Így áll a globális villanyautós verseny: a Top 5 szereplőből három már kínai
Huszonegy gyártót vizsgálva állították fel a rangsort.
Huszonegy gyártót vizsgálva állították fel a rangsort.
Az új autók hatvan százaléka céges az Unióban, nagy változást hozna a lépés a piacon.
A gyors elektromos átállás öncsonkításra kényszerítette az európai autóipart, ráadásul a kínai gyártóknak kedvez, akik kézben tartják az akkumulátoripari technológiát és a nyersanyagokat is – mondja Várkonyi Gábor autópiaci szakember. Interjú.
Egy olyan piacon, ahol egy hónapban közel 1,8 millió személyautó került forgalomba.
Uniós szinten kellene támogatni az elektromosautók vásárlását, beleértve a használt járművekét. A nemzetgazdasági miniszter a jelek szerint attól tart, hogy állami támogatások híján nem lesz elég kereslet a magyarországi akkugyárak termékeire.
A speciális kártyával indítható töltőpontok egyenként 316 amper teljesítményűek.
A nehézkes engedélyeztetési folyamatok mellett az is gátolja a telepítéseket, hogy az unió energiahálózata túl régi, és nincs felkészülve a plusz terhelésre.
Felpörgeti az elektromobilitás kiszolgálását a német kormányzat.
Inkább az alternatív üzemanyagokat kellene fejleszteni, az elektromos autók ideje még nem jött el.
2035-től már nem lehet új benzines és dízeles autókat értékesíteni az EU-ban, így az eddiginél is gyorsabban terjedhetnek el az elektromos autók. Utánajártunk annak, hogy hol tart most az e-autózás széles körű elterjedéséhez vezető úton Magyarország.
Ezzel párhuzamosan az olaj iránti kereslet mintegy 5 százalékkal csökken 2030-ra.
2030-ra már csak elektromos modelleket, illetve hibrideket árusítanának itt Európában.
Egyelőre a főbb utak mentén, de felgyorsítanák a töltési infrastruktúra fejlesztését.
Bár több ezer publikus e-autó töltőpont létesült az elmúlt években, még ezek sem biztosítanak kellő mértékű lefedettséget. A töltők teljesítménye is fejlesztésre szorul, viszont a legjobb az lenne, ha minél többen otthon tölthetnék fel az elektromos autójukat. A megkérdezett szakértő szerint az e-autók további terjedéséhez több fronton állami beavatkozásra lenne szükség, többek közt az otthoni töltőpontok létesítését kellene segíteni.
Egyelőre nem akarnak lemondani a belső égésű motortól.
Az elektromos átállással a modellkínálat is leszűkül majd, hogy a haszonkulcsok növekedjenek az egyes típusokon – közölte a gyártó főnöke.
Láthatóan teljes erejével mozgásba lendült az autóipar az elektromos átállás irányába, és ha a terveik szerint haladnak, 2030-ra az új autók fele már elektromos lesz.
A teljes személygépkocsi-eladások 13 százalékát tehetik ki már idén a villanyautók.
Kitartanak a belsőégésű motorok mellett ameddig csak lehet.