Egy szakszervezeti filmvetítés miatt riasztotta a rendőrséget és a minisztériumot a makói Continental vezetése
Aki pedig el akart menni a vetítésre, azt berendelték éjszakai munkára.
Aki pedig el akart menni a vetítésre, azt berendelték éjszakai munkára.
A "semmire sem jó"-tól egészen a "csak ezt szabad venni" kategóriáig mindenféle vélemény kering a fejekben a négy évszakos gumikról, de vajon mi a helyzet velük a gyakorlatban? Gyárlátogatáson és közúti teszten vettünk részt.
Míg napközben a vízre lehet feküdni rajta, éjszaka a hálózsák alatt tehet jó szolgálatot. A köztes időben hajtsuk össze ülőalkalmatosságnak, hazaérvén a nyaralásból pedig megteszi a vendég alá. Nehezen ereszti el az, akinek még nem eresztett le, végül csak az lett a veszte, hogy eljárt felette az idő.
A dolgozók ezúttal határozatlan ideig tartó sztrájkba kezdtek.
A tavaly egyoldalúan felbontott kollektív szerződés visszaállítását követelik.
A szerdai kétórás munkabeszütetés után szombaton már nyolc órán át sztrájkolnak, és tervben van a 24 órás vagy határozatlan idejű sztrájk is.
A dolgozók a tarthatatlan munkakörülmények ellen tiltakoznak a Gumiipari Szakszervezeti Szövetség elnöke szerint.
Kedd óta sztrájkolnak a Hankooknál, ahol a munkabeszüntetés eredményességét nagyon másképp látja a cég és a gumigyári szakszervezet.
A gyár korábban béremelést jelentett be, de ez sem segített. Szombaton is tárgyaltak a felek, de nem közeledtek az álláspontok, hétfőn újabb sztrájk jöhet.
Újabb állami százmilliókat kap az egyébként is jól teljesítő japán gumiabroncsgyár.
A magyar hulladékgyűjtés fejlettsége olyan messze van a normálistól, mint a makói gumigyár munkásai a svájci minimálbértől. Durvát ugorhat az államadósság, de az Otthon Melege Programtól is mindenkit kivert a hideg veríték. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
150 fokot lélegeznek be, szerintük ez már veszélyes az egészségükre.
Nincs elég alkalmazható ember a térségben, és már a megyékkel távolabbról hozott dolgozók lehetséges száma is a végéhez ér, így nincs könnyű helyzetben a még csak épülő indiai gumigyár Gyöngyöshalászon – írja a Népszabadság.
A Gyöngyöshalászon gumigyárat építő Apollo Tyres is megérzi a szakképzett munkaerő hiányát. A munkaerő-toborzást és a tanfolyamokat megkezdték már, de többéves tapasztalattal rendelkező, szakképzett embereket nehezen találnak. Az ilyen dolgozók nagy része, ha tehette, már külföldön vállalt munkát ugyanis, az itthoninál jóval több fizetésért - derül ki a The Economic Times cikkéből.
Amerikai és ázsiai vevők is érdeklődnek az egyik bezárt hazai gumigyártó üzem berendezéseinek megvásárlása iránt – közölte az online árverést lebonyolító Intergavel Kft. Bár a cég nem nevezte meg a gumigyártót, a Michelin Hungáriáról és a Kerepesi úton bezárt gyár eszközeiről lehet szó.
Az indiai Apollo Tyres odahaza mindegyik Magyarországon jelen lévő autógyártó céggel jó kapcsolatot ápol, ezt is szeretnék a 2017-re elkészülő új, gyöngyöshalászi gyárral kiaknázni. Az Apollo Tyres Hungary ügyvezető igazgatóját, Kannan Prabhakart kérdeztük, aki azt mondja, a magyar kormánytól kapott durván 27 milliárd forintnyi támogatás se nem kevés, se nem sok.
Megkezdi a munkaerő-toborzást Magyarországon az Apollo Tyres. Az új gumigyárba az első 100 technikust már július elsejével felveszik.
Mindenki egy kicsit többet akar lecsippenteni az Apollo Tyres gumigyár gyöngyöshalászi letelepedéséből származó haszonból: a földtulajdonosok, az ipari terület kivitelezői, no meg az önkormányzat.
Minden 50 év alatti nőt megmotoztak egy Kerala állambeli gumigyárban, miután egy használt betétet találtak a mosdóban. A cég tagadja a vádat, szerintük a munkásnők így akarják kirúgatni munkafelügyelőket, akikkel már régóta nincsenek jóban. Az ügyben rendőrségi nyomozás indult.
Földmutyi vagy hisztériakeltés? – ezt boncolgatja a HVG friss száma az Apollo gumigyár gyöngyöshalászi beruházása kapcsán, ami különös fordulatokat hozott a helyi jobboldaliak politikájában.