Nem csak fantáziaszülemény, hogy nullára jöjjön ki egy elektromos autó „üzemanyagköltsége”
Egy jól megtervezett napelemrendszerrel, egy energiatárolóval és hatékonyan kialakított töltési stratégiával simán elérhető egy villanyautó olcsó használata.
Egy jól megtervezett napelemrendszerrel, egy energiatárolóval és hatékonyan kialakított töltési stratégiával simán elérhető egy villanyautó olcsó használata.
Falitöltő, gyorstöltő, villámtöltő – nagyjából mindenki hallott róluk, akit kicsit is érdekel az elektromos autózás. Mindez csak a jéghegy csúcsa, ha valójában arra vagyunk kíváncsiak, mivel is néz szembe, aki villanyautózással barátkozik. Az kétségtelen, hogy itt nem csak egy egyszerű "benzin vagy dízel?" kérdést kell eldöntetni. Összeszedtük, nagyjából milyen előnyei és hátrányai vannak az egyes töltési módozatoknak.
Nyilvános töltőoszlop nagyjából 1300 van az országban, ezek száma szintén gyorsan nő.
Az iQOO újdonságába viszonylag rövid idő alatt lehet használható energiamennyiséget tölteni.
Elvileg egyértelműbbé tennék, melyik csatlakozó milyen töltőhöz való.
A dél-koreai után a német hatóságtól is megkapta a tanúsítványát a Samsung 65W-os töltője, amit a Samsung Galaxy Z Fold3 támogathat először.
A Google Maps képes egy útvonal tervezésénél kijelölni az ideálisan útba eső töltőpontokat, és kalkulál a töltési idővel is. De nem használhatja bárki.
A Huawei új töltési technológiája megkapta a kínai hatósági tanúsítványt, így elvileg már nincs akadálya annak, hogy betegyenek a csomagba egy új, minden korábbinál gyorsabb mobiltöltőt.
A teljesen önállóan dolgozó töltőegység, mint egy jólnevelt komornyik végzi a dolgát.
A gyorstöltők piaca folyamatosan fejlődik. Ezúttal a Xiaomi talált ki valamit, amellyel tovább redukálható a töltési idő a hagyományosnál jellemzően lassabb vezeték nélküli technológia alkalmazása esetén.
Az Oppo korábban azt állította a nemrég bemutatott technológiájáról, hogy 800 töltési ciklus kell ahhoz, hogy az akkumulátor kapacitása 20 százalékkal csökkenjen. Egy friss mérés azonban ennél sokkal rosszabb eredményre jutott.
Szerdán bemutatta legújabb töltési technológiáját az Oppo, ami 125W-on képes teletölteni az akkumulátort.
A korábban kiszivárgott információk után kezd hivatalos formát ölteni a Xiaomi minden másnál gyorsabb mobiltöltő technológiája.
Kipróbáltuk, hogy mit tudnak a mostanság kapható töltők és powerbankek, melyekkel nemcsak mobilok, hanem akár notebookok is feltölthetők. Akár út közben, bárhol.
Hasonló felvételeket az olajválság idején láthattunk, csak akkor még nem villanyautók álltak kígyózó sorokban.
Ezt a francia kisautót még a legcsúszósabb jeges útszakaszok sem hozzák zavarba, sőt!
Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) új adatai szerint a legtöbb EU-tagállam komoly elmaradásban van az elektromos töltőpontok számában.
A Vivo újabb demóban mutatta meg, mire képes a 120W-os technológia. Elvileg gyorsabb, mint a konkurens Oppo 120W-os megoldása.
A Xiaomi még tavaly mutatta meg, mire képes a Super Charge Turbo névre keresztelt gyorstöltő prototípusa. A jelek szerint sikerült véglegesíteni a technológiát.
Durván megemelte árait az elektromos autók töltőpiacának egyik meghatározó szereplője.