakaszon kaszált 9,6 milliárdot

Jelentősen megugrottak tavaly az e-útdíj (3,5 tonna feletti gépjárművek) bevételek. A növekedés nagy részben három új fizetős útszakasznak köszönhető - mondta Bartal Tamás, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) igazgatóságának elnöke.

  • hvg.hu hvg.hu
Az állam jól megszedte magát az e-útdíjakon, tavaly csak a három új fizetős szakaszon kaszált 9,6 milliárdot

A 3,5 tonna feletti járművek által fizetett megtett úttal arányos díj tavaly átlépte a bruttó 221 milliárd forintot, ami 11,9 százalékkal több, mint az egy évvel korábbi összeg  és 193 százalékkal haladja meg a 2015-öst. Tavaly a költségvetési elvárást is felülmúlták 4,7 milliárd forinttal- írja a napi.hu.

A növekedésnek alapvetően két oka van: egyrészt a forgalom erősödése, másrészt pedig az, hogy az M0 keleti szektora és az M86, M31-es utak is fizetősek. Csak ezek az új szakaszok 9,6 milliárd forint bevételt hoztak.

A cég úgy számol, hogy idén is folytatódik a növekedés, mintegy 6 milliárddal emelkedhet a befolyó összeg országosan. A NÚSZ a megtett úttal arányos útdíjrendszer 2013 júliusi bevezetése óta a legerősebb hetét könyvelte el a múlt héten, mikor a szombati munkanap miatt 6 napig kellett dolgozni. Csaknem 5 milliárd forint bevételük volt.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek