#filmkritika




Én direkt akartam cigánynak születni
2023. April 19. 16:00

Én direkt akartam cigánynak születni

Ha azt mondom, hogy a Háromezer számozott darab című film zavarba hoz, nem mondtam semmit: ez a film jelenetenként négyszer hoz zavarba, hogy aztán azt is megkérdőjelezze, ami miatt egyáltalán zavarba jöttem. Egészen különleges és fontos film ez a romák és nem romák együttéléséről és annál ezerszer többről.





Az év legjobb filmje vagy nagy csalódás az Oscar nagy esélyese?
2023. February 22. 18:00

Az év legjobb filmje vagy nagy csalódás az Oscar nagy esélyese?

Hat Oscar-jelöléséből meglepő lenne, ha legalább Cate Blanchett ne kapná meg a legjobb női főszereplő díját, de a Tár című, különleges filmnek a legjobb film díjára is van esélye. Szinte mindenki imádja, de van ellenvélemény is: duplakritika.

Gyükeri Mercédesz – Kovács Bálint Gyükeri Mercédesz – Kovács Bálint






A szex már unalmas, vagdossuk fel inkább egymás testét!
2023. January 07. 18:00

A szex már unalmas, vagdossuk fel inkább egymás testét!

A légy, a Meztelen ebéd, a Karambol és a Videodrome rendezője, David Cronenberg visszatért ahhoz, amit talán a legjobban szeret: az elborult, sötét testhorrorokhoz. Igaz, A jövő bűnei Viggo Mortensennel, Léa Seydoux-val és Kristen Stewarttal a főszerepben nem azzal kelt hányingert, amivel a horrorok szoktak.




Mielőtt megszólalna az abortuszról, nézze meg a friss Nobel-díjas regényéből forgatott filmet!
2022. October 06. 18:00

Mielőtt megszólalna az abortuszról, nézze meg a friss Nobel-díjas regényéből forgatott filmet!

Nincs még egy pillanat a világtörténelemben, amikor aktuálisabb lehetne a Magyarországon a napokban bemutatott, Esemény című, a Velencei Filmfesztiválon fődíjas film, mint most: az alapjául szolgáló önéletrajzi regény írója, Annie Ernaux csütörtökön kapta meg az irodalmi Nobel-díjat, és a világ több országában újra veszélyben az abortuszhoz való jog.


Hogy gyászoljunk valakit, akit még el sem temethetünk?
2022. September 21. 14:00

Hogy gyászoljunk valakit, akit még el sem temethetünk?

Nem sportfilm lett, még csak nem is életrajzi, de az sem lenne teljesen igaz, ha azt mondanánk: nem lényeges, hogy az egykori hegymászó, Erőss Zsolt özvegyéről szól ez a film, mert a gyászról általánosságban mond el valamit. A Magasságok és mélységek épp úgy a gyerekekkel magára maradó Sterczer Hilda személyes története, mint amennyire mindazoké, akik vesztettek már el számukra fontos embert.