Egy szakszervezeti filmvetítés miatt riasztotta a rendőrséget és a minisztériumot a makói Continental vezetése
Aki pedig el akart menni a vetítésre, azt berendelték éjszakai munkára.
Aki pedig el akart menni a vetítésre, azt berendelték éjszakai munkára.
A "semmire sem jó"-tól egészen a "csak ezt szabad venni" kategóriáig mindenféle vélemény kering a fejekben a négy évszakos gumikról, de vajon mi a helyzet velük a gyakorlatban? Gyárlátogatáson és közúti teszten vettünk részt.
Míg napközben a vízre lehet feküdni rajta, éjszaka a hálózsák alatt tehet jó szolgálatot. A köztes időben hajtsuk össze ülőalkalmatosságnak, hazaérvén a nyaralásból pedig megteszi a vendég alá. Nehezen ereszti el az, akinek még nem eresztett le, végül csak az lett a veszte, hogy eljárt felette az idő.
A dolgozók ezúttal határozatlan ideig tartó sztrájkba kezdtek.
A tavaly egyoldalúan felbontott kollektív szerződés visszaállítását követelik.
A szerdai kétórás munkabeszütetés után szombaton már nyolc órán át sztrájkolnak, és tervben van a 24 órás vagy határozatlan idejű sztrájk is.
A dolgozók a tarthatatlan munkakörülmények ellen tiltakoznak a Gumiipari Szakszervezeti Szövetség elnöke szerint.
Kedd óta sztrájkolnak a Hankooknál, ahol a munkabeszüntetés eredményességét nagyon másképp látja a cég és a gumigyári szakszervezet.
A gyár korábban béremelést jelentett be, de ez sem segített. Szombaton is tárgyaltak a felek, de nem közeledtek az álláspontok, hétfőn újabb sztrájk jöhet.
Újabb állami százmilliókat kap az egyébként is jól teljesítő japán gumiabroncsgyár.
A magyar hulladékgyűjtés fejlettsége olyan messze van a normálistól, mint a makói gumigyár munkásai a svájci minimálbértől. Durvát ugorhat az államadósság, de az Otthon Melege Programtól is mindenkit kivert a hideg veríték. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Nincs elég alkalmazható ember a térségben, és már a megyékkel távolabbról hozott dolgozók lehetséges száma is a végéhez ér, így nincs könnyű helyzetben a még csak épülő indiai gumigyár Gyöngyöshalászon – írja a Népszabadság.
A Gyöngyöshalászon gumigyárat építő Apollo Tyres is megérzi a szakképzett munkaerő hiányát. A munkaerő-toborzást és a tanfolyamokat megkezdték már, de többéves tapasztalattal rendelkező, szakképzett embereket nehezen találnak. Az ilyen dolgozók nagy része, ha tehette, már külföldön vállalt munkát ugyanis, az itthoninál jóval több fizetésért - derül ki a The Economic Times cikkéből.
Amerikai és ázsiai vevők is érdeklődnek az egyik bezárt hazai gumigyártó üzem berendezéseinek megvásárlása iránt – közölte az online árverést lebonyolító Intergavel Kft. Bár a cég nem nevezte meg a gumigyártót, a Michelin Hungáriáról és a Kerepesi úton bezárt gyár eszközeiről lehet szó.
Megkezdi a munkaerő-toborzást Magyarországon az Apollo Tyres. Az új gumigyárba az első 100 technikust már július elsejével felveszik.
Minden 50 év alatti nőt megmotoztak egy Kerala állambeli gumigyárban, miután egy használt betétet találtak a mosdóban. A cég tagadja a vádat, szerintük a munkásnők így akarják kirúgatni munkafelügyelőket, akikkel már régóta nincsenek jóban. Az ügyben rendőrségi nyomozás indult.