Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
A dolgozók ezúttal határozatlan ideig tartó sztrájkba kezdtek.
Véget ért a kedden kezdődött határozatlan idejű sztrájk a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. makói gyárában – tájékoztatta a munkabeszüntetést szervező Makói Gumiipari Szakszervezet (MGSZ) csütörtökön este az MTI-t.
A közlemény szerint a munkáltató elfogadta az MGSZ hat hónappal ezelőtti javaslatát, hogy kössenek a korábbi, a munkáltató által felmondott szerződéssel megegyező tartalmú, december 31-ig érvényes új kollektív szerződést. Emellett a munkaadó és a szakszervezetek intenzív tárgyalásokat folytatnak annak érdekében, hogy egy új, versenyképességet javító és a dolgozók számára elfogadható tartalmú kollektív szerződést tudjanak kötni. Ebben a szakszervezetek különös tekintettel lesznek a munkáltató igényeire, ugyanakkor – írták – nem feledkeznek meg a munkavállalók egészségügyi, családi és szociális körülményeiről, amelyek biztosítják a cég hosszútávú fenntarthatóságát, ugyanakkor a túlterhelés nélküli és biztonságos foglalkoztatást, amelyek a Continental AG fő alapelvei.
Az MGSZ titkára, Hajdú Roland korábban azt mondta, a munkáltató tavaly nyáron mondta föl a 23 éves kollektív szerződést, mert elavultnak tartotta azt. Az új megállapodásról – kisebb megszakításokkal – decemberig folytak a tárgyalások, de nem tudtak egyezségre jutni, ezért a fokozatosság elvét betartva három munkabeszüntetést tartottak, és végül kedd délutántól kénytelenek voltak határozatlan idejű sztrájkot hirdetni.
A cég közleménye szerint a járványhelyzet miatt hétfőtől bevezetendő korlátozások miatt látták szükségesnek a sztrájkhelyzet azonnali feloldását a munkavállalók és családjaik védelmének érdekében. Ezért a cégvezetés határozott időre, az év végéig felajánlotta a korábbi kollektív szerződés visszaállítását. A munkáltató az így helyreállt munkabéke mellett december 31-ig az üzemben működő mindhárom szakszervezet bevonásával szeretné az új kollektív szerződést megkötni.
A Magyarországon nyolcezer munkavállalót foglalkoztató Continental honlapja szerint a ContiTech AG magyarországi leányvállalata, a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. makói telephelye a csoport egyik legnagyobb és legmeghatározóbb tagja, ahol hűtő-fűtő csövek gyártását és szerelését végzik. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. – a megelőző évhez képest csaknem 10 százalékkal csökkenő – nettó árbevétele 2019-ben meghaladta a 73 milliárd forintot, ennek több mint 95 százaléka exportból származott. A cég adózott eredménye 2018-ban 2,644 milliárd forint volt, a 2019-es évet pedig 3,294 milliárd forint veszteséggel zárta a vállalkozás.
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 30. és 2025. augusztus 31. között.
A 30 százalékos vámfenyegetés megfelezéséért cserébe az unió vállalta, hogy 750 milliárd dollárért vesz energiát az USA-tól, és 600 milliárd dollárnyi új befektetést hajt végre az Egyesült Államokban.
Békés Márton némileg árnyalta Orbán Viktorék narratíváját a Tisza elnökéről.